• minsi

Adopterade koreaner

Jag kom från staden Kwangju när jag var 15mån. Jag är idag 22år och väntar mitt första barn i oktober. Det skulle vara roligt att få kontakt med flera som är adopterade eller har någon anknytning till Korea.

• Svar på tråden Adopterade koreaner
  • minsi

Roligt att det fanns någon till där ute =)

• minsi

Ja jag trodde det men det kanske bara är lite segt... =)
    Jo då det är bara bra med mig... Hur är det själv då?
    De säger att de ska bli en kille så vi får se om de har rätt hehe
    Jag har mått väldigt bra förutomatt jag är lite klantigare än vanligt, slår i mig i det mesta... Men annars så hade jag bara lite illamående i ca 3 veckor sen så är det väl mest det.

• minsi

Haha Den kommer nog så småning om =)
    Jag var nästan 100% säker på att det var en flicka tills de såg en liten pung så då var det ju bara att tänka om.
    Jag har tänkt på antingen Daxten eller Bryan men vi får se vilket han ser ut som när han föds. Hur tänkte du med namnen?

• minsi

Vad skönt att det var rätt lätt med namn för er... Och Neo och nike är inte de vanligaste namnen heller.
    Jag har ju ca 6 veckor kvar så efter det så vet vi hehe =)

• minsi

vad trevligt =) välkommen in i våran minimala tråd hehe =)

• minsi

Vad roligt att få höra av er som är föräldrar till små koreaner =)

• minsi

Jag måste nog hålla med er alla... Snart så får man se hur sitt eget blandbrn ser ut. det ska bli spännande att se vilka gener som visar sig mest, de koreanska eller de svenska =)

• minsi

Det är roligt att fler och fler droppar in på denna tråd.
    nu har jag blivit lite nyfiken på vart i landet som alla kan finnas.
    Själv så finns jag i Södertälje, söder om Stockholm.

• minsi

Det enda jag har hört om asiater och graviditet är att vi föder större barn än normalt, men jag har aldrig hört om lättare.

Nicke Nyfiken: Jo då snart är det nära, har bf den 2:a =)

• minsi

Jag fick höra det av några av mina icke asiatiska väninnor som hade hört det någon annan stanns. Men det är väl som det mesta man har hört, det stämmer inte på alla...

• minsi

Nu så har min lilla kille kommit, och han var rätt snabb... var inne på förlossningen i nästan 4tim sen så var han ute.

• minsi

Du sa det och så blev det hehe... =)

• minsi

Han kom i tisdags kl 9:43 och allt gick så snabbt men väldigt smidigt =) Han är hur snäll som helst... skriker knappt å älskar att få massor med pussar heh =)

Svar på tråden Adopterade koreaner