Inlägg från: Muminski |Visa alla inlägg
  • Muminski

LCHF tråden 3

Ansapansa skrev 2008-08-15 11:23:23 följande:
    hej hej! Anna heter jag och jag ha börjat med LCHF. ååå vad bra det går.!!!! har gått ner 2kg på två dagar..visst bara vatten med det går neråt!!!i kväll ska vi äta fläskfile,blomkål och gräddsås. till mys framför tv ska vi ha ädelost!!! MUMS
    Oj.. 2 kg på 2 dagar.. där ligger man i lä

Dame 72, skönt att slippa omeprazolen.
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski
    Dame72 skrev 2008-08-15 11:31:54 följande:
    Och för mkt sallad.....men ändå en ganska lyckad dag för att vara på vift och inte ha med sig nåt hemmifrån, mer än mellis och nötter.
    Ja det var bra gjort måste jag säga!
  • Muminski
    Ansapansa skrev 2008-08-15 13:34:46 följande:
    alltså min sambo ska haka på detta, men i stället för potatis,pasta ris mm behöver han någon mycket mättande(har sagt att det räcker ofta med en härlig gräddig sås,kött och lite grönsaker) men han tycker inte att det räcker. Han jobbar på posten och är hungrig som en häst varje dagvad äter ni till köttet och såsen?
    Jag äter broccoli eller brysselkål. Jag blir mättare för varje dag som går och har fått minska mina portioner så be honom hålla ut om han är hungrig de första dagarna.
    Maddisen80 skrev 2008-08-15 13:38:40 följande:
    Svar på #809Kaiza grattis till din viktminskning det är ju jättebra, då ska jag försöka vara strikt med lchf och gå ner på köpet
    Tackar, det känns bra
    leende guldbruna skrev 2008-08-15 15:12:52 följande:
    jag har oxå diskbråck men varför tror du inte att det e det??andra gången jag har det op 01. så e ganska less redan nu å lite skrajsen oxå. fått samma tips som dig samt vikt nedgång. ???
    Jag har mer problem med själva skelettet känns det som, att det är något knas med "gångärnet" där benet sitter i sätet och bakbenet, men jag erkänner lite ont i ryggen har jag ju oxå. Doktorn tyckte inte att jag var överviktig när jag träffade henne men jg har ett bmi på 27. Eftersom jag är tung i mig själv behöver jag träna mycket för att få en bra stabilitet i kroppen. Då kan några kilo hit och dit vara avgörande.

Förstår att du är less, men numera vill man inte gärna operera diskbråck.. ja om man inte kan kissa och sådant så gör de ju det..annars är det just träning och pillertrillande som gäller.
  • Muminski
    Linda1976 skrev 2008-08-15 14:30:15 följande:
    La in detta på kif också! Nån här som vet? Har beslutat mig för att äta sparsamt med jordnötter då och då, dels för att det är den enda nöt jag tål, och dels för att jag faktiskt tycker det är gott! Dock blir jag konfunderad - jordnötter från Parrot (vanliga saltade) innehåller 10 gr kolhydrater/100 gr, och äter jag 25 gram så är det rätt ok känner jag. Kung Markattas ekologiska sockerfria jordnötssmör innehåller bara nötter&salt men ändå 21 gr kolhydrater/100 gram. HUR är det möjligt? Nån som har en teori
    Va... 21 gram... jaa ställer mig också den frågan hur det är möjligt. Vad säger ingrediensförteckningen då? Kan det vara så att det finns olika jordnötssorter? Näej det är det väl inte? *funderar*
  • Muminski
    leende guldbruna skrev 2008-08-15 15:34:46 följande:
    jaaa precis där gör det ont på mig oxå.inne i skinkan lixom.jo jag vet att de inte op,vill inte det heller ,men trött på att gå omkring med smärta.jag har ingen smärta i ryggen alls.men dom tror att det kommer därifrån iaf, jaja får se ,har magnet röntgat i tisdags.iaf e jag glad att det funkar så bra med LCHF.Fast jag har inet alls fattat varför coleslaw inte ska va bra.den innehåller ju majjonäs å yoghurt.egen gjord alltså.jag gjorde en jättegod shake igår till mellis med barnen.turkisk yoghurt, isbitar, blåbär, lite banan å grädde tog min portion 2 dl å la i lite fruktsocker till killarna ,mums.lycka till allihop!!
    Va?? Har du?? Men vad tusan... ska man alltså våga lita på en doktors diagnos?

Ska på röntgen i november men läkaren sa att man inte ser ngt diskbråck på vanlig röntgen. Dock är hon rätt så säker på sin diagnos.
    Men hur ska jag kunna träna när jag inte kan gå eller vara aktiv några längre stunder utan att det gör ****censur**** ont?
  • Muminski
    Egensinnig skrev 2008-08-15 20:48:37 följande:
    Men jag känner mig mätt o belåten? kan jag inte bara ta en Dajm imorn för att kompensera? hahahoho, möhöhö...hihi
    HAAHAHAHA, Det var nog dagens bästa

Ang diskbråcket... HUR gick de där övningarna till, kan du beskriva dem i skrift?? Jag har en övning jag ska göra.. ligga på mage och höja upp överkroppen med händerna som är placerade i axelhöjd på golvet och titta upp i taket..detta för att sträcka ut ryggen... eftersom jag böjer på mig mycket ska jag kompensera detta.,. och så stretcha..

Det som känns så konstigt är ju att jag promenerar MASSOR, puttar min tunga vagn upp för långa backar och ändå är jag så otränad??? Hmmmm.. Vill så gärna ha en crosstrainer alltså!! Kan man inte få bidrag till en sån

Ostrullar...hmmm... ost är gott men jag får ju så mycket finnar.
  • Muminski

Jag är inte heller hungrig längre. Åt frukost kl 11,30..2 ägg i en äggröra med lite purjolök och grädde, rökt skinka till det.

Sedan åt jag middag kl 18 men kände mig inte hungrig alls faktiskt.

Jag har ju tänkt på det där med att kroppen kanske ställer in sig på "svält" om man äter för lite, men jag kan väl inte gå och snaska fast jag inte är hungrig..eller??? Förut var man ju småsugen hela tiden men det är ju helt borta....

• Muminski
    Egensinnig skrev 2008-08-16 19:29:08 följande:
    Leende - ja det finns olika skolor kring hur man ska behandla diskbråck. Jag tror man ska lyssna på kroppen och på en duktig, erfaren sjukgymnast. Läkare ger jag inte mycket för.....
    Å napprapaten jag går hos ger inte mycket för vare sig sjukgymnaster eller läkare... så man undrar ju var kan ska vända sig.

Att ha så ont så att benen viker sig är inte det lättaste om man ska träna. Det låter inte bra och känns FEL att träna när jag har såhär ont, men promenerar det gör jag ofta dock i varierat tempo.

Någon som testat mbt skorna?? (Tror jag de hette) De är rundade sulor så de förebygger ryggvärk..

Det var lite ot.

Nykterist, javisst. Tog min sista (rejäla) fest i december 2006. Efter det har det väntats barn och ammats barn. Jag har suktat efter cider ett tag nu, det enda alkoholhaltiga jag dricker, men det är inte särskilt LCHF så jag avstår ett tag till.

Jag tycker att det är skitsvårt med mängderna men jag försöker använda mitt sunda (hähä) förnuft. I morse åt jag brieost och salami till frukost och fick panikont i magen.. så efter det gick jag nog ner ett kilo till

Nu är jag våldsamt sugen på sura nappar... ruskigt sugen... men jag härdar ut och visualiserar hur jag blir smalare för varje dag som går..håhåjaja...
  • Muminski
    Lolilla skrev 2008-08-16 18:25:24 följande:
    Är lite orolig för att man får i sig för mkt kolhydrater genom mjölken. Dricker ganska mycket tyvärr. Tips någon?
    Sojamjölk kanske?
  • Muminski
    Lolilla skrev 2008-08-16 18:25:24 följande:
    Är lite orolig för att man får i sig för mkt kolhydrater genom mjölken. Dricker ganska mycket tyvärr. Tips någon?
    Varannan vatten?
Svar på tråden LCHF tråden 3