Inlägg från: Hägris |Visa alla inlägg
  • Hägris

LCHF tråden 3

Ja en tablett eller persilja(färkt på kruka tar jag) eller broccoli det är och mycket c-vitamin...

Maddisen80 skrev 2008-07-19 17:12:20 följande:
    Du kan ta en c-vitaminbrus eller testa att ta en frukt de bruka hjälpas Ewe lina skrev 2008-07-19 17:11:47 följande:
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

jag kollar på minmat men inte varje dag jag har ingen våg och det är ju apsvårT ATT UPPSKATTA.

Jag undrar om det är 2 dl mjölkprodukter per dag? jAG ÄTER JU DET TILL FRUKOST OM JAG ÄTER tjockyoughurt. 

Sorry för caps *hata*

Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    Svar på #185
    jag har inget max men kör på minsta möjligaprincipen.. kanske 1 dla grädde om dan massa jävla smör(less) cf då och då youghurt kanske var tredje dag massa ost oxå= mängder med mjölk men inte mycket carbs..
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    Svar på #186
    prova igen eller maila killen.
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

det lät svingott *ska leta*

Linda1976 skrev 2008-07-21 23:24:26 följande:
    Och det är bättre att börja måltiden med fett och protein och äta kolisarna mot slutet Efterrättstips: Mascarpone med kanel!! MUMS! Och 80% fett!
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    lärjunge skrev 2008-07-23 11:49:46 följande:
    Nu hittade jag tråden...Har stora funderingar att börja LCHF men vet ej vart jag ska börja, för att jag är en gamla Atkinsmetoden-tjej (2003-2004). Finns där stora skillnader?
    nix det är väldigt likt atkins fas ett. men mindre mycket kött och mera fett.. läs genom tråden det finns massor med länkar..
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

jag är i en svacka, maten smakar apa och jag har ont i magen.. har en gammal magkatarr kan den bli retad av fettet? Deesutom är jag supertrög i magen  även om jag äter linfö/psyllium.  *behöver peppning*

Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    JewelGirl skrev 2008-07-29 15:36:43 följande:
    Hägris: Mer fett mot förstoppning? Om magkatarr inte gillar fett vet jag dock inte.
    mera fett? Jag äter snart inte annat.. MEN jag tror att jag saknar fibrer jag har ju i alla tider ätit extremt mycket grönsaker och nu nästan inga, vad kan vi äta som innehåller mycket fibrer?
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris
    JewelGirl skrev 2008-07-29 16:29:10 följande:
    Hägris: Sökte lite hastigt på kolhydrater.ifokus och där säger folk kokosfett, kokosolja, smör, linfrö, psylliumfrön, magnesium, fiber husk (dock ingen aning om vad det är) för att "smörja" tarmarna.Dricker du för lite vatten är en annan tanke?Grejjen är att man inte ska behöva äta massa extra fibrer på LCHF-kost tydligen. Själv tar jag oftast 1-2 msk psylliumfrön i youghurt några gånger i veckan och har inte upplevt bekymmer ännu. Hoppas det löser sig.
    tack för tipsen jag vet vad fiber husk är =) och jag får väl börja med cocos i kaffet så kanske det glider lättare..
    Men SUUUUUUUG!
Svar på tråden LCHF tråden 3