• lilja26

Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten

Hejsan

Jag tycker att det är jätte synd att det inte finns nån föräldra grupp i Norbotten för oss prematur föräldrar. Och det finns så många frågor, tankar osv man har som prematur förälder, som man kanske inte skulle ha annars.

Så nu tycker jag att det är dags att bilda en föräldra grupp för oss som är föräldrar till prematurhjältar. Så det hade varit jätte roligt om man hade kunnat träffas nån gång i månaden. Prata,byta erfarenheter och ge varandra stöd. Och framför allt kanske bilda ett forum här på föräldra liv, eftersom Norrbotten är ganska stort..
    Hoppas att det finns fler som vill ha någon att dela erfarenheter med, eller bara prata lite vardag.

mvh Marie (Luleå)

• Svar på tråden Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten
  • MammatillO

Oj blöder hon :/ Tom min grabb som föddes med förliten anal öppning blöder inte ( fast det är opererat nu)

• lilja26

i want to have a kid.

löste det sig med magen?

Var upp och hälsa på 56:an idag. det var lite blandade känslor. Roligt att träffa personalen osv. Men när man ser alla föräldrar som står och vakar vid sina barns sängar, kuvöser osv så väcks det många känslor innom sig. Men dom känslorna kommer nog alltid att finnas mer eller mindre.

• lilja26

cloudberry79.
    funderar om vi skulle ha träffas alla på denna tråd när du kommer ner till Luleå. Tycker det vore roligt med en träff.

Finns det nån som är intresserad att träffas och sitta surra? vore roligt att träffa alla er.

• MammatillO

Skulle också vilja att alla träffades :) eftersom alla har små kottar som ville ut förtidigt , andra föräldrar kan aldrig förstå hur det är att uppleva det man går igenom med en prematur så det skulle vara kul att ta en fika och surra :)

• lilja26

Vad det har varit tyst på tråden ett tag. Har en liten fråga om nån av er kan svara på det. Hur länge har det tagit för er att få journalen och hur mycket har ni fått betala för att få dom?

• cloudberry79

Jag har inte begärt ut hela journalen ännu, så jag har ingen koll. Här i GVE har vi dock fått den gratis, fast det var ju bara för tio dagar plus mina fyra dagars inläggning på förlossningen.

Skillz that Killz 10k+
  • lilja26

Har faktiskt en till fråga,(gud vad jag hade frågor idag) Nu känner jag inte att jag vill ha nå mera barn. Känner mig nöjd med mina underbara grabbar. Men när jag var på efterkontroll så sa min läkare att det fanns inget hinder för mig att skaffa fler barn.

När hon bara började prata om en graviditet till började jag kallsvetas. Bara tanken att genom gå det igen (vet att chansen är ektremt liten att det sker igen) fick mig nästan illa mående.
    Är det nån mer som känner igen sig? eller är det bara jag som tydligen behöver gå och prata med nån.

• lilja26

cloudberry79

ok, om jag kommer ihåg rätt så är dom 10 första sidorna gratis från Nus. Sen kostar det några kronor per sida. Men som sagt var. Vet inte om jag kommer ihåg rätt. Kommer du ner nå till Luleå i helgen eller kommer ni vara hemma mysa?

• cloudberry79

Nästa helg kommer jag ner (när pengarna kommit ), måste göra vinter i stugan och träffa min pappa lite innan jag börjar jobba ordentligt.

Skillz that Killz 10k+
  • lilja26

Cloudberry79

Här du tid att träffas då? Hade varit jätte roligt att träffas hela gänget.

En kompis till mig var ner till barn4 nu, hennes flicka har genomgått en opration. Då frågade en sjuksköterska om hon kände mig och fråga hur det hade gått osv. Kan faktiskt känna att jag saknar personalen ibland. Visst hade du också varit nere på barn 4. Tyckte att jag såg kort på ditt underverk i ditt bildgalleri. Tror att vi har haft samma filtar i såna fall. Tyckte att jag kände igen dom.

Svar på tråden Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten