Inlägg från: Muminski |Visa alla inlägg
  • Muminski

LCHF tråden 3

jaha... Jag har fuskat Big time... men jag VILLE det

Jag är så nära målet men står still så då tänkte jag äh... jag tar en fuskdag och så kör jag igång igen.

Huvudvärken lät inte dröja kan jag meddela. Så visst det var gott men jag känner verkligen att det där med godis och snabba kolhydrater inte är något för mig.

Detta är för mig mer en livsstil än en diet, hur ser ni på det?

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski

Lilla Ia, tack för tipset. Krämiga såser vill man ju ha

• Muminski

Idag fyller sonen ett år... jag ska INTE äta en massa sunk... afirmerar*

• Muminski
    leende guldbruna skrev 2008-09-15 18:14:07 följande:
    här händer inget spec,förutom att jag kommer opereras-jippie- nu slipper jag ha ont.med maten går det bra-känns som vardag.tänker inte ens till.utan det går automatiskt ska väga mig imorgon.helgen har varit bra .utan fusk.förutom kakan som finns i recept tråden.JÄTTEGOD!!
    Underbart för dig. När planeras op?? Jagh har idag pratat med dr, hon var lite mer sympatisk än sist så nu kanske jag får hjälp!!!
  • Muminski

Hmmm... undra om 2 bitar sachertårta är LCHF???

• Muminski
    leende guldbruna skrev 2008-09-18 07:50:12 följande:
    inte fått datum än.men snart hoppas jag.han sa att ett diskbråck brukar gå över efter 6-7 v så det var dags att göra ngt. å du har väl gått omkring med det ännu längre än jag??*håller tummarna att du blir lyssnad på*
    Ja, jag har haft ont sedan januari. Är smått deppig faktiskt. Men har fått en ny tid till läkaren och hon lät som jag skrev mer sympatis. Sorry att vi är lite OT.

Haha.. jaa det blev 2 bitar sacher, den var så god. Har fuskat lite eftersom magen varit så besvärlig och jag har inte gått upp, men stått still.

Jag sköter mig väldigt bra på veckorna och promenerar dagligen, tränar ett par gånger så det känns som att jag hittat en bra balans.

Börjar dock få slut på frukostinspiration.

Leende, neeej det kan vara andra saker som gör att du gått upp, en tillfällig vätskeansamling. Håll ut, du vet ju att denna kosten är bra för dig, inte bara viktmässigt utan även för mååendet. Stablit blodsocker och allt det där.

Kom igen, koka ett par ägg, rör ihop det med räkor och en klick majonnäs och njut!!

Förresten... hur gör ni?? köpemajonnäs eller egen? Den man köper innehåller ju ofta socker. Nu när jag kört denna kosten ett tag känner jag ju faktiskt att den är söt, den man köper alltså. Inte så gott!! Tänk vad smakupplevelserna förändras!
  • Muminski

Leende, har du möjlighet att ta någon rask promenad innan frukost?? Det sätter fart på förbränningen.

• Muminski
    yrväder skrev 2008-09-18 09:17:28 följande:
    jag brukar göra egen majjo ibland. Skulle dock vilja veta hur länge den håller i kylen....Tycker inte det är särskilt svårt att göra majo när man har en mixerstav.
    Den håller rätt länge faktiskt. En vecka ungefär, men det beror på äggen.
  • Muminski
    leende guldbruna skrev 2008-09-18 09:50:17 följande:
    nix går inte alls.kan inte ens ta mig på toa utan värk tabl å det tar en timme efter att jag tagit dom å då börjar det bli rusch till jobbet.å så barnen oxå som ska iväg,har tre st.men jag går på em
    Aha.. jag har ett knep..Ställer klockan på ca 30 min innan jag ska gå upp, tar mina värktabletter och slumrar en stund. Då har smärtlindrande effekten påbörjats när jag väl går uppoch jag kan utan hjälp ta mig upp ur sängen. När jag väl börjat röra lite på mig brukar den värsta smärtan lägga sig. Är ute och går med mina mbt skor ca 30 minuter om dagen..sned vind och mycket märklig gångstil, men det går. Jag går till tåget som tar mig till skolan och från tåget till skolan..sedan äter jag min medhavda frukost där. Funkar jättebra för mig.
  • Muminski
    yrväder skrev 2008-09-18 09:38:41 följande:
    okej. en vecka hade jag nog kallat normalt istället för rätt länge iof, men det är jag det
    Det håller säkert längre, beroende på hur färska äggen är
  • Muminski
    Bobbenn skrev 2008-09-18 10:49:29 följande:
    Jag gör inget eget. Har ingen ork. Dock inbillar jag mig att dottern ska få hemmagjord barnmat. Får se hur det går i veckan, hehe
    Hehehe... jag hade värsta ambitionen att ge sonen hemlagad mat. Men se det ville inte sonen. Han kräks på all mat jag ger honom och skriker efter burkmaten... hmmm...
  • Muminski
    tj0rvig skrev 2008-09-21 23:30:19 följande:
    Hej!Skriver in en liten fråga som jag funderat på länge... Var köper ni såna ketos-teststickor?
    Apoteket.
  • Muminski

Hej på er... försökte skriva ett inlägg men det blev helt tomt

Här är det stiltje på viktnedgången. Trist. Men det beror kanske på att jag inte rör på mig lika mycket?? Jag har ju ca 4-5 kg som jag vill gå ner.

Hoppas att ni får en god helg

• Muminski

Hoho någon som minns mig? Jag profilerade mig mycket ett tag och var oerhört strikt. Så kom magproblemen och ryggproblemen deluxe och knockade mig. Har under ett par veckors tid inte alls varit lika strikt och vågen har reagerat på det. Dock så fortsätter kläderna att vara pösiga... inte mig emot.

Men.. på måndag är jag tillbaka med full styrka och då behöver jag all pepping jag kan få. Pga en oerhört sned och elak rygg kan jag inte ens promenera längre så det gör mig rätt låg.

Hoppas att det går bra för er andra.

• Muminski

Ang balsamvinägern så är den sur och sänker gi halten i andra livsmedel... eller är jag ute och cyklar? Man använder ju så lite så det är godkänt i mina ögon iallafall.

• Muminski
    MrsFreckles skrev 2008-10-04 23:56:08 följande:
    Har fuskat ikvall, dotterns 1-arsdag och var tvungen att smaka tartan jag bakat, samt lite pommes vi hade till middagen, och ett lite annat smatt och gott. Men nu kanns det bra sa och inga fler kalas forran till jul sa nu ska jag fortsatta kora strikt till dess ar det tankt. Blev ju sa himla peppad da jag markte att min nya kjol inte langre ar for liten
    Jag ser inte det som att jag fuskat om jag en dag ätit kolhydrater. Då har jag tagit en paus

Men för mig är detta en livsstil. Jag kommer inte vaneäta bröd,pasta,ris,potatis och socker på det sättet jag gjorde innan. Men vissa tillfällen kommer då jag vill äta godis eller bulle. Det tänker jag tillåta, det blir ett undantag. Förut var det mer en regel att man åt sånt var och varannan dag.

Även om jag en tid inte varit strikt så har jag inte ätit bröd, pasta o sånt. Det mår jag inte bra av helt enkelt. Så för mig är detta inte någon diet utan mitt sätt att leva. Jag har inte heller någon brådska att nå mitt mål, för jag kommer dit det vet jag.

Jag mår så oerhört mycket bättre av att äta såhär, magen tog stryk men det berodde nog även på mina smärtstillande jag får för ryggen. Men linfrö så blev det bra igen.

Snart är kjolen din för stor
  • Muminski
    Smurfan 81 skrev 2008-10-05 18:59:06 följande:
    Åt förresten currykyckling med blomkålsris idag. Fasktiskt jättegott! Saknade nog gelén lite, men det gick bra ändå! Frös in det "ris" som blev över nu så jag hoppas det funkar.Vi var på IKEA idag och skulle äta lunch. Jag tog barnen till ett bord och min man skulle beställa. Jag sa "Sallad och typ fetaost går jättebra, dressing är ok men inga kolhydrater" Ok sa han och gick. Bad kom han tillbaka med? Jo, en tallrik med isbergssallad, rödlök, rivna morötter och dressing... "Ja, det fanns en annan sallad men den var det kyckling i..." "Kyckling få jag äta!" "Får du?" "Älskling, vet du vad kolhydrater är?" "Nej".Härligt! Så där satt jag med en sallad var var extremt INTE LCHF och blev förstås jättehungrig en timme senare! Så nu ikväll är jag riktigt sugen (förstås). Har gjort iordning fetaost och oliver på tandpetare samt parmesankex med lite Glada Kon ostar. Jag ska INTE fuska ikväll!
    Hahaha  söt man
Svar på tråden LCHF tråden 3