• LiMoFe

#8 Vi gravida från... (forts)

Får ju se till att listan är korrekt

Frökenlisa: Skönt att det värsta faran är över. Min svägerska fick sin son i v32 och allt har gått jättebra med honom, men han var inte stor när han kom.

Sparrow: Hur har du det?

FÖDDA:
    Skatti, en flicka
    Idgie06, en flicka
    Ainomia, en pojke
    Stolt blivande IVF mamma, en pojke
    susanne78, 1/11 en Loke, 3720 g, 51 cm
    mianmy, 1/11, en Felix, 3030g, 49 cm
    Blombukett, 10/11, Oscar, 3780g, 53 cm
    lilla drake, 12/11, en pojke
    Solstrålen, 15/11, Oliver: 3640 gr, 53 cm
    Sweedy 17/12. Elias och Elliot
    Nueva 20/12, en pojke
    SatuJonna 28/12, en liten Engla: 3990g 52cm
    Lonev 8/1-08 en flicka: 3680g, 51cm
    MissMommy 16/1, en kille och en tjej!
    Fairy1 3/2 Felix 3410g 50cm
    Elegant 11/2, en flicka 4120g 52 cm
    Catta80 22/2, en liten Erik 3330 g, 50 cm
    Noi 13/2, Henry: 3590 g, 53 cm
    Shoppingfia, flicka 3585 g, 51 cm
    S woman 17/2, en pojke 3890 g, 54 cm
    MillaMolla 27/2 Viggo 4200g, 53cm
    Joys, 19/3 Tilda 3245g, 51cm
    Mignonne, en kille 3065 g, 49 cm
    JessanA, 1/9-08, en pojke 4050g, 54cm

Beräknad förlossning november
    QQQ 3 november
    Sparrow 5 november

Beräknad förlossning december
    Kråkan Krax 2 december
    Puppy5 2 december
    Fröken Lisa 18 december

Beräknad förlossning januari
    Dallas 2 januari
    Missetass 19 januari

Beräknad förlossning februari

Beräknad förlossning mars
    Nirakanna2 14 mars
    Babylove84 25 mars

Mamma till världens finaste prins
  • LiMoFe

Sparrow: Grattis till din kejsare.

Skrippo: Grattis till graviditeten och välkommen hit.

• LiMoFe

Mitt enda tips är att vara öppen för det mesta när det kommer till smärtlindring, man vet inte hur ens förlossning fortlöper och där med inte vad man vill ha. Jag provade det mesta och det enda som jag tyckte om var ryggmärgsbedövningen då den verkligen hjälpte (men då hade jag haft verkar med minst 15 min intervall i 36h och ville bara få ett slut och så tog man detta och 15min senare är allt det onda borta.... himmelriket.....). Ska väl säga att jag ville helst göra det så naturligt som möjligt men förlossningen var ju lite långdragen så då var jag på en helt annan plats.

• LiMoFe

Dallas: jag var super nervös för det och hade målat upp värsta scenariot, framför allt när man skulle ta ut slangen. Kan lungn dig med att säga att det var inget.Jag tycker att man ska ha respekt för att gå in i ryggmärgen det är bara sunt men man behöver inte vara rädd för det. (säger jag som fick biverkningen att jag inte kunde kissa själv efteråt utan tappades på urin i 4 dygn).

• LiMoFe

Fröken lisa: Grattis till ert underverk och till vad det verkar lätta förlossningen

• LiMoFe

Dallas: Grattis till er Alexandra.

Tittar till er mest hela tiden men förutom att vi har en liten livlig kille som är väldigt klängig (vill fortfarande inte sova någon annastan än på mamma och pappa) så håller vi på som bäst med att göra dekor till årets revy så det blir inte mycket tid att skriva.
    Ni som inte fått era små ännu ni har verkligen något att se fram mot. L lyser verkligen upp min dag med sina underbara skratt och sin nyfikenhet.

• LiMoFe

Kyoko: Grattis till ett lyckat UL. jag misstänker dock att ni inte kommer kunna slappna av helt innan lilla syster ligger i er famn. Det är Halmstadsrevyn som min gamla spexkompisar tagit över sedan förra året och det var super skönt att hoppa in i dekorgruppen och slippa på allt som kunde gå fel när man var nygravid. I år är det lite jobbigare på ett positivt sätt eftersom L inte kan sysselsätta sig själv.

Misse: Spännande... du vet att du måste in och skriva varje dag så vi vet att när du inte är här så är det dags.

Mignonne: Man ska helt klart gå på sin egen känsla Själva var vi färdiga 3-4v eftersom L kom 13 dagar "försent".

• LiMoFe

Missetass: Grattis till prinsen.

• LiMoFe

Vad jobbigt för er stackare som har barn med knip. När Linus (mycket sällan) har ont i magen känns det i mamma hjärtat. Fröknlisa, låter jobbigt om ni/du inte får sova.... ska verkligen inte klaga här inte (Linus hade magknip natten till mån och då sov vi mellan 12-04 i soffan halvsittande men annars får jag sova om han också sover i vår säng). 

Har prcis varit på BVC och Linus fick 5mån sprutan och han lät inte en smula och gav skötorskorna ett jätte leende när de var klara. Snacka om att man blir löjligt stolt över en sådan sak. De hade en sköterske elev med sig och till henne sa de att de mycket beror på hur trygg mamman är också.. så nu är jag även stolt över mig

Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)