• lilja26

Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten

Hejsan

Jag tycker att det är jätte synd att det inte finns nån föräldra grupp i Norbotten för oss prematur föräldrar. Och det finns så många frågor, tankar osv man har som prematur förälder, som man kanske inte skulle ha annars.

Så nu tycker jag att det är dags att bilda en föräldra grupp för oss som är föräldrar till prematurhjältar. Så det hade varit jätte roligt om man hade kunnat träffas nån gång i månaden. Prata,byta erfarenheter och ge varandra stöd. Och framför allt kanske bilda ett forum här på föräldra liv, eftersom Norrbotten är ganska stort..
    Hoppas att det finns fler som vill ha någon att dela erfarenheter med, eller bara prata lite vardag.

mvh Marie (Luleå)

• Svar på tråden Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten
  • lilja26

Vi kan ju äta lunch, det är ju som lunchtid vid 11. Så välj du ställe,är jätte längsen jag åt på norrigården och ms bränna har jag faktist aldrig ätit på. Jag har en fråga. Hade svårt att få ut alla journal anteckningar?

• morlin01
    Svar på #22
    Har inte tagit ut dem än, men jag kan tänka mig att det kan vara lite tjorvigt eftersom dom även skriver om mamman i barnets anteckningar. Vi ska dock försöka få ut dem snart så att vi kan försära henne helt, försäkringsbolaget vill se att det inte är något fel på henne nu. Vi kan ta Norrigården då, det är lite trevligare
  • lilja26

Men då säger vi det kl 11.00 utan för Norrigården. Annledningen att jag frågar är att jag håller på att bråka med Umeå om att få Elias journalen

• morlin01
    Svar på #24
    Jag ringde 56an idag och Per Fahlesson som är chef där sa att han skulle skicka våra journaler om det inte var något konstigt i dem? Han frågade om det var något konstigt som diskuterats under neo tiden? Isåfall visste han inte om vi kunde få dem? Suck
  • lilja26

jag förstår inte vad som är så svårt att få ut journal kopiorna. Jag har ALLTID trott att det var vår rättighet som förälder att få ta del av det. Men jag kommer inte att ge mig förren jag får ut dom. Det finns så mycke som man funderar på och i dom finns nog en hel del svar.

• morlin01
    Svar på #26
    Joo så är det absolut. Men jag tror att de skriver även om föräldrarna i journalerna, saker man sagt och gjort, därför tror jag dom är lite kinkiga med att lämna ut dem. Har du fått ut dem från 56an? Jag var en ganska besvärlig mamma, som ville ha koll på allt jag ville inte att besluts tog utan att jag var fullt insatt i allt och var ganska kritisk av och till, därför tror jag att det kan stå saker i vår journal som de inte vill att jag ska se.
  • lilja26

nej,jag har inte fått dom än. Jag har väntat på journalen några veckor. Så jag ringde och fråga vart dom var. Då sa dom att dom väntade på Ingrid Winbo som kommer tillbaka efter semestern för att hon ska godkänna det. Så jag väntar på det. Så ska jag ringa och prata med barn4s sekreterare nu i slutet aug för den journalen har jag inte heller fått.

• morlin01
    Svar på #28
    pratade med en annan mamma som legat i Umeå, de hade inte haft några problem att få ut journalen därifrån. Vem pratade du med på sundebyn?
  • lilja26

Jag pratade med sekreteran för 56:an kommer dock inte ihåg namnet. Åsa?? inte säker. Tycker jag har pratat med så många så jag blandar ihop namnen.

• morlin01
    Svar på #30
    ah, jag förstår. Ja vi ser ju om det kommer några journaler eller inte. Annars så ringer jag till Ingrid och ber henne att ta tag i det. Eller ber om att få dem nästa gång vi åker dit. Tror det var den 26e så det är ju inte så långt bort
Svar på tråden Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten