LCHF tråden 3
Alla måste ju få ha en åsikt och undra över varandras koster. Men det är ju inte meningen att vi ska vara otrevliga emot varandra.
Lalalong: Ge inte upp. Och bli inte skrämd av andra. Kroppen behöver kolhydrater för att kunna lagra in fett i kroppen och om du inte äter kolisar så är ju inte fettet farligt. Men tillsammans... Chips och mjölkchoklad tex. Känn dig inte påhoppad nu, men är inte tanken med en lyckad diet att den ska gå att kombinera med livet? Jag upplever det som att lchf är som en räddning för mig. Äntligen har jag hittat något som faktiskt går utmärkt att kombinera livet med. Det går att gå på tex resturang, vilket inte var lätt med tex viktväktarna. Äta borta är sällan problem bara det serveras proteiner. Fettet kan jag ta med själv om det behövs. Och det allra allra bästa är att jag inte är hungrig pga allt fett. Jag slipper frestas av fikabröd pga hunger. SUGET kommer alltid finnas kvar.
Jag gissar att ditt program kostar en slant och jag önskar dig självklart all all lycka. Men jag vill inte att du kastar dig ned i en chipspåse om du inte klarar av programmet. Förstår du? Kom till oss istället. Har du läst gamle Skaldemans böcker? Han gick ju ned 70 kg med sin diet. Vilken gubbe va? Klart att du också kan, men vi tjejer har det mycket svårare! Det är så orättvist!!!
Lalalong: Kör hårt nu! Sug ut xv på allt vad gruppstöd heter osv. Jag antar att det är grupper. Leta dig även till trådar här på FL som kör pulverdieter tex. Det är bra stöd. Klart du klarar detta!!!