Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
DND: hoppas ni prickat rätt!
DND: hoppas ni prickat rätt!
fniss jag har också praktiserat ligga högt med rumpa i 20 min fast jag hört att det inte spelar nån roll alls. Det gör det säkert inte heller. Det vore illa om det behövdes...men man gör ju det ändå
MTA: ingen aning men jag skulle testa med ett clearblue eller nåt. En vecka innan bim känns ju tidigt att plussa men om man gör det så är det ju säkert väldigt svagt iaf.
Hoppas du får ett rejält plus på bim iaf
MizzT: jag ska sluta i v 12+0 och denna dagen tar jag bara på kvällen. DrB som sagt detta. Det ska tydligen inte behövas längre. Men sen sa en annan läkare att moderkakan är klar mellan vecka 12-16 så man vet ju inte på vilket ben man ska stå
Sprutorna skulle jag gärna fortsätta lite med
Lilo : hoppas du får plus
Finesssan : grattis till sittaren Ska kolla bilden sen närjag får lite mer tid
MizzT: va sa han att du skulle ta så länge Nu blev jag fundersam.
Fast v 13 är ju v 12+0 iofs om man tänker så men till mej har han sagt exakt 12+0.
Däremot tror jag inte det är farligt att ta proggen längre.
Vad har han sagt till er andra?
Laban: hoppas du mår bättre snart
ego: jag känner mej trött och konstig i huvudet. Är det nån som vet om man har högre temp när man är gravid? Alltså när man tar febern
GIAG: tack för snabbt svar. Jag var trött för några veckor sen och ville sova mycket men sen har jag varit pigg. Nu vill jag egentligen inte sova men känner att huvudet vill ligga ner..fast inte kroppen Hmm bra förklaring Huvudet känns lite "sjukt" Vill ju absolut inte bli sjuk nu då feber inte är bra för bäbisen
Hoppas du får plus den 27:de!
skit nu har min temp stigit igen. okej den är bara på 37.2 men det är nästan en hel grad mot vad jag brukar ha. Jag mår ju sådär också men känner mej inte förkyld
Usch man blir ju lite nervös
/bp babblar
Franka: har tyvärr inga bra tips Hur är det med blödningen..avtagit helt?
Franka: hoppas det avtar helt snart då
DND: det är feber som man inte får ha sa drb. Jag vet att endel läkare inte räknar det som feber förrän 38 grader men om jag har 38 är jag nog relativt sänkt Jag är tyvärr inte förkyld har bara högre temp än jag brukar och känner mej lite dålig på nåt sätt. Man är ju lite rädd att immunförsvaret håller på med nåt dumt
Glögg finns väl helt utan alkohol också väl? Jag har t.o.m hört att man itne ska dricka alkoholfritt vin osv av nån anledning men vet inte varför
MWB: Grattis!!! vad kul. Synd med det ljusrosa men det ha rju många haft här i tråden som jag fattat det och det har gått bra
Jag vet inte vad jag har för graviditetstemp Men jag mådde ganska kasst igår och hade 37.2 ..ca 1 grad mer än jag normalt har. Vet att det knappt kan räknas som feber men jag kände som när jag brukar ha feber. Men idag känns det nog lite bättre.
Laban: konstigt..hoppas det ordnar upp sej
Mikes bride: håller mina tummar
Lycka: DrB sa till mej att om man får feber skulle man ta alvedon för feber är inte bra. Förkylning är nog helt okej . Oj nu fortsatte jag läsa tråden Såg att andra svarat. Vet inte varför det är dumt att få feber? Men bort skulle den om man fick det. Men jag känner en som hade feber i 3 veckor och det gick bra för hennes bäbis
Novalukol hjälper ju knappt nåt. Kan du ta omeprasol eller losec?
Emmisss: härligt att du får hjälp
ego: Det surrar/vibrerar så på min vänstra sida. Eftersom det surrar så regelbundet och bara på ett ställe så tror jag inte det är bäbis. Undra om ligament(var de nu sitter?) eller muskler kan hålla på sådär? Nån som vet
Lycka: förresten...det där med feber kan nog vara att bäbisen är känslig för värme? Gissar bara