• minsi

Adopterade koreaner

Jag kom från staden Kwangju när jag var 15mån. Jag är idag 22år och väntar mitt första barn i oktober. Det skulle vara roligt att få kontakt med flera som är adopterade eller har någon anknytning till Korea.

• Svar på tråden Adopterade koreaner
  • LLL

Ville bara skriva att jag blev glad när jag läste tråden. Är stolt mamma till en liten kille på 17 månader, adopterad från Seoul. Han är det absolut bästa som hänt oss!

• linamamman

Kände att jag också ville skriva här. Är mamma till en liten kille från Seoul. Han är lite mer än 2 år och sitter just nu och bygger med sina klossar bredvid mig, lugnt och koncentrerat. Han är den finaste skatt man kan få! (Kommer du ihåg, LLL, när vi väntade och väntade? De var värda all väntan i världen!)

• LLL
    linamamman skrev 2008-08-23 17:40:01 följande:
    Kände att jag också ville skriva här. Är mamma till en liten kille från Seoul. Han är lite mer än 2 år och sitter just nu och bygger med sina klossar bredvid mig, lugnt och koncentrerat. Han är den finaste skatt man kan få! (Kommer du ihåg, LLL, när vi väntade och väntade? De var värda all väntan i världen!)
    Ja jag kommer ihåg väntan... Den kändes som en evighet!!! Var tar all tid vägen nu? Den går snabbt och guldklimpen växer och utvecklas för varje dag! Helt otroligt vad livet kan förändras när man bli förälder! Absolut det bästa som hänt oss.
  • minsi

Vad roligt att få höra av er som är föräldrar till små koreaner =)

• fridaa

Hallå! Jag är kom från Seoul när jag var 3 månader och fyller snart 30. Jag har en liten tjej som faktiskt fyller 1 år idag och väntar nu mitt andra barn som är beräknat till slutet av februari.

• Nicke Nyfiken

Visste väl att det fanns fler "där ute" :)

Kul också att höra av er som är föräldrar till adopterade koreaner.

Är det nån mer än jag som tycker att det är trist att det mesta som skrivs kring adoption är den negativa biten? Nästan aldrig nått om oss (eller iallfall jag, hoppas på er också) som mår bra.

• Firr

Nicke Nyfiken skrev 2008-09-03 23:44:27 följande:

Är det nån mer än jag som tycker att det är trist att det mesta som skrivs kring adoption är den negativa biten? Nästan aldrig nått om oss (eller iallfall jag, hoppas på er också) som mår bra.
    Som adoptivförälder (till en liten korean) tycker jag att det är jättetrist. Man får höra rätt mycket från folk som inte har adopterat. Jag brukar inte tala om riskerna för plötslig spädbarnsdöd och annat otäckt med folk som väntar biologiska barn. Äh, jag tror bara att andra är avundsjuka för att jag har fått de finaste barnen.
  • Lizel

Hejsan! Jag adopterades från Seoul när jag var 1 år o idag är jag 32 o har en dotter på 21 månader.

• MacWhite

Hej! Jag är adopterad från Seoul och kom till Sverige när jag var 1 år. Jag har inga barn men längtar mycket efter en liten. Jag och min kille har i alla fall pratat om att skaffa barn men inte än... Är dock väldigt nyfiken på hur barnet kommer att se ut. :)

• trollmor86

Blir snart mamma till en liten halvkorean... pappan är adopterad från Seoul... han är en mkt vacker man... så hoppas på ett vackert barn :=) Som får pappas utseende!!
    Ville bara tala om :=)

Kram

Svar på tråden Adopterade koreaner