• babblar på

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

MTA: jag tycker också du ska tjata lite. Du har ju haft lika tidiga som jag och då är det nog bra att börja tidigt tror jag.
    Jag åt 1 Trombyl tills jag började med Fragminet så jag hade ju blodförtunnande ändå. Jag ska dessutom sluta med det i v 12

Progesteron trodde jag alla skrev ut ganska lätt faktiskt.
    Det var det första jag fick på min första utredning

• babblar på

DND: jag mådde illa när jag tog prog från äl denna gången och jag har aldrig mått illa av dem förr. Inte ens när jag tog det tre ggr per dag och visste att jag var gravid. Och jag blev ju gravid denna gången så det kanske är bra att må illa redan innan Hoppas du får plus

krusbär: jag tycker billiga tester verkar vara väldigt osäkra och svårtolkade så jag har faktiskt aldrig köpt sådana. Jag har tänkt att om jag tar ett sånt test och ändå är osäker på svaret så går jag ju ändå och köper cb och då blir det ju dyrare
    Folk verkar ha jätteproblem att veta om de är gravida eller ej trots att de tagit sådana "billiga tester" Ältesten verkar också konstiga när man läser om dem tycker jag.
    Hoppas du också får plus

• babblar på

lite ego också... jag är lite nervös för igår mådde jag inte alls sådär illa och gör inte än idag.
    Hade gärna gjort ett vul denna veckan också men jag ska försöka hålla mej. Hur ofta har ni andra gjort? Inte varje vecka va

• babblar på

krusbär: ja och om jag mår illa igen så ångrar jag nog att jag önskade mej det
    Jag tycker att dagarna går så sakta...jag vill vara i v 37 nu! Eller ligga på BB med en ny frisk liten människa hos mej

Det är väl det där med att ägget kan fästa från 3-12 dagar efter äl som gör att man ska testa på dag 19 efter äl om man tar prog

• babblar på

DND: men jag tror RFSU:s är bra också.Kommer inte riktigt ihåg dem nu? Har nog testat sådana för flera år sen. Men jag litar aldrig på att man kan se det innan bim

• babblar på

MizzT: jo jag håller med man vill ju vara gravid...känna sparkar och gå igenom en förlossning. Men man hade ju gärna haft ett facit som sa att det kommer gå bra denna gången

MTA: jag tar 2 st..en morgon och en kväll

• babblar på

MizzT: grattis!
    Jag får förresten också lite ont ibland när jag tagit prog

Giag: men du har ju gjort en utredning fattar jag det som som visar att du behöver blodförtunnande. Behöver du göra en till för att få hjälp då?
    Välkommen hit förresten om jag itne sagt det?
    Jag vet att det absolut inte är nån tröst när man är spruträdd men de är inte så farliga att ta de där sprutorna. Det låter värre än det är

Finessssan hoppas vida gått upp!

• babblar på

Giag: missade att du ätit T men som nån sa så verkar kanske fragmin lite annorlunda.

• babblar på

DnD: nä jag ville inte ta sprutorna..fast det var inte så mycket själva sprutans fel utan att jag tyckte att jag skulle ta för "stark" medecin och för att jag itne ville byta ifall det skulle hända nåt med bäbisen av omställningen
    Men visst lät spruttagandet väldigt avlägset. Det var inget man trodde att man skulle göra på sej själv

Nu tycker jag inte att T verkar så snällt Det är viktigt att man slutar minst en vecka innan förlossningen iaf

• babblar på

giag: Jag tog 1 T från mens denna gången...fick mf med 2 t sen mens förra gången. Möjligtvis var 2 t förmycket för mej...eller var det bara otur
    Jag förstår dej helt ...fobier är fobier och inte lätt att bli av med. Du är duktig som ens försökt ta dem då!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8