• Mandarin

Svärmor ville ge bröstet som tröst..

Jag har BF om några dagar och tangkat från när vår första barn var littet kommer onekligen upp då och då.
    När Amanda var 7månnader började jag skolan igen och min sambo arbetade inte en chans att vi skulle ha klarat ekonomin annars. Så vår dotter fick vara hos farmor tills hon var stor nog att börja dagis. Det fungrade jätt bra och jag är såå tacksam att hon gjorde detta för oss men en dag frågade hon mig om det var ok att ge vår dotter bröstet som tröst om hon var ledesn. Helt sjuk om någon skulle fråga mig. Enligt min vetskap har hon inte gjort det men blotta tangken får mig att må illa..
    Någon som varit med om något likande??

• Svar på tråden Svärmor ville ge bröstet som tröst..
  • Norahs mamma

Jag hade bett svärmor dra så långt åt... Vidrigt tycker jag...

• Linda24

Jag håller med de flesta som skrivit här!
    Skulle ALDRIG låta någon annan amma mitt barn. Att bara ge tutte som tröst tycker jag är ännu mer vidrigt dessutom!!!
    Men himla tur att hon frågade först så att du fick säga vad du ville!

• Norahs mamma

Ja, hade det varit frågan om att amma barnet för att det var vrålhungrigt å ingen ersättning fanns så okej, men det finns andra sätt att trösta ett barn på...

• Mathilda

VARFÖR liksom? Har du frågat henne i efterhand hur hon tänkte? Ge napp vettja.

• Leaaa

Din svärmor kanske e lite av en såndär AP-svärmor där allt verkar vara "normalt" och "OK" hahahahahah FY va vidrigt ryser av å läsa...

• Tumbling down

Men huh.. varför vill hon det? Kan hon inte krama ungen istället lixom..

• Miss Magica

Nja- det vet jag inte riktigt om jag hade tyckt va okej. MIN mamma kanske hade gått an nån gång men jag är ju en sån där "onormal" som anser att barn inte har nåt behov av bröstet om det inte innehåller just mat- sin mammas mat

• Jenna82

Uhhhhh va äckligt!!

Herregud, d finns väl andra metoder att trösta ett barn än att ta till bröstet varje gång!?
    Mina barn har då inte fått bröstet varje gång dom blivit lite ledsna, helsjukt ju.
    D finns ju andra orsaker till att dom kan vara ledsna, t.ex att dom kan vara trötta o då kan man ju vagga eller gosa med dom.
    Sjukt...vad sa din sambo om d förresten??

• melles mamma

jag förstår att många tycker att det är konstigt för att det i vårat sammhälle idag är relativt ovanligt. Men det är absolut inte sjukt! utan faktist naturligt, fin gest av svärmor tycker jag så har man gjort i alla tider och gör än i dag i stora delar av världen Jag tror att det finns möjlighet att jag själv eller/och min syster blev ammade av vår mormor

Svar på tråden Svärmor ville ge bröstet som tröst..