Inlägg från: Hägris |Visa alla inlägg
  • Hägris

LCHF tråden 3

på KiF hittar du mest "hårdfakta" och dom har ett forum bara om LCHF på minmat kan man räkna ut exakt vad man äter.
    Jag tar kokosfett i kaffet och steker i skitmycket smör...

wewe skrev 2008-08-06 13:32:44 följande:
    Hjälp! Har nyligen startat med LCHF o söker information:Behöver information om HUR MYCKET (gram/ml) fett jag ska lägga till resp måltid? Speciellt frukost tycker jag är svårt!(ex. äter kokta ägg till frukost men hur mkt fett ska jag lägga till?)Enligt Annika Dahlqvist ska ju måltiderna bestå av 70% fett. Hur klarar ni det till frukost?Var kan man hitta bra recept, ffa frukost?Tips på hemsidor med ffa recept för alla måltider, som en manual att följa rakt av för hela dagen?TACK på förhand!!!
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Jag får panik kan vi  skaffa en recepttråd? med BARA recept och länkar?  Jag försöker leta åt ett jag läst och det är ju hopplöst!

Jag vill bli SMAL och röra mig utan att flåsa och orka leka med barnen och känna mig snygg.. jag har ingen direkt gräns men jag vill absolut i mina favvojeans från för två år sedan(då hade jag nyfått barn men kunde ha dom men inte nu) min kille har redan börjat säga saker som : men du håller ju på att försvinna, snart får jag vira armarna två varv runt dig, det tar jag som att jag är på rätt väg!!

Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

man kan göra maräng med sötningsmedel har aldrig privat och aldrig privat stevia heller. men smält choklad och blanda i grädde och gör fudge då det är ju som godis =)

Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    Muminski skrev 2008-08-09 09:57:52 följande:
    Hur gör ni om ni går ut, ska ut med några tjejer ikväll och är ju lite intresserad av att dricka nåt gott, men det kanske inte är så lämpligt? Käka borde inte vara så svårt, har sett att många restauranger anpassat sina menyer till lite mer gi vänliga.
    Jag skulle dricka torrt vin och äta kött och sås.. jag äter kebabtallrik utan pommes ibland på stan tex. på restaurang har dom ju mycket mer att välja på.
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    Linda1976 skrev 2008-08-09 10:44:34 följande:
    Jo, jag har kört CK. Gick ju ner 45 kilo med det, och jag VET hur man äter rätt som normalviktig (dvs GI egentligen), men hjärnan funkar inte alltid som den ska iaf. Har inte på långa vägar gått upp allt, men tillräckligt mycket för att dra i bromsen innan det blir övermäktigt. Tycker LCHF är "min räddning nr 2" efter CK. Jag tror inte jag skulle orka pulvra igen faktiskt.Hur planerar ni att äta efter "målgång". Lite mer kolisar och mindre fett?Jag har tänkt dra ner lite på fettet och äta kanske lite quinoa till maten ibland, mer grönt, och kanske 1-2 frukter per dag. Försöka undvika godis "alltid", men äta mörk choklad ibland.
    Jag tänkter ungefär som du jag ska inte äta så här för alltid men sedan unna mig saker med lågt gi och frukt och bär tex. spagetti. ris m.m har jag inget emot att vara utan och jag ska nog försöka ta det lugnt med sockret jag är ju sockeroholic  på avvänjning =)
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

jag har hoppat rakt ner i pumpakärnsträsket, gud så gott vet inte om jag vågar se efter hur farliga dom är ens.

• Hägris

Kolla i TS där står flera bra länkar.
    På KiF finns en skitbra folder läs den!

Lolilla skrev 2008-08-21 20:08:27 följande:
    Är det nån som har en länk till nån sida med listor på tillåten/otillåten mat typ? Någonting lättöverskådligt. Känner att jag de senaste dagarna har börjat tappa greppet och fuska Hade en jättebra länk förut där man kunde skriva in maten och få upp alla näringsvärden m.m men har slarvat bort den. Tror jag hittade den genom Dahlqists blogg, men har inte lyckats hitta den igen. *arg*
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Jag bad min karl köpa hallomi, fick till svar: men älskling det kan jag ju göra: Hållommig
    -det behövs inte köpas...

Han är faktiskt fantastisk på att göra "min mat" till mig och sin till honom helt frivilligt hur är era anhöriga? Min förra snubbe var skitjobbig och bara gnällde på min diet(Atkins då)

Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Haha min käkar godis och föröker låtsas att det är i smyg=) Fast han får göra som han vill bara han inte tjafsar med mig.. Ibland så vill han hellre ha min parmesanchips än sina dill
    och gräslök.

godisanna skrev 2008-08-22 11:45:21 följande:
    min kille tycker jag är lite jobbig med min mat.. men han blir mer och mer nyfiken. men han har inte viljan å sluta med cola å godis. så på den fronten försöker jag övertyga honom..
    Men SUUUUUUUG!
Svar på tråden LCHF tråden 3