• LadyB

blev du stoppad?

hej jag är en ung mamma som blev stoppad....

blev du också det??
    hur länge och i vilken vecka??
    hur mycket vägde bebisen och hur länge blev du kvar på sjukhuset??
    tyckte du att det var jobbit psykiskt eller fysiskt??

• Svar på tråden blev du stoppad?
  • himla

vattnet gick natten till onsdagen sen kom en liten kille på 2800 g å 48 cm lång på torsdag em v. 35+4...

Blev inte stoppad eller något utan allt bara fick ha sin gång... eftersom han ändå var passerad v. 35....

Blev kvar 1 vecka på BB.

Har ingen aning om varför han kom tidigare...

♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥mf 0511 & 0711♥
  • Proletariatet
    LadyB skrev 2008-07-10 16:14:35 följande:
    är det nån här inne som har fått veta varför ni fick så tidigt??
    Jag fick veta nu efter andra gången, jag har en försvagning av livmodertappen (Fast det är läkarna inte överens om, mina sammandragningar säger emot det) så jag kommer hursomhelst garanterat få problem om jag väljer att skaffa fler barn.
  • LadyB
    morotsstavar skrev 2008-07-10 18:51:41 följande:
    Jag fick veta nu efter andra gången, jag har en försvagning av livmodertappen (Fast det är läkarna inte överens om, mina sammandragningar säger emot det) så jag kommer hursomhelst garanterat få problem om jag väljer att skaffa fler barn.
    ahaaa...det sista lät ju inte så kul...
  • LadyB

deras teori om att jag fick för tidigt va att det helt enkelt inte fanns plats...magen min e inte så stor och jag kunde inte gå upp osv....så mina barn kommer antingen va små elelr komma förtidigt(kanske inte lika tidigt)

• cloudberry79

För mig är också försvagad livmodertapp en teori, jag fick cerklage men flera infektioner gjorde att de fick ta bort cerklaget tidigt. Inget hände då, utan det var först när jag fick starka sammandragningar som det blev påverkan.

LFG WOTLK
  • cloudberry79

Och det är samma som för morotsstavar, att det i princip är garanterat att alla mina graviditeter kommer att sluta för tidigt, men det finns ingen exakt diagnos på mitt fel även om de starkt misstänker antingen cervixinsuffiens, men även missbildningar inuti livmodern finns med på misstankelistan.

LFG WOTLK
  • LadyB
    cloudberry79 skrev 2008-07-10 19:37:49 följande:
    Och det är samma som för morotsstavar, att det i princip är garanterat att alla mina graviditeter kommer att sluta för tidigt, men det finns ingen exakt diagnos på mitt fel även om de starkt misstänker antingen cervixinsuffiens, men även missbildningar inuti livmodern finns med på misstankelistan.
    KAN DOM INTE GÖRA NÅGOT ÅT DET??
    sjukskrivning?
  • cloudberry79

Jag ser mig själv ligga på en sån där divan och bli matad med vindruvor av min sambo om jag blir gravid igen Skämt åsido, vi kommer inte försöka få fler barn, skulle en olycka hända så kommer de i första hand prova med cerklage igen, om det inte fungerar så blir det väl ryggläge större delen av graviditeten med förhoppning om att det är ansträngningar och stress som är utlösande faktorer för mina SD.

LFG WOTLK
  • Pallas

Cloudberry: Själv steriliserade jag mig (min man fixade sig också) för att vi skulle vara säkra på att jag aldrig skulle behöva vara gravid igen.

• LadyB
    cloudberry79 skrev 2008-07-10 20:06:19 följande:
    Jag ser mig själv ligga på en sån där divan och bli matad med vindruvor av min sambo om jag blir gravid igen Skämt åsido, vi kommer inte försöka få fler barn, skulle en olycka hända så kommer de i första hand prova med cerklage igen, om det inte fungerar så blir det väl ryggläge större delen av graviditeten med förhoppning om att det är ansträngningar och stress som är utlösande faktorer för mina SD.
    vaa tråkigt..
Svar på tråden blev du stoppad?