Inlägg från: Hägris |Visa alla inlägg
  • Hägris

LCHF tråden 3

håller verkligen med om att man inte är mätt på samma sätt..Förut blev jag proppmätt och sedan jättehungrig, nu är det mera att jag inte känner för att äta mera ooch jag blir väldigt sällan hungrig. Kanske två mellanmål och två riktiga på en dag... förut åt jag mycket oftare..

Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Nu jäklar är det kokosfett i kaffet..  slemmigt ser det ut men smakar inget alls.. 12,5 g per kopp borde ge resultat frammåt em =)

Vad är snällast mot magen som man kan äta när man käkar penicillin? jag brukar få ont i magen av det och proviva är ju fullt med socker..

mo m2007 skrev 2008-07-29 22:40:00 följande:
    Kommer in som ny =) här ska det ner i vikt
    Välkommen!!
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    JewelGirl skrev 2008-07-30 11:43:30 följande:
    Hägris: Har du uppfattning av hur många teskedar 12,5g kokosfett kan vara? Gissa bara. Jag har gått upp till 3 tsk nu (är väl 1 msk). Kan ju väga kokosfettet ikväll till kvällstéet annars.
    nej men jag kapade vid 50 g sträcket och delade biten i fyra delar.. =) 1 bit per kopp.. det kan kanske vara 2-3 tsk/bit gissar jag
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    JewelGirl skrev 2008-07-30 11:55:24 följande:
    Hägris: Streck? Här stoppas fettet ned i en låda på en gång så några streck hann jag aldrig lägga märke till.
    Aha jo det finns markeringar på paketet det är aningen smalare mellan dom än på smöret..
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

haha, ja jag tycker nog att paketet är lite mindre och alltså tyngre per enhet..=smalare skivor som väger 50 g men jag kan prova trycka ner en bit i ett mått och kolla *garvar ihjäl mig åt våra mätproblem*

Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

*officiellt knasförklarad på jobbet*   men en "bit" är en matsked =)

Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

jag har mera sällan... ibland plågsamt sällan.

devega skrev 2008-07-30 14:33:30 följande:
    måste höra med er andra LCHF:are ... går ni lika ofta på toa och gör tvåan sedan ni började på kosten? =)
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

på apoteket? vad kostar dom?

JewelGirl skrev 2008-07-31 20:28:44 följande:
    Nu har jag rett ut det här med ketos själv Jag är i ketos så mycket man bara kan bli! Kul kul, stickorna var bara för nöjes skull för att se att man gör något rätt. Det är kombinerade stickor så man får även glukosvärdet och det var normalt.
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

köpte stickor.. har inte socker !!! och är näst mörkast lila.. men jag har ju kört några v nu är det på väg ner då eller ska jag tro att jag gör något fel?

Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    mo m2007 skrev 2008-08-01 12:13:38 följande:
    jag äter metformin så jag kan bara äta en viss mängd "socker" Ex. jag käkade ett äpple till frukostkaffet och nu till lunch smörgås.. tro mig jag har varit smörgåsätare så att bara äta macka till lunch känns konstig.. efteråt tänkte jag.. jag tar en kaka äter den å den smakar bara socker.. det gjorde det inte innan metforminen... skumt men bra
    men mackor och kakor är väl aldrig bra??
    Men SUUUUUUUG!
Svar på tråden LCHF tråden 3