Inlägg från: Hägris |Visa alla inlägg
  • Hägris

LCHF tråden 3

men ät fisk då! Med smarriga såser är allt gott även en annars trist köttbit.

Kattmor skrev 2008-08-22 14:44:43 följande:
    Ja jag får väl testa lite, är ganska trött på att äta bara ägg & bacon, grädde & smör!!Kött klarar jag inte av längre, är såå äckligt att äta bart kött utan pasta eller potatis så köttet får jag hoppa över!
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    Svar på #1025
    Jag tycker att det borde funka för precis som du säger så stannar du ju i ketos.
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    Svar på #1027
    Köp ketosstickor på apoteket och kolla hela helgen om du stannar i så fall så ska du ju fortsätta att minska i vikt oxå
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    Svar på #1029
    Det är inte jag så säker på kalorierna har ju mindre betydelse om man har en dal att gå ner om jag fattat det rätt.
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Du behöver inte berätta varför du ska ha dom, jag sa bara att jag skulle ha dom och hon hämtade bakom disken, inga konstigheter. Om det är jobbigt så säg att dom är till din polare med diabetes.. *S*

Lalalong skrev 2008-08-22 18:42:01 följande:
    Linda1976Nej, de gör ju inte det. Har också kollat... allt vad jag kan! Japp. Jag ska gå ner i morgon, trava rätt fram till disken och framföra mitt ärende. Ska dessutom stirra apotekaren i ögonen hela tiden med väldigt bestämd blick så hon inte vågar annat än att ta fram det
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Har du allt ovanstående?
    Gluten= inga problem
    laktos=låglaktossaker funkar ju
    mjölproteinallergi= då blir det nog knepig för alla mjölkprodukter går bort.. men går gör det nog

Maddisen80 skrev 2008-08-23 10:33:19 följande:
    Svar på #1101Har en fråga ,kan man köra lchf när man har ibs och är glutenintolerant och mjölkproteinallergiker och laktosintolerant?
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    Svar på #1078
    Jag har läst på en del... mer än många andra jag köänner som äter efter olika dieter iaf.
    Dame72 skrev 2008-08-22 21:20:55 följande:
    Vet ni!Jag tror man får tänka på att vi verkar följa lite olika "teorier". Ja alla kör low carb, men olika varianter. Tänk: GI-rivstart, Atkins, Skaldeman, Dahlqvist mm mm.Grundtanken är densamma, bort med kolhydrater, mkt protein och fett. Men sen hur mkt kolhydrater man trots allt kan äta verkar dom tvista lite om. För mig är hård träning under den här dieten (ivarjefall i början) utesluten. Kroppen har fullt upp ändå, och att då behöva äta extra kolisar för att orka träna känns inte rätt. Även om man tränar så fattar ju inte kroppen riktigt (tror jag), utan slänger ut lite insulin när fruksockret kommer ut i blodet. Och vips...så var det inte det som det hela gick ut på. Känner ni att ni förstår varför ni äter som ni gör? Har ni läst på mkt om blodsocker, insulin, glukagon mm mm mm?
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

att du måste finnas i min lista för att få hälsa på..   *lägger till dig*

Dame72 skrev 2008-08-23 15:08:51 följande:
    Va betyder det att din sida endast är för auktoriserade besökare?
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Det är för att jag kryssat i lösengrejjen... Man kan välja bort den oxå.

Dame72 skrev 2008-08-23 15:11:03 följande:
    Thanx. Det var bara konstigt att det kom upp att jag skulle fylla i medlemsnamn och lösen osv. Annars brukar det bara bli rosa och stå att man inte är välkommen.
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Kroppen kan omvandla fett till kolhydrater som hjärnan kan äta =)

Guldrosen skrev 2008-08-24 14:47:46 följande:
    Jag har ställt nedanstående fråga i en annan LCHF-tråd men ej fått svar så jag slänger ut frågan här också:"Jag måste bara fråga... Jag har lärt mig att hjärnan måste ha kolhydrater för att funka optimalt. Hur löser man detta dilemma när man äter LCHF?"
    Men SUUUUUUUG!
Svar på tråden LCHF tråden 3