behöver råd om hur man går igenom en graviditet efter upprepade missfall
jag har gått igenom 2 missfall det senaste året, varav det senaste var oerhört smärtsamt då en blodklump fastnade i livmoderhalstappen vilket gjorde att det stod och rann där inne i livmodern vilket bildade klumpar av rent blod på kort tid så jag svimmade av och körd med ambulans till sjukhuset där det gjordes en skrapning samt att jag fick 2 påsar blod eftersom förlusten var mycket stor, med dessa minnen i bagaget känner jag oro för hur jag ska uppleva en ny graviditet samtidigt är jag fyrti fyllda och har inte mycket tid...
Jag vänder o vrider vad är alternativet, avstå från ett barn eller försöka igen och då är ju valet ganska enkelt klart att jag vill ha ett barn till ( har en dotter på 6 år) men jag är orolig för att jag ska bli rädd och nervös varenda dag om jag har turen att bli gravid igen, det är ju ganska många veckor innan man kan börja slappna av.
Är det någon som varit med om missfall och sedan en graviditet som gått bra, hur tänkte ni, kunde ni bortse från minnena av missfall och tänka positivt? kunde ni få stöd nånstans ifrån, mödravården? Jag har dessvärre dåliga erfarenhet av mama mia där de inte var särkilt uppmuntrande eller hjälpsamma..
Tacksam för svar!