• minsi

Adopterade koreaner

Jag kom från staden Kwangju när jag var 15mån. Jag är idag 22år och väntar mitt första barn i oktober. Det skulle vara roligt att få kontakt med flera som är adopterade eller har någon anknytning till Korea.

• Svar på tråden Adopterade koreaner
  • Nicke Nyfiken

Jag kom från Seoul när jag var 14 månader, är idag 35 år. Har två barn, en kille på snart 3 och en tjej på drygt 4 månader, båda är världens sötaste förståss :)

• minsi

Roligt att det fanns någon till där ute =)

• Nicke Nyfiken

Ja man skulle ju tro att det finns fler.... :)

Hur är det med dig annars, mår du bra och så?
    Vet du vad det blir för sort?
    Jag mådde hur bra som helst under min första graviditet (en kille) och mådde skitdåligt under första 1/3 av den andra (tjej)

• minsi

Ja jag trodde det men det kanske bara är lite segt... =)
    Jo då det är bara bra med mig... Hur är det själv då?
    De säger att de ska bli en kille så vi får se om de har rätt hehe
    Jag har mått väldigt bra förutomatt jag är lite klantigare än vanligt, slår i mig i det mesta... Men annars så hade jag bara lite illamående i ca 3 veckor sen så är det väl mest det.

• Nicke Nyfiken

Bara bra, väntar på tvåbarnschocken.....men den kommer väl när Nike börjar bli "rörlig". Har haft tur eftersom hon sover bra på nätterna.
    Säger dom att det är en kille brukar det ofta stämma eftersom då har dom sett nått, säger dom att det är en tjej har dom inte set nått men den kan gömma sig den lilla grejen :)
    Lycka till iallafall. Har du några namn på G?

• minsi

Haha Den kommer nog så småning om =)
    Jag var nästan 100% säker på att det var en flicka tills de såg en liten pung så då var det ju bara att tänka om.
    Jag har tänkt på antingen Daxten eller Bryan men vi får se vilket han ser ut som när han föds. Hur tänkte du med namnen?

• Nicke Nyfiken

Hoppas inte det........
    Ja det där med namn är svårt. Min man är mörkhårig och brun/grönögd så att vi skulle få mörka barn.
    Med vår första va jag jättesäker på att det skulle bli en kille (vilket det blev) och eftersom båda gillade Neo så blev det så, sen såg han ut som en Neo också. Svårare med nr2 för då ska ju namnet passa ihop med det först namnet. Som tur är blev det en tjej för vi kom inte på några killnamn alls. Så nu har vi en Neo och en Nike.
    Daxten tycket jag va jättefint!! Men som sagt svårt att veta om namnet passar innan man ser dom.

• minsi

Vad skönt att det var rätt lätt med namn för er... Och Neo och nike är inte de vanligaste namnen heller.
    Jag har ju ca 6 veckor kvar så efter det så vet vi hehe =)

• tummen1

Jag kom från Seoul när jag var 6 månader och har idag en son på 5 1/2 år.

• minsi

vad trevligt =) välkommen in i våran minimala tråd hehe =)

Svar på tråden Adopterade koreaner