Inlägg från: Muminski |Visa alla inlägg
  • Muminski

LCHF tråden 3

Hej hej.,..jag ger mig oxå tillkänna om jag inte gjort det redan. Är så vimsig i huvudet nu men huvudvärken är borta. Har ju bara hållt på i 4 dagar men vågen visade 1 kg minus, redan!! Är det möjligt?? Roligt är det iallafall.

Så mycket god mat jag äter, men jag känner mig faktiskt hungrig rätt omgående, det går bara ett par timmar. Hur är det för er andra, fyller ni på med några nötter,keso grönsaker eller liknande?

Linda... ajaj--det var inte så bra, men mår du dåligt av allt du åt, jag menar fysiskt?

Jag har pga sjukdom inte kunnat äta mat under en tid (det var rätt bra ) och fick näringsdrycker, jag mådde jättebra. När jag började äta mat igen mådde jag extra dåligt när jag ätit just kolhydrater, fick migrän och kände mig vimsig och yr..ungefär som jag mår just nu. Det kan inte vara bra att äta så raffinerad kost som vi gör i dagens samhälle.

Ha en härlig helg, jag tänker faktiskt unna mig något på lördag. Jag känner att jag måste tillåta mig något sött ibland, annars orkar jag nog inte vara så konsekvent om veckorna. Hur brukar ni göra?

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski
    Linda1976 skrev 2008-08-08 10:03:01 följande:
    Kaiza: Ja... idag mår jag som jag förtjänar... skit! Ont i magen, domnig i kroppen.... URK. Det var helt klart inte värt det, men det visste jag ju när jag stoppade första biten i munnen. Jag vet ju också att det var en engångsgrej, till skillnad från förr.... Ballade jag ur EN kväll, så fortsatte det i en vecka. Idag är jag på det igen!
    Duktigt gjort. Då antar jag att "lördagsgodis" inte är något bra alternativ, för då "förgiftar" man ju sig själv igen och får börja om eller?

Just nu håller jag på att göra kycklingspett marinerade i jordnötssås, det var ditt recept eller? Så smaskens!

Huvudvärken är här på besök igen..men jag härdar ut. Är inte sugen på nåt sött alls, men saknar mina knäckebrödsmackor, wasa sport med linfrö..sååå himla goda! Men de kanske jag kan börja med om ett tag, när jag inte är i startgroparna?
  • Muminski

Ang motion, jag måste "rasta" sonen dagligen så vi är ute på långa promenader, i regn och rusk om så är. Men jag är inte lika energisk dessa dagar måste erkännas. Min högsta önskan är en crosstrainer, när jag gick på gum blev jag helt besatt av den Jag hyrde även en motionscykel ett tag och eftersom jag är så ekonomisk (läs snål) tvingade jag mig att cykla lååååång och vääääldigt ofta.

Vete tusan om det är en så bra ide´att ha sånt hemma när jag tänker efter. Då blir det väl prioriteringsordningen: FL, CT/cykel och sist familjen..hehe

• Muminski
    JewelGirl skrev 2008-08-08 15:13:50 följande:
    Kaiza: Jag har tanken att återinföra lite kolhydrater men det är mycket längre fram. Ska hålla kosten året ut om jag inte nått målvikten innan, det är först då jag tänkte experimentera med lite kolhydrater i kosten. Vissa saker är ju bara för goda för att leva livet utan men man behöver ju inte äta i mängder längre
    Låter klokt, långsiktighet. Men alltså, vi behöver ju kolhydrater så helt utan kan man väl inte vara så länge? :?
  • Muminski
    Maddisen80 skrev 2008-08-08 15:15:45 följande:
    Vad är de för ras du har då på sonen din ?'0 jag 'är tyvärr allergisk,men bruka passa hundar ändå
    Han är en homo sapiens

Är oxå allergisk mot hundar.
  • Muminski

Maddisen.. Homosapiens är latin för människa. Det är en liten bebis jag har

• Muminski
    Mary Cherry skrev 2008-08-08 15:31:07 följande:
    Det är marängtårta med hallon och grädde, världens godaste så jag tänker minsann äta mig en tårtbit. Jag brukar också vara en "allt eller inget"-person, men nu j-vlar. Jag kan ju göra en extra skål med hallon och grädde till mig.
    Åhh en sån tårta är verkligen sååååå smarrig. Sitt inte här och frestas!!
  • Muminski

Jewel Girl, jorå korhydrater är ju väldigt viktigt men som du skriver i små mänder och inte alls så raffinerat som det är i dag. Lycka till.

Själv har jag ca 7 kg att gå ner så det borde väl inte ta såååå lång tid. När jag ammade sonen fick jag äta helt mjölkfritt i ett halvår och det var en bra diet kan jag säga..gick ned väldigt mycket då men de sista envisa kilona sitter stenhårt!

Mår inte så jättebra av mjölkprodukter så jag försöker undvika det, men det är svårt med denna diet.

• Muminski
    Maddisen80 skrev 2008-08-08 15:36:32 följande:
    Hehehe det visste inte jag ,man lär sig något nytt varjedag :9
    Japp det gör man
    JewelGirl skrev 2008-08-08 15:38:09 följande:
    hahaha roligt litet missförstånd ni har. För övrigt är det rastning av barn och hund som gäller här med. Hinner med gymmet ungefär 2 ggr i veckan men det är knepigt när man har två små och mannen jobbar lite oregelbundet. Det blir mest promenader men man lessnar ju på samma gamla omgivning att traska runt i.
    2 ggr i veckan är bra gjort!
  • Muminski
    JewelGirl skrev 2008-08-08 15:41:48 följande:
    Kaiza: Jag har oxå ca 7kg kvar Men 1kg i veckan så är man ju klar snart Kör laktosfritt. Det går jättebra och jag använder det en del bara för att maken är lite känslig. Ur lchf-synpunkt spelar det ingen roll. Pass på bara för creme fraiche-låglakots/laktosfri brukar vara lätt-variant. Maddissen: Jotack, det är bra. Själv då?
    Åh om det var så lätt att bara köra laktosfritt. Reagerar mot själva mjölkproteinet.. men jag ignorerar
Svar på tråden LCHF tråden 3