blev du stoppad?
hej jag är en ung mamma som blev stoppad....
blev du också det??
hur länge och i vilken vecka??
hur mycket vägde bebisen och hur länge blev du kvar på sjukhuset??
tyckte du att det var jobbit psykiskt eller fysiskt??
hej jag är en ung mamma som blev stoppad....
blev du också det??
hur länge och i vilken vecka??
hur mycket vägde bebisen och hur länge blev du kvar på sjukhuset??
tyckte du att det var jobbit psykiskt eller fysiskt??
Blev stoppad i v.27. Fick en spruta + massa tabletter. Stannade 1 dygn på sjukhus sedan ville jag hem.
Gick sedan med riktigt onda förvärkar tills tjejerna föddes efter igångsättning på BF+1.
jag blev stoppad första gången i vecka 25, och sen blev jag stoppad tre gånger till under graviditeten. men sen i vecka 37+4 gick vattnet och då fick dom istället sätta igång mig för att jag inte hade några värkar hehe.. sonen kom i vecka 37+6 och mådde fint. han var 49 lång och vägde 3280 :)
Jag blev stoppad flera gånger under v. 28-30 med mitt andra barn....han föddes 30+2 efter 15 veckors vattenavgång....
Med mitt tredje blev jag stoppad v.36+0 ( fick en infektion )....hon föddes 37+6
glömde skriva att hela historien finns på min press....
2003 blev jag opererad för livmoderhalscancer. Det hade gått så långt. Dom tog halva livmoderhalsen för jag ville ha fler barn. Allt gick bra. Fick 2005 en dotter född i vecka 36+2 och stoppad 3 veckor tidigare. Tillväxtreducerad och vägde 2225 gran men låg 2 dagar på BB sen åkte vi hem. 2007 kom en son i vecka 32+2 även där stoppad 3 veckor tidigare. Vägde 1712 gram och behövde ingen andningshjälp utan bara sond. Åkte hem efter 12 dagar och sen 3 veckors hemsjukvård. Med sonen hade jag GBS så därför kom han för tidigt i kombination med försvagad livmoderhals. Har nu 5 barn men fått förbud av läkare att skaffa fler.
jag blev stoppad med båda barnen...eller de försökte ivf, första stannade 3dagar extra i magen andra struntade fullständigt i stoppmedicinen
Linda med 5 skrev 2008-07-24 22:21:46 följande:
Linda med 5 skrev 2008-07-24 23:50:12 följande:
tack för alla svar!!! kul o se att man inte är ensam...
1:a stoppades i v.32, 34 med sprutor o medicin samt sängläge föddes i v.38+4 vikt 3820
2:a stoppad i v.35 med spruta samt sängläge föddes i v.39+3 vikt 3590
3:e stoppad i v.33+4 med spruta o vila föddes v.36+4 vikt 4240
*puff puff*