Inlägg från: Nicke Nyfiken |Visa alla inlägg
  • Nicke Nyfiken

Adopterade koreaner

Jag kom från Seoul när jag var 14 månader, är idag 35 år. Har två barn, en kille på snart 3 och en tjej på drygt 4 månader, båda är världens sötaste förståss :)

• Nicke Nyfiken

Ja man skulle ju tro att det finns fler.... :)

Hur är det med dig annars, mår du bra och så?
    Vet du vad det blir för sort?
    Jag mådde hur bra som helst under min första graviditet (en kille) och mådde skitdåligt under första 1/3 av den andra (tjej)

• Nicke Nyfiken

Bara bra, väntar på tvåbarnschocken.....men den kommer väl när Nike börjar bli "rörlig". Har haft tur eftersom hon sover bra på nätterna.
    Säger dom att det är en kille brukar det ofta stämma eftersom då har dom sett nått, säger dom att det är en tjej har dom inte set nått men den kan gömma sig den lilla grejen :)
    Lycka till iallafall. Har du några namn på G?

• Nicke Nyfiken

Hoppas inte det........
    Ja det där med namn är svårt. Min man är mörkhårig och brun/grönögd så att vi skulle få mörka barn.
    Med vår första va jag jättesäker på att det skulle bli en kille (vilket det blev) och eftersom båda gillade Neo så blev det så, sen såg han ut som en Neo också. Svårare med nr2 för då ska ju namnet passa ihop med det först namnet. Som tur är blev det en tjej för vi kom inte på några killnamn alls. Så nu har vi en Neo och en Nike.
    Daxten tycket jag va jättefint!! Men som sagt svårt att veta om namnet passar innan man ser dom.

• Nicke Nyfiken

Visste väl att det fanns fler "där ute" :)

Kul också att höra av er som är föräldrar till adopterade koreaner.

Är det nån mer än jag som tycker att det är trist att det mesta som skrivs kring adoption är den negativa biten? Nästan aldrig nått om oss (eller iallfall jag, hoppas på er också) som mår bra.

• Nicke Nyfiken

Inte för att jag är partisk på något sätt men "blandbarn" är ju sötast!! :)

Jag tror att ni kommer få jättefina barn!!

• Nicke Nyfiken

Jag finns på Lidingö, så det får väl räknas till Stockholm.

minsi: börjar närma sig nu va? Vilket daum är det?

• Nicke Nyfiken

Föresten, jag måste få fråga en sak. Jag har haft två superlätta förlossningar som gått jättefort och inte alls gjort speciellt ont (inte hunnit med bedövning någon av gångerna).
    Hur har det varit för er?
    Har nämligen hört någonstans att asiater har lättare förslossningar men har ingen aning om det stämmer eller inte...

• Nicke Nyfiken

hmmm verkar som att jag bara haft tur då :)
    Mina barn har varit rätt stora också 3.9 repektive 4.4 kilo. Nu är ju jag rätt lång/stor själv (1.74)annars hade det kanske varit svårare.

• Nicke Nyfiken
    minsi skrev 2008-10-02 08:10:55 följande:
    Nu så har min lilla kille kommit, och han var rätt snabb... var inne på förlossningen i nästan 4tim sen så var han ute.
    GRATTIS!!! Skönt att det gick snabbt (jag sa ju det :)
Svar på tråden Adopterade koreaner