• didda

behöver råd om hur man går igenom en graviditet efter upprepade missfall

Jag har haft 2 ma och är nu gravid igen efter ivf (2:a försöket) Går in i V10+0 på måndag. Kan bara säga att jag är så sjukt nervös och orolog....hela tiden!! Har inte mycket symtom och det håller på att göra mig galen!! Skulle hellre ligga över toan och spy hela dagarna bara jag kände mig gravid...har gjort flera vul redan eftersom jag började blöda i v6, det visade sig att jag först haft 2 små pyren därinne men att det ena avstannat och det var det som blödde ut....det som är kvar därinne såg dock helt perfekt ut storleksmässigt och hjärtat slog som det skulle vid senaste vul:et i v8+1....men dte var ju DÅ det...kan inte släppa tanken på att något ska gå fel igen...ska på nytt vul på tisdag i 10+1 på ivf-kliniken sedan får jag klara mig "på egen hand" med den "vanliga" mödravården.

Jag analyserar som sagt precis allting....många säger åt mig att sluta oroa mig, att sluta tänka på det, du väntar barn- inte mf osv men dessa "råd" blir jag bara provoserad av! Känns nästan som ett hån när folk säger så (ungefär som när folk säger åt en slappna av så kommer du bli med barn!!! Gahhhh, det är väl det absolut jävla värsta skiten man kan säga till en som inte har så lätt att bli gravid).

Jag har fått Trombyl som jag äter 75mg/dag för att förhoppningsvis minska risken för mf...

Skulle nästan behöva en tråd med tjejer som haftf flera ma/mf men som nu är gravida igen....man har så mycket tankar och funderingar som de som aldrig haft ma/mf kan förstå....har ni något bra tips på sådan tråd?

Svar på tråden behöver råd om hur man går igenom en graviditet efter upprepade missfall