• Mandarin

Svärmor ville ge bröstet som tröst..

Jag har BF om några dagar och tangkat från när vår första barn var littet kommer onekligen upp då och då.
    När Amanda var 7månnader började jag skolan igen och min sambo arbetade inte en chans att vi skulle ha klarat ekonomin annars. Så vår dotter fick vara hos farmor tills hon var stor nog att börja dagis. Det fungrade jätt bra och jag är såå tacksam att hon gjorde detta för oss men en dag frågade hon mig om det var ok att ge vår dotter bröstet som tröst om hon var ledesn. Helt sjuk om någon skulle fråga mig. Enligt min vetskap har hon inte gjort det men blotta tangken får mig att må illa..
    Någon som varit med om något likande??

• Svar på tråden Svärmor ville ge bröstet som tröst..
  • Sara K

Fyy vad vidrigt är min första spontana tanke!!
    Min svärmor kan oxå kliva över lite för mycket ibland tycker jag, men skulle hon fråga en sån sak så skulle nog Stella inte få vara hos henne! Usch, usch..

• Frugan

Usch. Det låter äckligt...

• elvatolv

Usch ja, låter jätteäckligt och obehagligt. Fattar inte hur någon kan komma på tanken bara. Fy!!!!! ALDRIG att jag hade gått med på det. Usch!!!

• Maja E

Jag tycker mer att det låter hm...intressant...vad har din svärmor för bakgrund, vilken typ är hon? Yrke, leverne? Hon kanske varit med om att sånt skett i hennes uppväxt?
    Sånt sker ju ständigt bland ap-mammor tex, och förr så fanns ju ammor.
    Sånt är ju inte accepterat i dagens samhälle verkar det som, men det kanske blir en comeback med ammor vid nästa generation...

• Fluffisarna

Hm... Tänk om hon gör det ändå, när du inte vet om det alltså... Uäk!!!

• Katharina

MajaE: Myckert intressant fråga, jag är också nyfiken

• Aprilla

Men herre guuud...bläääääääääääääääk...

• Jessica med Ebba

Men snälla nån, vaddå, blä? Värre saker kan väl hända. Som någon sa, det fanns ju ammor tidigare.
    Min "plastfaster" ammade sin dotters dotter, alltså sitt barnbarn, och fick själv mjölk i brösten

• salj00

melles mamma - måste bara fråga en sak. När du skriver:
    "Men om jag inte hade möjlighet att amma mitt lilla barn som var beroende av tuttmjölken så hade jag föredragit en annan kvinnas bröst framför ersättning."

Menar du då att du skulle göra det vid ett enstaka tillfälle, eller hade du lämnat bort ditt barn till en annan kvinna under första året/eller tills amningen var avslutad, om du av någon anledning inte kunnat amma ditt barn själv? Jag utgår ifrån att det i praktiken är omöjligt att ha barnet hos sig om någon annan ska helamma det - såvida inte den personen flyttar hem till en.

• NizzY

blääääääääääääääääääääääääääää !!!!! sjukt

Svar på tråden Svärmor ville ge bröstet som tröst..