• lilja26

Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten

Hejsan

Jag tycker att det är jätte synd att det inte finns nån föräldra grupp i Norbotten för oss prematur föräldrar. Och det finns så många frågor, tankar osv man har som prematur förälder, som man kanske inte skulle ha annars.

Så nu tycker jag att det är dags att bilda en föräldra grupp för oss som är föräldrar till prematurhjältar. Så det hade varit jätte roligt om man hade kunnat träffas nån gång i månaden. Prata,byta erfarenheter och ge varandra stöd. Och framför allt kanske bilda ett forum här på föräldra liv, eftersom Norrbotten är ganska stort..
    Hoppas att det finns fler som vill ha någon att dela erfarenheter med, eller bara prata lite vardag.

mvh Marie (Luleå)

• Svar på tråden Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten
  • lilja26

Som sagt var, kommer inte att ge mig. Kul att höra att det var nån mer som inte bara satt och godtog allt dom gjorde på 56:AN, utan frågesatte också. Jag var likadan. Sen hände det några saker där som gjorde att man blev ännu mer jobbig skulle jag tro. Kan berätta imorgon. Träffas vi utanför norrigården? Om det inte regnar vill säga.

• morlin01

Joo det gör vi. Regnar det kan vi ju ses inne. kommer du ha med dig vagn eller bilstol? Så jag vet vem jag ska kika efter =)

• lilja26

rymmer man en barn vagn där inne? Kanske lättare med bilbarnstolen.

• cloudberry79

Hej, smyger in här i eran diskussion lite Vi fick en Vidar i 28+3 den 18 oktober, så han blir snart ett år. Han är född på NUS, vi låg på Barn4 i två veckor, sen var vi på 56an i fem veckor innan vi blev flyttade "hem" till Gällivare där vi låg på närvårdsavdelningen som de har här i 10 dagar. Kom hem lagom till jul. Vi har Lars A som barnläkare, han kommer hit till GVE och kollar Vidar och några barn till, vi hade dock Ingrid när vi låg i Sunderbyn. Tillhörde blått vårdlag där. Nyligen var vi dit på besök och träffade "våran" PAB, tyvärr var vår PAS på semester då. Jag är ner till Luleå då och då eftersom Vidars morfar bor där och skulle jättegärna träffa fler som legat på 56an.

Skillz that Killz 10k+
  • lilja26

Hej Cloudberry79. Vad kul med en till som är intresserad. Själv fick jag Min Elias i v23+1 och han har äntligen börjat le, Så underbart. Har ni Lars A? är det en yngre kille, mörkthår? Tror att det var han som hämtade Elias i umeå.

• lilja26

morlin01. Jag tar barnvagnen, det är en röd och svart emaljunga. Blir nog skönare för Elias om han vill sova. Ser fram emot i morgon.

• cloudberry79
    lilja26 skrev 2008-08-12 23:47:56 följande:
    Hej Cloudberry79. Vad kul med en till som är intresserad. Själv fick jag Min Elias i v23+1 och han har äntligen börjat le, Så underbart. Har ni Lars A? är det en yngre kille, mörkthår? Tror att det var han som hämtade Elias i umeå.
    Ja, han hämtar tydligen många barn, för det var han som hämtade V i Umeå också Supertrevlig och vi trivs verkligen oerhört bra med honom!
    Skillz that Killz 10k+
  • lilja26

Vi hade faktiskt inte han på avdelningen nånting. Jag tror inte jag såg han en gång efter transporten till sunderbyn. Funderade vart han tog vägen. :) Han verkade super mysig. Hade ni Ajaz nånting nere i Umeå. Min lila idol :)

• cloudberry79
    lilja26 skrev 2008-08-12 23:56:41 följande:
    Vi hade faktiskt inte han på avdelningen nånting. Jag tror inte jag såg han en gång efter transporten till sunderbyn. Funderade vart han tog vägen. :) Han verkade super mysig. Hade ni Ajaz nånting nere i Umeå. Min lila idol :)
    Yes box, han har även varit när vi låg i GVE, det var jättekul att se honom igen när vi kom hem!
    Skillz that Killz 10k+
  • MammatillO

Skulle vara super roligt att faktiskt ha en sådan här :) Min son är född i v 33+6 föddes på sunderby sjukhus 12 januari och låg där på neo sen har han även legat på neo i NUS och uppsala.

viktoria & Oliver ( Boden)

Svar på tråden Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten