• Anonym (gah)

*Läses ej av känsliga* - Squirting/fontänorgasm! Pinsamt, men behöver råd från någon som kan.

Jag har under en lång tid varit väldigt fascinerad av squirting, alltså kvinnans fontänorgasmer. (Kan tillägga att jag själv är tjej). Denna fascination har nu övergått till något av en fetish, och det tänder mig någonting oerhört.
    Självklart är jag även en av dem som velat uppleva detta "fenomen" själv, så på senaste har jag provat mig fram och jag lyckades? Det kändes verkligen när det var "på väg" och jag hade inte förväntat mig kraften bakom strålen som kom. Satt mest i badkaret och såg ut som ett frågetecken tror jag, haha.

Eftersom allt hände så fort och jag hamnade i något av en chock kändes det overkligt, så jag bestämde mig för att prova igen. Denna gången utanför duschen, med en handduk under. Kanske för att verkligen förstå att det händer på riktigt.

Nu till själva frågan; Det kom, liksom första gången, två- tre kraftiga strålar (när jag tryckte utåt, som jag hört man ska göra) men jag ställer mig frågan som alla andra; säker på att det inte är kiss? Hur är vätskan egentligen, kall eller varm?

Jag har gått och luktat på den där jäkla handduken jag vet inte hur många gånger men är osäker. Jag gick på toaletten precis innan mitt försök, och efteråt blev jag kissnödig efter ett tag och gick på toaletten en gång till.
    Är det ens möjligt att kissa typ en meter i liggande ställning, om så skulle vara fallet? Oavsett om man tar i?

I vanliga fall när jag är kåt så KAN jag inte gå på toaletten förrän en fem- tio minuter efter att jag har kommit. Blir detta "blockerat" även vid g- punktsstimulering, eftersom jag är upphetsad då också? Gah, många frågor men ingen att fråga. Hoppas att ni kan ta detta på allvar och hjälpa mig.

• Svar på tråden *Läses ej av känsliga* - Squirting/fontänorgasm! Pinsamt, men behöver råd från någon som kan.
  • Anonym (Mr Squirt)
    Anonym (Anonym1) skrev 2025-01-25 10:52:32 följande:

Blir skrämd över denna oerhörda urin-rädsla som råder. Det är ju inte kvinnor som skriver det hela tiden heller, det hade jag förstått då såklart den mentala tröskeln till en fontän kan finnas med mkt av de "rädslorna". 

Men ni män som envist "det är kiss", hur tar ni er igenom livet så fullständigt envisa. Det verkar för er viktigare kemiskt definiera vätskor än ge era kvinnor njutning. Strunta i vad allt är eller inte är och bidra till kvinnors avslappnande njutning istället för besserwisser förståsigpåande. Det är väl superhärligt om en kvinna njuter så pass avslappnat så kroppen reagerar på ett icke-norm sätt, go with the flow lite vet ja...

Precis ;) kunde inte ha sagt det bättre själv men handen på hjärtat Anonym1! Är inte detta signifikant för FL? Rädslan, ifrågasättandet av just kvinnans njutning? ibland subtilt kanske omedvetet, ibland fullt medvetet och tydligt. Uttryckt av både män och kvinno. Samtidigt rör det om i grytan, ruckar på gamla konventioner. Den moderna kåta kvinnan både skrämmer och eggar som ett lockande finger som vill dra oss in i skuggan i en gränd. Ibland ser man inte skogen för alla träd och här ser många inte den heta fysiska, och sexuella reaktionen i kvinnas sprut.
  • New  Dawn
    Anonym (Anonym1) skrev 2025-01-25 10:52:32 följande:

Blir skrämd över denna oerhörda urin-rädsla som råder. Det är ju inte kvinnor som skriver det hela tiden heller, det hade jag förstått då såklart den mentala tröskeln till en fontän kan finnas med mkt av de "rädslorna". 

Men ni män som envist "det är kiss", hur tar ni er igenom livet så fullständigt envisa. Det verkar för er viktigare kemiskt definiera vätskor än ge era kvinnor njutning. Strunta i vad allt är eller inte är och bidra till kvinnors avslappnande njutning istället för besserwisser förståsigpåande. Det är väl superhärligt om en kvinna njuter så pass avslappnat så kroppen reagerar på ett icke-norm sätt, go with the flow lite vet ja...

Ja, jag håller med. Njutning är det som ska vara i fokus. 
    Problemet med fontänorgasmer är att, särskilt män, ibland är mer fokuserade på sprutet, och tror att det är ett kvitto på njutning. (antagligen för att de känner igen sig i sitt eget sprut) 

Dessutom tycker jag det är fel att vissa försöker hitta på fantasiförklaringar kring sprut, så att alla som förstår att det är urin blir "misslyckade".

Att utgår från att den optimala njutningen, för kvinnor, är något som inte finns, blir fel.
    Det är ju ändå så att man kan märka att en riktigt, riktigt skön fontänorgasm faktiskt är urin, men om man har en fantasiföreställning om att det är fel, kan man aldrig lyckas.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Mr Squirt)
    New Dawn skrev 2025-01-25 17:54:48 följande:
    Ja, jag håller med. Njutning är det som ska vara i fokus. 
    Problemet med fontänorgasmer är att, särskilt män, ibland är mer fokuserade på sprutet, och tror att det är ett kvitto på njutning. (antagligen för att de känner igen sig i sitt eget sprut) 

Dessutom tycker jag det är fel att vissa försöker hitta på fantasiförklaringar kring sprut, så att alla som förstår att det är urin blir "misslyckade".

Att utgår från att den optimala njutningen, för kvinnor, är något som inte finns, blir fel.
    Det är ju ändå så att man kan märka att en riktigt, riktigt skön fontänorgasm faktiskt är urin, men om man har en fantasiföreställning om att det är fel, kan man aldrig lyckas.
    Ja du har delvis rätt men sprutet är inte urin i den bemärkelsen du ger det. Vid urinröret sitter de sk Skenes körtlar lite slarvigt förklarat av vissa som den kvinnliga prostatan. Vid fontänorgasmen utsöndrar dessa vätska sekret i urinröret vilket blandas med urin och därav skiljer sig mot rent urin som vid kissande. Sen är det som du skriver att många av oss män ser själva sprutet i samma kontext som vårt egen och ejakulation och i psykologiska spursmål pratas det ibland om att män som har svårt för att känna sig bekväm med att kvinnan sprutar upplever konkurrens eller en känsla av manlig dominans.
  • New  Dawn
    Anonym (Mr Squirt) skrev 2025-01-26 05:00:25 följande:
    Ja du har delvis rätt men sprutet är inte urin i den bemärkelsen du ger det. Vid urinröret sitter de sk Skenes körtlar lite slarvigt förklarat av vissa som den kvinnliga prostatan. Vid fontänorgasmen utsöndrar dessa vätska sekret i urinröret vilket blandas med urin och därav skiljer sig mot rent urin som vid kissande. Sen är det som du skriver att många av oss män ser själva sprutet i samma kontext som vårt egen och ejakulation och i psykologiska spursmål pratas det ibland om att män som har svårt för att känna sig bekväm med att kvinnan sprutar upplever konkurrens eller en känsla av manlig dominans.
    Nej... Nu börjas det igen... Fantasierna om kvinnans kropp... Som tydligen inte duger som den är. 

De körtlar du hänvisar till är pyttesmå. Sekretet skyddar urinröret, och dess körtlar utsöndrar inte bara vätska  vid fontänorgasm. Hursomhelst är det väääldigt små körtlar. 
    Under sex är urinröret extra känsligt, och skenes körtlars funktion är att befukta urinröret och skydda det från främmande mikroorganismer.

Alltså, om kvinnan går och kissar efter sex får du också med sekret från dessa körtlar. Dessa körtlar har inte förmåga att varken tömma, eller innehålla vätska mer än några få mililitrar och det är förummbart i sammanhanget.

Det väsentliga här är ju hur det känns, och nej, för de som verkligen får sköna orgasmer  och fontänorgasm känns det naturligtvis inte som att kissa.

Tror  det är mycket ovanligt att män upplever någon typ av manlig konkurrens av fontänorgasmer.... 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Win-win)

Lycka är en man som gillar wet för då behöver man aldrig bekymra sig om vad det är som kommer ut- han bara gillar det!

• Anonym (Mr Squirt)
    New Dawn skrev 2025-01-26 07:58:37 följande:
    Nej... Nu börjas det igen... Fantasierna om kvinnans kropp... Som tydligen inte duger som den är. 

De körtlar du hänvisar till är pyttesmå. Sekretet skyddar urinröret, och dess körtlar utsöndrar inte bara vätska  vid fontänorgasm. Hursomhelst är det väääldigt små körtlar. 
    Under sex är urinröret extra känsligt, och skenes körtlars funktion är att befukta urinröret och skydda det från främmande mikroorganismer.

Alltså, om kvinnan går och kissar efter sex får du också med sekret från dessa körtlar. Dessa körtlar har inte förmåga att varken tömma, eller innehålla vätska mer än några få mililitrar och det är förummbart i sammanhanget.

Det väsentliga här är ju hur det känns, och nej, för de som verkligen får sköna orgasmer  och fontänorgasm känns det naturligtvis inte som att kissa.

Tror  det är mycket ovanligt att män upplever någon typ av manlig konkurrens av fontänorgasmer.... 
    Ja du får väl läsa lite mer om detta i de få vetenskapliga studier som finns i ämnet och de är inte alla samstämmiga kan jag säga, men? det verkar som om du har bättre koll på detta ;) väl så! 
  • Anonym (Th)

Tja! Min tjej har fontänorgasmer vid varje samlag och ja det är mestadels kiss, samma sak om du överstimulerat en mans prostata så kissar även han av orgasmen. 

• New  Dawn
    Noname00 skrev 2025-01-26 11:27:22 följande:

Jag har varit med om det med 2 olika kvinnor upplevde det aldrig som urin.

Du kanske inte alltid skulle uppfatta kiss som kiss heller. Det luktar verkligen inte alltid, och är inte heller synbart gult om det är utspätt av olika anledningar. 
  • New  Dawn
    Anonym (Mr Squirt) skrev 2025-01-26 10:48:46 följande:
    Ja du får väl läsa lite mer om detta i de få vetenskapliga studier som finns i ämnet och de är inte alla samstämmiga kan jag säga, men? det verkar som om du har bättre koll på detta ;) väl så! 
    Vilken vetenskap studie, menar du att jag ska läsa? 
Svar på tråden *Läses ej av känsliga* - Squirting/fontänorgasm! Pinsamt, men behöver råd från någon som kan.