#8 Vi gravida från... (forts)
Hallå tjejer! Jag har inte glömt er med det har varit fullt upp på vår front med allt från besök till barndop och nu äntligen känns det som det börjar lugna ner sig. Väntar på att mannen skall komma hem så att jag kan gå ner i källaren och dra fram julpyntet. Det är mysigt med jul. Jag har läst i kapp den här nya tråden.
När det gäller den senaste diskussionen gällande smärtlindring så gäller det precis som ni skriver att vara öppen. Barnmorskorna kan sitt jobb och om de rekommenderar olika smärtlindringar så skall man lyssna. Jag är en person som har stort kontrollbehov men faktiskt inför min förlossning så släppte jag helt och hållet på den egenskapen. Det går inte att planera sin förlossning för man vet inte hur det blir. Jag och min man diskuterade däremot att jag initialt ville ha lustgas, massage, bad men beroende på hur förlossningen fortlöpte så var jag öppen för annat utifrån vad barnmorskorna rekommenderade.
QQQ - grattis till er lille son.
Skrippo - vad härligt att läsa att du har kommit över till andra sidan på hönsgården. Vad tråkigt att läsa att ni blev felbehandlade. Vi hade ju något liknande men det är glömt idag!
Sparrow - en liten påg som kom punktligt, grattis grattis.
Missetass - det närmar sig.....
Kyoko - det värmer i hjärtat att se att du skriver i tråden för då vet jag att allt är bra med dig och bebben.
Stor kram till alla. Nu skall jag rädda min lille påg som är väldigt förbannand just nu. Han får nämligen ligga på magen och träna nacken och det är lika populärt som att ta på sig mössan.....