• lilja26

Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten

Hejsan

Jag tycker att det är jätte synd att det inte finns nån föräldra grupp i Norbotten för oss prematur föräldrar. Och det finns så många frågor, tankar osv man har som prematur förälder, som man kanske inte skulle ha annars.

Så nu tycker jag att det är dags att bilda en föräldra grupp för oss som är föräldrar till prematurhjältar. Så det hade varit jätte roligt om man hade kunnat träffas nån gång i månaden. Prata,byta erfarenheter och ge varandra stöd. Och framför allt kanske bilda ett forum här på föräldra liv, eftersom Norrbotten är ganska stort..
    Hoppas att det finns fler som vill ha någon att dela erfarenheter med, eller bara prata lite vardag.

mvh Marie (Luleå)

• Svar på tråden Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten
  • lilja26

Grattis till utskrivningen. Håller med morlin och cloudberry79. Detta är målet man har väntat på under denna långa tid. Så åter igen ett stort grattis till er:)

• lilja26

i want to have a kid. jag låg fortfarande inne på 56:an i juni. Kanske vi har sprungit på varandra i korridoren?

• I have a kid

lilja26 tack så mkt

morlin01 jo jag glömde skriva 56 i sommar .. *sorry*

hur gör ni alla med era prematur barn. går ni på stan med dom ??

åker buss??

vi har ingen av oss körkort så vi måste åka buss osv med freja då jag inte orkar bära alla saker själv.. å sambon aldrig köper rätt saker.

• lilja26

Vi går på stan, är och handlar med Elias, har kör kort så buss bli det inte. Är inte så orolig nu för smitta. Men det kommer säker när rs viruset börjar cirkulera igen. Tror nog att vi lever ganska normalt

• lilja26

i want to have a kid. var in och titta på din sida. Och vi har sprungit på varandra i korridoren. Men under den tiden vi var kvar så låg ni på iva salen brevid receptionen. Världen är bra liten i bland.

• I have a kid

lilja26
    aha ja det har varit mkt folk under sommaren. gud jag hoppas jag har hälsat glömmer ibland av det.

okej men när är elias född??? hur länge var ni på neo?

ja dom säger ju att man ska vänta hur läng som helst innan stan. å affärer, men så kan man ju inte leva jag är själv ett prematurbarn född v32 å mamma gick då på stan med mig.. å det var ju 21 år sen åååå jag vill så järna gå på stan med freja... har inte gått på stan sen maj:( **kram**/Hanna

• lilja26

Elias föddes nere i Umeå den 24/2 och fick komma till sunderbyn den 23/4 och blev utskriven 8/7. Lång tid på sjukhus.Jag vat att vi hälsade på varandra nångång. Har långt blonthår och jag låg nere på 20 salen.

• lilja26

glömnde skriva att Elias är född v 23+1

• lilja26

cloudberry79. Jag ska inte klaga på hans små ärr hör jag. Men det är som jag har skrivit tidigare. Dom är våra små prematur hjältar, alla hinder som dom har klarat för att finnas här. Jag vet att när Elias var nere i Nus och kämpa, så sa jag till min man att Elias har mer äverlevnad anda i sin lillnagel än vad jag har i hela min kropp. Våra barn är mirakel helt enkelt.

Svar på tråden Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten