• LadyB

blev du stoppad?

hej jag är en ung mamma som blev stoppad....

blev du också det??
    hur länge och i vilken vecka??
    hur mycket vägde bebisen och hur länge blev du kvar på sjukhuset??
    tyckte du att det var jobbit psykiskt eller fysiskt??

• Svar på tråden blev du stoppad?
  • HelenS

Med min första dotter försökte de stoppa värkarna när jag kom in till BB 30+0. Efter mycket om och med, fick de stopp och jag fick åka hem. Efter en natt hemma var det dags igen, denna gången lungnade det sig efter ett dygn. Men 30+6 gick vattnet och 4 timmar senare var hon född. Då låg jag med dropp efter att ha spytt ett helt dygn pga morfinet jag fick.

Andra dotter föddes 34+4, lite små värkar sedan gick vattnet hemma, mitt i flyttlasset!

Jag vet inte varför de fötts förtidigt, tror helt klart att stress har spelat stor beydelse. Men min mamma har inte gått tiden ut med någon av oss tre syskon så jag tror det är ärftligt också.

• LadyB
    HelenS skrev 2008-07-12 23:27:46 följande:
    Med min första dotter försökte de stoppa värkarna när jag kom in till BB 30+0. Efter mycket om och med, fick de stopp och jag fick åka hem. Efter en natt hemma var det dags igen, denna gången lungnade det sig efter ett dygn. Men 30+6 gick vattnet och 4 timmar senare var hon född. Då låg jag med dropp efter att ha spytt ett helt dygn pga morfinet jag fick.Andra dotter föddes 34+4, lite små värkar sedan gick vattnet hemma, mitt i flyttlasset!Jag vet inte varför de fötts förtidigt, tror helt klart att stress har spelat stor beydelse. Men min mamma har inte gått tiden ut med någon av oss tre syskon så jag tror det är ärftligt också.
    hur mycket vägde bebisarna??
    jaa det e kanske ärftligt,min mamma fick också prematura värkar med sina 2 första,men hon gick tiden ut...det e bara jag i min släkt (som jag vet) som har fått för tidigt...:D
  • jennsans

vet inte riktigt om jag blev stoppad eller inte.. fick aldrig sprutor då de inte gav det i uppsala efter v 32.. dock fick jag 2 bricanyltabl mot sammandragningarna som de trodde det var.. det var värkar dock som inte visade sig på ctg. Alexander är född v 32+3 med spontan vattenavgång + värkar. ingen vet varför.

alltså jag fick bra info o så tyckte jag.. jag är mest besviken att ingen trodde på mig o pratade hela tiden om att jag skulle flyttas till spec mödravården lite senare om inte förlossningen satte igång.. den var ju dock redan igång.
    när de äntligen undersökte mig många timmar efter jag kom in så var jag öppen 5 cm och då äntligen kunde jag få mer smärtstillande än en citodon. 1½ timme efter undersökningen är han född..
    måste dock tillägga att det var första BM som inte trodde på mig. den som jobbade eftermiddag trodde på mig o såg på mig att förlossningen var igång osv.. hon var helt underbar..

sorry för långt inlägg.. behövde skriva av mig lite

• HelenS

Storasyster Liv vägde 1455g och lillasyster My 2460g.

LadyB skrev 2008-07-12 23:30:57 följande:
    hur mycket vägde bebisarna??jaa det e kanske ärftligt,min mamma fick också prematura värkar med sina 2 första,men hon gick tiden ut...det e bara jag i min släkt (som jag vet) som har fått för tidigt...:D
  • Sabre135
    cloudberry79 skrev 2008-07-10 15:24:35 följande:
    Samma här. När jag fick droppet berättade de om vilka fantastiska resultat de fått med den nya medicinen, att de absolut hoppades att jag skulle sluta mig och sedan få vila de veckor som var kvar. Pyttsan
    Fast det kan gå tillbaka. Jag stoppades i v 30+4, hade då utplånad livmodertapp, buktande forsterhinna och var öppen 3 cm. De var till en början tveksamma om de ens skulle våga stoppa mig i en ambulans den korta vägen mellan KS och Danderyd men eftersom det inte fanns några NEO platser lediga på KS skickade de mig i alla fall.

På Danderyd blev jag sedan kvar i över en månad i beordrat sängläge, blev utskriven i v35 och då hade jag nästan slutit mig och tappen var ca 1,5 cm.

Slutade med att sonen föddes med planerat KS i v 38, inte ens vid vändningsförsöket kom han ut.
  • cloudberry79
    Sabre135 skrev 2008-07-15 09:56:22 följande:
    Fast det kan gå tillbaka. Jag stoppades i v 30+4, hade då utplånad livmodertapp, buktande forsterhinna och var öppen 3 cm. De var till en början tveksamma om de ens skulle våga stoppa mig i en ambulans den korta vägen mellan KS och Danderyd men eftersom det inte fanns några NEO platser lediga på KS skickade de mig i alla fall. På Danderyd blev jag sedan kvar i över en månad i beordrat sängläge, blev utskriven i v35 och då hade jag nästan slutit mig och tappen var ca 1,5 cm. Slutade med att sonen föddes med planerat KS i v 38, inte ens vid vändningsförsöket kom han ut.
    Jepp, de har jättebra resultat på de moderna stoppmedicinerna, tyvärr funkade de inte på mig
    LFG WOTLK
  • irre42

jag blev stoppad 9 gånger m ed min ena dotter hon ville ut redan i vecka 20 . idag är hon 18 år.

• LadyB
    irre42 skrev 2008-07-24 11:50:53 följande:
    jag blev stoppad 9 gånger m ed min ena dotter hon ville ut redan i vecka 20 . idag är hon 18 år.
    hur länge funkade det??
  • irre42
    LadyB skrev 2008-07-24 13:31:35 följande:
    hur länge funkade det??
    ja det gjorde det hon kom som hon skulle sen.
Svar på tråden blev du stoppad?