• lego68

behöver råd om hur man går igenom en graviditet efter upprepade missfall

jag har gått igenom 2 missfall det senaste året, varav det senaste var oerhört smärtsamt då en blodklump fastnade i livmoderhalstappen vilket gjorde att det stod och rann där inne i livmodern vilket bildade klumpar av rent blod på kort tid så jag svimmade av och körd med ambulans till sjukhuset där det gjordes en skrapning samt att jag fick 2 påsar blod eftersom förlusten var mycket stor, med dessa minnen i bagaget känner jag oro för hur jag ska uppleva en ny graviditet samtidigt är jag fyrti fyllda och har inte mycket tid...

Jag vänder o vrider vad är alternativet, avstå från ett barn eller försöka igen och då är ju valet ganska enkelt klart att jag vill ha ett barn till ( har en dotter på 6 år) men jag är orolig för att jag ska bli rädd och nervös varenda dag om jag har turen att bli gravid igen, det är ju ganska många veckor innan man kan börja slappna av.

Är det någon som varit med om missfall och sedan en graviditet som gått bra, hur tänkte ni, kunde ni bortse från minnena av missfall och tänka positivt? kunde ni få stöd nånstans ifrån, mödravården? Jag har dessvärre dåliga erfarenhet av mama mia där de inte var särkilt uppmuntrande eller hjälpsamma..

Tacksam för svar!

• Svar på tråden behöver råd om hur man går igenom en graviditet efter upprepade missfall
  • lego68

Tack alla ni för era tankar och råd, det är nog svårt att inte oroa sig efter det vi alla gått igenom.. Men samtidigt så vill man ju så gärna ha ett barn och då måste man ju våga, Jag förstår dig helt och fullt Ammiz,jag tror du gör rätt i att ta en paus och vila för att bli starkare, jag har liksom inte den tiden, om jag väntar kommer det bli ännu svårare. Jag får väl helt enkelt acceptera att det kommer att vara en tuff tid och försöka att inte gå in i oro och ångest, att försöka se det positivt, det är ju så svårt bara för man har ju inte alltid den kontrollen på sig själv, förnuftet är en sak och känslorna nåt helt annat. Lycka till alla!

• lego68

Jag har nu fått progesteron mic som jag ska ta när jag plussat, jag har kollat om jag har latent streptokoker vilket kan ibland ge missfall samt fått utskrivet ett penicillin mot urininfektion eftersom jag båda gångerna haft det i tidigt skede och infektionen i sig kan säger en del påverka.. Nu finns det nog inte mer att göra, känner att jag har gjort vad jag har kunnat för att det ska gå vägen, nu kan jag bara hoppas och jag får peppa mig själv med positiva tankar och hopp samt jag tackar alla ni här för goda råd här det stärker också att få höra hur ni tänker och känner och att det också går bra för många av er! Jag håller tummarna för alla er som nu är gravida!

• lego68

Ja kan vi inte starta en egen?? Jag är helt ny här på fam. liv så jag vet inte hur det går till..

Svar på tråden behöver råd om hur man går igenom en graviditet efter upprepade missfall