• lilja26

Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten

Hejsan

Jag tycker att det är jätte synd att det inte finns nån föräldra grupp i Norbotten för oss prematur föräldrar. Och det finns så många frågor, tankar osv man har som prematur förälder, som man kanske inte skulle ha annars.

Så nu tycker jag att det är dags att bilda en föräldra grupp för oss som är föräldrar till prematurhjältar. Så det hade varit jätte roligt om man hade kunnat träffas nån gång i månaden. Prata,byta erfarenheter och ge varandra stöd. Och framför allt kanske bilda ett forum här på föräldra liv, eftersom Norrbotten är ganska stort..
    Hoppas att det finns fler som vill ha någon att dela erfarenheter med, eller bara prata lite vardag.

mvh Marie (Luleå)

• Svar på tråden Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten
  • cloudberry79

Ja, jag har absolut tid att träffas!! Skulle vara superroligt! Vi har legat på barn4, mellan 18 oktober och 2 november förra året.

Skillz that Killz 10k+
  • lilja26

cloudberry79
    du kan ju kolla vilken dag, så får vi dra ihop gänget. Jag avgudar personalen som vi hade nere i Umeå. Vilken sal låg ni på? själv låg vi på f-salen. Tror att dom brukar försöka ha samma personal på salarna för föräldrarna.

• lilja26

Vilka hade ni som vårdansvariga? Vi hade majvor och karin. Tyckte dom var helt underbara. Och en annan favortit är kristina.

• cloudberry79

Solen skiner Jag sitter och arbetar lite, har hemjobb som måste bli klart tills imorgon.

Skillz that Killz 10k+
  • lilja26

Var och vägde Elias i dag. Han vägde 4 740g. Låter så konstig att säga när man i nästa stund tänker att han är 6 månader. Ska på 6 månaders kontroll med honom i början av september. Kolla vad han kan gemfört med hur en 6 månader ska vara. Känns jätte fånigt. Vet ju redan att han inte är som 6 månader någonstans. Varken utveckligen eller storlek.

• lilja26

Skulle vi ha träffas hela gänget i helgen och fikat eller nå? Eller har någon annan ett bättre förslag och dag som passar?
    Vilka är intresserade?

• I have a kid

freja har fått bråck ska till NUS och opereras om nån vecka eller före om det bli akut . nån mer som haft detta problemet ??

• cloudberry79

Vi har varit på barn idag och undersökt Vidar (prematuruppföljning). Nästan prick 8 kilo och 70 cm, han satt så fint och kröp baklänges, flyttade saker från hand till hand och reflexerna funkade bra. Ett härligt besök, vi behöver inte komma tillbaka förrän vid årsskiftet!

i want to have a kid: Många prematurer får bråck, det är lite vanligare bland tidigt födda. Jag tror det fanns en tråd i prematurrummet om just bråck, med mycket info om hur det fungerar! Det går nog jättebra ska du se, min lillasyster (som inte var prematur) opererades för bråck när hon var kring året, det syns inte ens om man inte vet vart man ska titta!

Skillz that Killz 10k+
Svar på tråden Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten