Adopterade koreaner
Jag kom från staden Kwangju när jag var 15mån. Jag är idag 22år och väntar mitt första barn i oktober. Det skulle vara roligt att få kontakt med flera som är adopterade eller har någon anknytning till Korea.
Jag kom från staden Kwangju när jag var 15mån. Jag är idag 22år och väntar mitt första barn i oktober. Det skulle vara roligt att få kontakt med flera som är adopterade eller har någon anknytning till Korea.
Inte för att jag är partisk på något sätt men "blandbarn" är ju sötast!! :)
Jag tror att ni kommer få jättefina barn!!
Man säger ju att mörkt dominerar o jag trodde definitivt att mitt barn skulle vara övervägande likt mig. Men de flesta tycker hon är mest lik min sambo o jag är benägen att hålla med, hon har t.o.m. fått hans ögonfärg.
Måste hålla med Nicke Nyfiken lite grann o säga att de "blandbarn" jag känner o sett på stan o dy l är väldigt söta, oftast blir det en sån fin blandning :)
Jag håller med er om, att det är ju finast med blandbarn... dem har sitt egna utseende och charm på ngåot sätt som inga andra barn har....
Jag måste nog hålla med er alla... Snart så får man se hur sitt eget blandbrn ser ut. det ska bli spännande att se vilka gener som visar sig mest, de koreanska eller de svenska =)
Blandbarn är absolut sötast! Min tjej har mina ögon (men sin pappas ögonfärg), hår som drar åt det blonda hållet och är sedan i övrigt ett ganska bra blandning mellan min sambo och mig. Vi kom nyss hem från Turkiet och där var de flesta väldigt facinerade över att hon hade asiatiska ögon men blont hår...
Jag kom från Seoul när jag var 3 månader. Är idag 26 och har 2 barn
.
Hej jag är också från Seoul och kom hit när jag var 1½år.
Nu är jag 36år och har tre barn en på snart 13, en på 7 och en på 2½.
Kika gärna in i mitt galleri så får du se hur dom ser ut, alla tre är så olika varandra.
Mellantjejen är mest lik mig och ser ut som jag gjorde när jag var liten.
Kram och grattis till kommande bebis!
Det är roligt att fler och fler droppar in på denna tråd.
nu har jag blivit lite nyfiken på vart i landet som alla kan finnas.
Själv så finns jag i Södertälje, söder om Stockholm.
Jag finns på Lidingö, så det får väl räknas till Stockholm.
minsi: börjar närma sig nu va? Vilket daum är det?
Föresten, jag måste få fråga en sak. Jag har haft två superlätta förlossningar som gått jättefort och inte alls gjort speciellt ont (inte hunnit med bedövning någon av gångerna).
Hur har det varit för er?
Har nämligen hört någonstans att asiater har lättare förslossningar men har ingen aning om det stämmer eller inte...