Inlägg från: Hägris |Visa alla inlägg
  • Hägris

LCHF tråden 3

Så där ja nu undrar jag vilka fettkällor ni har?

Jag äter: smör, cf, majonäs, ost, grädde, och typ fettet från bacon m.m  lite less börjar jag vara....

Hur vet man hur mycket kolisar det är i en sallad på squash, salladsblad, broccoli, lök, färsk vitkål? Jag äter kanske 1,5-2 dl två ggr dag med ungefär sådan.

Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Drömhus, jag klipper och klistrar Ctrl+C sen Ctrl+V om du tar från fl-korten så måste du klicka upp dom störa först har jag för mig.

Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Jag är ju ganska ny på det här men jag tycker att det ser bra ut men borde det inte vara mera fett?

Linda1976 skrev 2008-07-17 08:46:12 följande:
    Haha.... ja, kanske!Jag ska köra pulver i helgen iaf för att bryta frossarmönstret iaf. Nu innan vi går på semester på jobbet så har det varit grillfest, smörgåstårta, kakor från leverantörer osv osv... Jag DÖÖÖÖR!!Men sen är tanken ungefär såhär:Frukost 2 ägg, lite skinka, 2 minitomater Mellanmål kl 11: 1 dl tjock yoghurt, några hallonLunch kl 14: kött/fisk + tillåtna grönsaker i lagom mängd + sås på c f el dressingMellanmål kl 17: lite ost&skinkaMiddag kl 20: som lunchen fast mindre.Vad tycks? (Ikväll har jag gett mig själv datorförbud - måste fixa 100 saker - så SKRIV MYCKET, så har jag massor att läsa ikapp )
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Japp precis faktiskt, jag gör oftast typ kryddsmör eller blandar kall beasås med massor med smör.

Linda1976 skrev 2008-07-17 11:08:20 följande:
    www.aftonbladet.se/kropphalsa/article2917617.... Hurdå?? Hälla smör på köttet? Ja, det är verkligen ett nytt tänk.Men visst är det så, att man ändå måste äta färre kcal än man förbrukar. Dricker man vispgrädde går man ju inte ner... Eller hur?
    Jo det borde vara så men tydligen så blir man fortare mätt med det här och det är nästan svårt att komma upp i 2000kalorier på en dag. Sen verkar kroppen behandrla kalorierna annorlunda *fattar inte riktigt hur det funkar*
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

nej då jag lägger tll alla som vill jag blockar egentligen mitt puckoex...

Linda1976 skrev 2008-07-17 18:25:02 följande:
    Hägris: Jag kommer inte in på din pres? Är den hemlig?
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Fixat *hoppas det funkar*

Linda1976 skrev 2008-07-17 20:11:16 följande:
    Då får du gärna lägga till mig FÖr nu måste jag ange lösenord och grejer??
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

nu gick du inte att lägga till för att du fanns redan..

Linda1976 skrev 2008-07-17 22:13:34 följande:
    Medlemssidan är endast för aktoriserade besökare (auktoriserade heter det väl??)  står det, men först är det en windowsruta där man ska skriva i lösenord, så nope - funkar ej.
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Det tycker jag med, och jag saknar VERKLIGEN mitt kilo med grönsaker och frukt varje dag... men tydligen så ska man inte behöva varken grönsaker och frukt utom lite lite c-vitamin och det ska inte skada med allt fett eftersom det ska vara rätt sorts fett för kroppen att ta hand om.

sagogryn skrev 2008-07-17 22:41:39 följande:
    Hejsan...smyger in med en fråga, hoppas att det går bra. Jag undrar hur den här dieten påverkar hjärta/kärl? Jag har fått för mig att mycket fett är skadligt för hjärta/kärl? Finns det någon sida på nätet där man kan läsa om hur kost med mycket fett påverkar hälsan för övrigt? Inga pekpinnar, bara nyfiken
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Men WHAT??? ska prova radera och lägga till igen ..

Linda1976 skrev 2008-07-18 08:02:35 följande:
    Användarnamn och lösenord krävs för servern www.familjeliv.se på Skyddat medlemskonto.Varning: Den här servern begär att du ska skicka ditt användarnamn och lösenord på ett sätt som inte är säkert (grundläggande autentisering utan säker anslutning).SÅ står det nu! Tyvärr.
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Välkommen!
    Vi grillade idag och jag åt fläskfilen med smörig beasås med lite sallad på rödlök,vitkål,broccoli,fänkål med dressing på majonäs och cf+kryddor, lite räksallad(med extra många räkor) och grillad aubegine med brie emellan 2 skivor sååå gott!! fuskade med rött vin till oxå *hehe

Jjohanna skrev 2008-07-19 18:27:54 följande:
    kikar in här varje dag men har inte vågat skriva då jag inte kännt mej tillräckligt motiverad! men nu har kroppen börjat säga att det är dags att göra något!tänkte börja med att be om lite tips, grillen åker fram i kväll.. men vad ska jag äta till köttet??
    Men SUUUUUUUG!
Svar på tråden LCHF tråden 3