LCHF tråden 3
Ni andra: Skriv in bra länkar eller skicka dom till mig så lägger jag in dom i TS som en uppdatering!!!
Ni andra: Skriv in bra länkar eller skicka dom till mig så lägger jag in dom i TS som en uppdatering!!!
Igår "fuskade" jag lite med jordgubbar och kom upp i 30 kolisar på en dag, men det var gott! Och på något sätt kändes det bättre än att äta godis... Jag har sockersug och några jobbiga dagar kvar innan jag kommer i ketos. Nu har jag nog skjutit på övergången några dagar, men jag måste nästan säga att det var värt det! Jordgubbarna är enormt söta och väldigt små just nu (svenska alltså) så något säger mig att det är sista veckorna man kan få tag på färska.
Använder ni andra keostix för att kolla om ni gått in i ketos?
Hej i tråden!
Här är man borta i 2 dagar och vad händer? Flera sidor med inlägg efter flera dagars stiltje!
Jag har läst ikapp och har sett en diskussion om vilka som ska få vara med i tråden eller inte. Eftersom jag inte startade första trådarna (tråd 1 och 2) så vill jag inte döma vilka som ska vara med eller inte här. Men jag kan förklara vad jag menar med GI-noll! och det är författaren Skaldemans metod för lchf som är extremt low carb.
I min mening så kan väl de som kör GI-rivstart kan väl vara med i tråden, men eftersom den är rätt fettsnål så kan det skilja från lchf. Äter man entligt GI så är man i helt fel tråd, då lchf i viktminskningsfasen ej tillåter bönor, linser, etc.
En klassisk lchf tillåter tex inte frukt, utan bara bär och avocado i begränsade mängder, så det är de kostråd som jag kommer att ge i tråden. Men alla fuskar vi ibland och då är en fruktsallad till efterrätt långt mycket bättre än sockerkaka! MEN, då måste vi vara medvetna om att det kan stanna upp vår viktminskning litegrann.
Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.
Du ska helst inte spara alla dina kolhydrater till ett mål eftersom du vill undvika stora insulinutsöndringar som kan störa din ketos. Det är bättre att jämnt fördela dom under dagen.
Hej lärljunge!
Jag har inte läst Dahlqvists senaste, men ska nog ställa mig i kö på bibblan. Jag har testkört Litsfeldts böcker på bibblan, men tyckte hans Fettskrämd var så bra så jag köpte den. Har även Skaldemans GI-noll och Ät dig ned i vikt. Man klarar sig på GInoll tycker jag eftersom Skaldeman inte har fakta utan mer eget tyckande i sina. I GInoll får man hans teorier för kvinnor samt en massa recept, bra pris på böckerna finns på internet.