-
Aj då det är väl bara att kämpa på igen. Hade du stor fest?Maddisen80 skrev 2008-08-24 16:32:08 följande:Hejsan det går sådär med lchf, jag åkte dit igår åt köttfärsås och glutenfri pasta sen laktosfria chips, jaja så är det och de blev mycke drickande, men idag städade jag väldigt mycket ,både hemma och i stora lokalen som är 150 kvadrat gäsp + min lgh 62
-
Ja det vet jag. Sonen som är under ett får ingen soja. Dottern på 13 fick det ett tag, men nu klarar hon av mp mycket bättre.Mary Cherry skrev 2008-08-24 18:36:49 följande:Helt off topic, men du vet att soja- och mjölkprotein liknar varandra så till mjölkproteinallergiska barn ska man inte ge sojaprodukter. De kan utveckla sojaallergi som oftast inte växer bort, till skillnad från mjölkproteinallergi.
-
Tydligen har willys en variant utan socker.Socialen skrev 2008-08-24 21:10:37 följande:Har för mig att tacokrydda innehåller en hel del druvsocker, så det kanske var lika bra..
-
Mycke ägg bli´re ju
-
Jag äter faktiskt rätt mycket grönsaker, med LCHF mått mätt men jag känner att jag vill ha det. Har testat ketosstickor och jag är i ketos trots att jag äter grönsaker till varje mål, men inte några större mängder. Broccoli är det ju lågt kolhydratsinnehåll i så det kan man äta mycket av.Ansapansa skrev 2008-08-25 12:36:23 följande:nu har jag redan tröttnat..jag vill äta mer grönsaker, men jag vet inte rriktigt vilka och hur mycket jag får äta.hur mycket grönsaker äter ni och vilka?
Har oxå läst att det är okej med grönsaker som växer ovan jord.
Jag har ätit coleslaw i flera dagar nu som tillbehör till lax och korv, det är så gott. -
Maddisen!! Bra jobbat med tanke på att du haft fest och allt.Maddisen80 skrev 2008-08-25 23:16:39 följande:Svar på #1201jag har gått ner 0,3 kg ;=
Håll dig ifrån de där goda chipsen nu så ska du se att det går bra. -
Hej, jag måste fråga er hur ni gör med kosttillskot såsom vitaminer och mineraler. Tar ni något sådant??
-
Hmm jag undrar om jag fuskat, men isåfall var det av kärlek.
Min man lagade så smarrig kycklingwok idag. Till den hade han gjort en uuuunderbart god vitlökssås på cf och vitlök, samt sweetchili sås..ja ni hör ju... sockerbomben är ett faktum. Jag åt rätt mycket av såsen så sammanlagt kanske jag fick i mig ½ tsk av sweetchili. Men jag kunde ju inte nobba den när mannen nu ansträngt sig så för min skull och skulle göra god mat som jag gillar såhär på skolans första dag.
Humm.. i övrigt har jag inget fusk att rapportera.
Mellanmål äter jag ytterst sällan, men gärna något innan jag lägger mig. Ett ägg med lite najonnäs och ett par skinkbitar. Orkar inte äta så mycket mat längre så det passar mig att ta lite påfyllning runt halv 9 snåret.
Av vågen att döma är det heller inte någon skada Vägning i morgon men byxorna sitter mer och mer "baggy" så jag förväntar mig positiva resultat.
-
-
Dagens outfit