Inlägg från: Muminski |Visa alla inlägg
  • Muminski

LCHF tråden 3

Bobbenn skrev 2008-09-01 14:21:30 följande:
    Jag skyller min mage på min dotter Tur hon är så söt
    Skyller min på sonen

Har inte så många kilo att gå ner men det är sååååå irriterande med magen. Om det inte bättrat sig om ett år ringer jag kirurgen alltså!!

Energinivån i kroppen är helt inakt trots att jag inte äter kolisar. Känner mig pigg energis och orkar prestera hårt fysiskt utan att känna mig matt. Jag tror dock att jag äter lite mer grönsaker än man ska, men jag mår bra av det och det är gott.

Leende: Hur är det med ryggen?? Här är det ONT. Äter oxå de där tabletterna och de gör ef inte mycket nytta. Tränar mycket, får akupunktur och promenerar ofantligt mycket i svindyra mbt skor..ändå blir jag i bättre Så jobbigt.

Skulle ju jobbat parallelt med studier men det blir det inget med, trist och fattigt värre. Har inte råd att smaska på biff och oxfilé då

Simning är underbart men katastrof för min hy. Jag får blemmor som infekteras. usch!!
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski

Kattmor. Även jag har fått totalstopp på magen och har varit sängliggande i 2 dagar. Jag vet inte hur jag ska göra, ska jag sluta med denna kost eller finns det knep att ta till så att maskineriet hålls igång??

Hur gör ni andra??

• Muminski

Nu när jag har mått så dåligt några dagar har jag sörplat i mig små mängder yogurt och druckt riktig cocacola, jag åt även en tsk glass...men USCH OCH FYYYY vad det var sött och äckligt!! Inte ett dugg gott!!!

Tänk vad socker det måste vara i allt, helt i onödan faktiskt!! Nej nu gör jag sockeruppror!

Magen är fortfarande kassdålig..urk. Men det finns hopp verkar det som. Jag måste bara få igång maskineriet. Har inte orkat ta mig ut och handla så några linfrön har jag inte. Men om jag förstod saken rätt ska jag äta dem hela?

• Muminski

Förresten.. jag har kört på denna kost i 4 veckor och gått ner lika mycket. Men de två sista veckorna vad det ostadigt, först upp två och sedan ner igen.

Kanske beror det på att jag tränar och promenerar mycket?? Hursomhelst så känner jag ju att jag minskar i omfång och smalisbyxorna har packats upp från kassarna

• Muminski
    LoveMyFamily skrev 2008-09-05 12:45:51 följande:
    Hej!Jag måste få fråga igen, hur börjar man med LCHF?Finns det någon sorts rivstart?Kan ni inte ge mer förslag på vad och hur ni äter?Typ på en tallrik äter ni?Tillåter ni er äta något gott på helgen?
    En morgon började jag bara. Gjorde en omelett på 2 ägg lite grädde och åt rökt skinka till...sedan var jag igång.

• Muminski

Alltså... jag PALLAR inte med fler ägg

har ju varit så dålig i magen några dagar och gjort uppehåll. Har druckit närinsdrycker och ätit yogurt. Idag började jag med linfrön och imorgon tänkte jag starta om igen. Har ju hållit på i 4 veckor men magens maskineri stannade av helt och jag var verkligen så himla sjuk!!

Nu måste jag hitta ett alternativ till dessa ägg... det bär mig emot att äta alls men nånstans måste man ju börja. Om jag äter a-fil ska jag ha lite grädde i den för att få upp fetthalten?

• Muminski
    Brunkulla75 skrev 2008-09-06 13:25:56 följande:
    Hallo girls!Jag har följt denna tråd ett tag men inte haft tid att skriva (börjat jobba + att jag har en 6 månaders gullklimp hemma).Jag har ett problem: jag har ätit strikt efter LCHF och har sedan den 10 aug gått ner 5 kg, men sedan en vecka står jag totalt still (exakt på grammet) :(Hur kan man få igång det igen? Har börjat med måttband nu så jag vet inte om jag minskat på cm. Vill ha bekräftelse på vågen, det är lättare att motivera sig att äta rätt....
    Jag gick upp i vikt trots att jag gjorde exakt som jag skulle, sedan gick jag ner igen och nu har jag stått stilla. Ja förutom när jag varit sjuk, då har jag gått ner ett par kilo...

Måttmäsigt upptäckte jag ändå att jag reducerades så hav hopp
Svar på tråden LCHF tråden 3