• Mandarin

Svärmor ville ge bröstet som tröst..

Jag har BF om några dagar och tangkat från när vår första barn var littet kommer onekligen upp då och då.
    När Amanda var 7månnader började jag skolan igen och min sambo arbetade inte en chans att vi skulle ha klarat ekonomin annars. Så vår dotter fick vara hos farmor tills hon var stor nog att börja dagis. Det fungrade jätt bra och jag är såå tacksam att hon gjorde detta för oss men en dag frågade hon mig om det var ok att ge vår dotter bröstet som tröst om hon var ledesn. Helt sjuk om någon skulle fråga mig. Enligt min vetskap har hon inte gjort det men blotta tangken får mig att må illa..
    Någon som varit med om något likande??

• Svar på tråden Svärmor ville ge bröstet som tröst..
  • CamoMillan

Du måste skoja?! Det låter inte klokt tycker jag...Skulle absolut inte vilja nåt sånt!

• Jenna82

Okej, men jag anser att d e fel hur som helst, rent av äckligt så att säga.
    Jag tycker att d e jättebra om man kan amma (ammade själv mina två), men att låta en annan människa amma MITT barn som kommer ifrån mig e sjukt. Låta mitt barn snutta på någon annans bröst, bara blotta tanken gör mig spyfärdig!
    Men jag tycker likadant om att amma sitt barn länge så. Tycker d känns helfel d me..amma en 2,3,4åring...dom e ju inte bebisar längre. Men de flesta mammor som gör d, verkar mer göra d för sin egen skull än för barnet. O du verkar vara en sådan person eftersom du anser att bröstet e till för både d ena o d andra.
    Sen då ditt barn e 10år o ramlat på cykeln, ska du ta fram bröstet o ge honom tröst då med???

• melles mamma

jenna-en 10åring har andra behov än en 0-5 åring....
    det du skrev ovanför kommer jag inte ens komentera för det var pinsamt korkat skrivet

• Kattmamma

Hej!

Låter aningen konstigt! Om jag vore du skulle jag fråga henne rakt ut hur hon funderar..... Hon vill säkert barnets bösta men man vet aldrig vad en annan tänker... usch vad konstigt det verkar....

• angel 2003

Det är egentligen inte så konstigt och sjukt, i andra kulturer är det rent av vanligt att de gör så! Det handlar inte om amning, svärmor har ju ingen mjölk, utan som tröst bara.
    Själv skulle jag tacka nej om någon erbjöd sitt bröst till mitt barn.

• Pyret82

melles mamma--> det jag skrev?? Varför var det korkat? HAr inte läst igenom tråden men skulle INTE vilja att min svärmor drog fram brösten om hon i framtiden ska passa Mindra... =/ BLÄ!

• Jenna82

Men hur ska jag kunna veta?? D finns faktiskt dom som ammar sina barn fram tills att dom e 10år.

• isolita

Ok. För det första: Vidrigt!
    För det andra: Jag hade kunnat amma någon nära väns barn OM hon hade blivit väldigt sjuk, råkat ut för en olycka eller dött... Men inte annars.
    Dessutom så var ju bebisen i fråga 7 månader, är man så "stor" så kan man allt trösta på många vis utan tutte.
    Visst amning är jättejättebra. Men det här är ju hysteriskt. Känns som att en del hänger upp sig på amningen så sjukt mycket, jag lovar det kommer mer saker längre fram i föräldrarskapet som kommer att vara viktigare än amning
    Peace!

• melles mamma

pyret-nej, det var menat till det otroligt IDIOTISKA som jenna skrev

Svar på tråden Svärmor ville ge bröstet som tröst..