Adopterade koreaner
Jag kom från staden Kwangju när jag var 15mån. Jag är idag 22år och väntar mitt första barn i oktober. Det skulle vara roligt att få kontakt med flera som är adopterade eller har någon anknytning till Korea.
Jag kom från staden Kwangju när jag var 15mån. Jag är idag 22år och väntar mitt första barn i oktober. Det skulle vara roligt att få kontakt med flera som är adopterade eller har någon anknytning till Korea.
Jag bor i Göteborg
Nicke Nyfiken skrev 2008-09-25 22:14:51 följande:
hmmm verkar som att jag bara haft tur då :)
Mina barn har varit rätt stora också 3.9 repektive 4.4 kilo. Nu är ju jag rätt lång/stor själv (1.74)annars hade det kanske varit svårare.
Det enda jag har hört om asiater och graviditet är att vi föder större barn än normalt, men jag har aldrig hört om lättare.
Nicke Nyfiken: Jo då snart är det nära, har bf den 2:a =)
Jag fick höra det av några av mina icke asiatiska väninnor som hade hört det någon annan stanns. Men det är väl som det mesta man har hört, det stämmer inte på alla...
Jag är adopterad från Sydkorea, kom till Sverige när jag var 2 år. Jag födde min son (första barnet) den 9/9. Jag bor i högdalen. Och jag hade väl en relativt lätt förlossning, jag gick iofs över tiden med 2 veckor, så dom fick sätta igång mig. Dom tog hål på hinnan och det tog bara 8 timmar sen så var han ute. Det var tiden efter förlossningen som var riktigt jobbig, jag fick åka upp till operationen för att sy mig. Låg på uppvaket i 5 timmar. Sen så tiden när man kom hem var hemsk men samtidigt underbar.
Det enda jag har hört är att asiater brukar få lite "mindre" bebisar. Men det tycker inte jag stämmer. Men min lilla Leo vägde 4.4 kg, så det vet jag inte om det är så lite.
Nu så har min lilla kille kommit, och han var rätt snabb... var inne på förlossningen i nästan 4tim sen så var han ute.