• Anonym (gah)

*Läses ej av känsliga* - Squirting/fontänorgasm! Pinsamt, men behöver råd från någon som kan.

Jag har under en lång tid varit väldigt fascinerad av squirting, alltså kvinnans fontänorgasmer. (Kan tillägga att jag själv är tjej). Denna fascination har nu övergått till något av en fetish, och det tänder mig någonting oerhört.
    Självklart är jag även en av dem som velat uppleva detta "fenomen" själv, så på senaste har jag provat mig fram och jag lyckades? Det kändes verkligen när det var "på väg" och jag hade inte förväntat mig kraften bakom strålen som kom. Satt mest i badkaret och såg ut som ett frågetecken tror jag, haha.

Eftersom allt hände så fort och jag hamnade i något av en chock kändes det overkligt, så jag bestämde mig för att prova igen. Denna gången utanför duschen, med en handduk under. Kanske för att verkligen förstå att det händer på riktigt.

Nu till själva frågan; Det kom, liksom första gången, två- tre kraftiga strålar (när jag tryckte utåt, som jag hört man ska göra) men jag ställer mig frågan som alla andra; säker på att det inte är kiss? Hur är vätskan egentligen, kall eller varm?

Jag har gått och luktat på den där jäkla handduken jag vet inte hur många gånger men är osäker. Jag gick på toaletten precis innan mitt försök, och efteråt blev jag kissnödig efter ett tag och gick på toaletten en gång till.
    Är det ens möjligt att kissa typ en meter i liggande ställning, om så skulle vara fallet? Oavsett om man tar i?

I vanliga fall när jag är kåt så KAN jag inte gå på toaletten förrän en fem- tio minuter efter att jag har kommit. Blir detta "blockerat" även vid g- punktsstimulering, eftersom jag är upphetsad då också? Gah, många frågor men ingen att fråga. Hoppas att ni kan ta detta på allvar och hjälpa mig.

• Svar på tråden *Läses ej av känsliga* - Squirting/fontänorgasm! Pinsamt, men behöver råd från någon som kan.
  • New  Dawn
    Anonym (J) skrev 2024-11-15 13:56:26 följande:
    Jag läste om det och det står att det består åtminstone delvis av urin. Men har som sagt inte varit med om det själv så jag kan inte säga säkert.

https://www.webmd.com/sex/what-is-squirting-orgasm

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25545022/

Dessa texter visar ju att det är urin. De små, små, mängder av sekret som följer med från skenes gland är i princip försumbara  (  skenes gland är jättesmå körtlar, vars uppgift är att befukta urinröret, och fungera som barriär, för urinröret och urinrörsmynnningen, som ju blir mer sårbara under sex. ). Spår från dessa körtlar  visade sig inte bara i "squirtet" utan även av urinprov som togs när kvinnan kissade efter sex/squirt. När en kvinna blivit kåt och körtlar börjar utsöndra sekret förjer ju även det med i urinprov. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Bara hänt en gång)

Det har bara hänt mig en gång och det är nog omöjligt att återskapa. Jag var full, arg och alldeles odräglig i beteendet mot min ex eftersom han inte ville ha sex med mig för att jag var så full och otrevlig (red bull+vodka. Jag badade i en uppblåsbar barnpool på hans föräldrars sommarstugas tomt och när jag skrikit på honom tills han hade sex med mig hände det. Eller så kissade jag ner mig, vet inte. Sedan somnade/svimmade jag och vaknade senare i en säng. Så kanske inte så värst romantiskt.

• Anonym (Jag)
    New Dawn skrev 2024-11-15 15:30:05 följande:
    Dessa texter visar ju att det är urin. De små, små, mängder av sekret som följer med från skenes gland är i princip försumbara  (  skenes gland är jättesmå körtlar, vars uppgift är att befukta urinröret, och fungera som barriär, för urinröret och urinrörsmynnningen, som ju blir mer sårbara under sex. ). Spår från dessa körtlar  visade sig inte bara i "squirtet" utan även av urinprov som togs när kvinnan kissade efter sex/squirt. När en kvinna blivit kåt och körtlar börjar utsöndra sekret förjer ju även det med i urinprov. 
    Nej

Den första texten visar att det finns en mindre mängd urin i, men att det inte är samma sak som urin trots att det kommer från ungefär samma ställe:

Myth: Squirting is pee.

Researchers disagree on what the fluid released during squirting is. Some small studies have found that it comes from the bladder and has some urine in it. But in some cases, it can also have high levels of glucose and prostate-specific antigens (PSAs), which come from the Skene's glands. People who have experienced squirting also say that the fluid doesn't look, smell, or taste like urine. It's safe to say that it's similar to pee but not the same.

Den s.k. studien skulle jag inte lägga någon vikt vid alls eftersom sju kvinnor knappast kan anses vara underlag nog för statistisk säkerhet eller vetenskapligt vederläggande med tanke på hur många kvinnor som upplever våta orgasmer.
  • Anonym (Jag)
    New Dawn skrev 2024-11-15 09:38:10 följande:

Ni som säger att det inte är urin, är det inte alltid urin när man kissar heller?
    Tex när man kissar efter sex, (då produceras urin snabbare) eller andra gånger, då det inte luktar eller syns?
    Om en kvinna kissar på ett lakan och det inte blir gult eller luktar, är det då något annat? 

Det är helt olika känslor att få en våt orgasm. vs att kissa. Du kan ju provsmaka de olika vätskorna (orgasmvätska vs. urin direkt efter sex) så känner du väl skillnaden. Med tanke på de mängder som kommer ur mig under sex och sedan direkt efter sex när jag går på toaletten så tvivlar jag på att urin bildas så otroligt snabbt att det skulle vara samma sak. Dessutom brukar jag vara nykissad före sex också, ändå kommer dessa mängder, ofta i ett flertal orgasmer.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-15 15:59:33 följande:
    Det är helt olika känslor att få en våt orgasm. vs att kissa. Du kan ju provsmaka de olika vätskorna (orgasmvätska vs. urin direkt efter sex) så känner du väl skillnaden. Med tanke på de mängder som kommer ur mig under sex och sedan direkt efter sex när jag går på toaletten så tvivlar jag på att urin bildas så otroligt snabbt att det skulle vara samma sak. Dessutom brukar jag vara nykissad före sex också, ändå kommer dessa mängder, ofta i ett flertal orgasmer.
    Och jag är notoriskt dålig på att dricka under dagen också, så det kan knappast finnas så mycket vätska att ta av heller till sådana mängder urin. Det kommer nästan ut mer dessa gånger än vad jag annars kissar under en hel dag sammanlagt kan man säga.
  • New  Dawn
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-15 15:56:32 följande:
    Nej

Den första texten visar att det finns en mindre mängd urin i, men att det inte är samma sak som urin trots att det kommer från ungefär samma ställe:

Myth: Squirting is pee.

Researchers disagree on what the fluid released during squirting is. Some small studies have found that it comes from the bladder and has some urine in it. But in some cases, it can also have high levels of glucose and prostate-specific antigens (PSAs), which come from the Skene's glands. People who have experienced squirting also say that the fluid doesn't look, smell, or taste like urine. It's safe to say that it's similar to pee but not the same.

Den s.k. studien skulle jag inte lägga någon vikt vid alls eftersom sju kvinnor knappast kan anses vara underlag nog för statistisk säkerhet eller vetenskapligt vederläggande med tanke på hur många kvinnor som upplever våta orgasmer.
    Så vad lägger du vikt vid?vilka studier?... Fantasier om kvinnans kropp?
    Här ovan försöker du söka förklaringar utifrån skenes glands som är så små, så små. Några enstaka millilitrar kan de utsöndra. Det bli inte mycket sprut av det. 

Vad tänker du om de sju kvinnorna i forskningen? Får de inte fontänorgasm, eller hur tänker du?

Det finns inga andra stora vätskeblåsor eller körtlar i kvinnans kropp, än urinblåsan. Så är det bara. Varför duger inte det?
    Kvinnans kropp, kvinnliga orgasmer, med eller utan sprut, behöver inga fantasier, eller hittepå blåsor, som får den att likna mannens utlösning. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Krfk)

Jag har varit med om precis samma sak. Köpte en Satisfyer, den som ser ut som en blomma. Har haft den vanliga och den var inte hälften så bra. 

Det var en otrolig känsla. Och jäklar, det bara sprutade. Jag blev chockad första gången haha. Undrade vad som hände. Det slutade ju inte heller. 

Så hädanefter har jag bara gjort det i duschen när jag har provat igen. Försökt kolla vad som hände, haha. 

Ja vilken upplevelse. Trodde inte jag kunde få en sådan, inte SÅ. Haha.

• New  Dawn
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-15 15:59:33 följande:
    Ja, självklart är känslan något annat. Jag är övertygad om att kvinnor kan  uppleva njutning i samband med sprutorgasmer. Oavsett  om det kommer mycket eller jättelite. 
    Klart att det känns annorlunda än att kissa. (eftersom du får en orgasm) 

Kommer det större mängder än några millilitrar är det urin. Det är så kvinnans anatomi är. Det är fakta. 

Så varifrån kommer denna vätska menar du? Om du kan spruta så pass mycket måste det komma från någon typ av blåsa. 
    Menar du att du har en annorlunda kropp än andra, en extra blåsa? Vilket organ producerar denna vätska då? Njuren renar blodet och filtrerar ut urin till urinblåsan. Man har sett att urin bildas snabbare under sex. Sannolikt för att skölja ut främmande ämnen som kommer in vid sex, men du menar att det produceras annan vätska också? 
    När börjar den produktionen, när du blir kåt? I så fall....vad händer med denna vätska om du inte får orgasm av någon anledning. (ni kanske blir avbrutna)? 
  • New  Dawn
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-15 16:01:37 följande:
    Och jag är notoriskt dålig på att dricka under dagen också, så det kan knappast finnas så mycket vätska att ta av heller till sådana mängder urin. Det kommer nästan ut mer dessa gånger än vad jag annars kissar under en hel dag sammanlagt kan man säga.
    Oj... Det här blir bara konstigare och och konstigare.... 
    Om du dricker dåligt riskerar du att få en mindre blodvolym. Hjärtat och kroppens övriga vävnader behöver en viss blodmängd för att nå ut till alla celler. Både blodtryck och saltbalans, mm påverkas av detta. Njurens sätt att reglera blodvolymen, om man druckit dåligt, är att minska urinmängden, och koncentrera urinen.

Men du menar alltså att kroppen (din kropp) mot all vetenskap, plötsligt häver ur sig massa mystisk klar vätska. Trots att det inte finns något att ta av. Kroppen prioriterar det... Men från vad? 
    Ja .. Eller hur. 
  • Anonym (Krfk)
    New Dawn skrev 2024-11-15 21:45:34 följande:
    Ja, självklart är känslan något annat. Jag är övertygad om att kvinnor kan  uppleva njutning i samband med sprutorgasmer. Oavsett  om det kommer mycket eller jättelite. 
    Klart att det känns annorlunda än att kissa. (eftersom du får en orgasm) 

Kommer det större mängder än några millilitrar är det urin. Det är så kvinnans anatomi är. Det är fakta. 

Så varifrån kommer denna vätska menar du? Om du kan spruta så pass mycket måste det komma från någon typ av blåsa. 
    Menar du att du har en annorlunda kropp än andra, en extra blåsa? Vilket organ producerar denna vätska då? Njuren renar blodet och filtrerar ut urin till urinblåsan. Man har sett att urin bildas snabbare under sex. Sannolikt för att skölja ut främmande ämnen som kommer in vid sex, men du menar att det produceras annan vätska också? 
    När börjar den produktionen, när du blir kåt? I så fall....vad händer med denna vätska om du inte får orgasm av någon anledning. (ni kanske blir avbrutna)? 
    Fast det kan väl inte vara urin, om man nyss har kissat. Då snackar vi 5 min innan kanske.
Svar på tråden *Läses ej av känsliga* - Squirting/fontänorgasm! Pinsamt, men behöver råd från någon som kan.