• LadyB

blev du stoppad?

hej jag är en ung mamma som blev stoppad....

blev du också det??
    hur länge och i vilken vecka??
    hur mycket vägde bebisen och hur länge blev du kvar på sjukhuset??
    tyckte du att det var jobbit psykiskt eller fysiskt??

• Svar på tråden blev du stoppad?
  • LuMa

Jag födde i v.34+5
    Dom gav mej bricanyl men det hjälpte inte så han fick komma.
    Var inte speciellt nervös eftersom han inte hade några fel, kunde äta och allt från början. Enda var att han fick sola några dagar för gulsoten.
    Låg på bb en vecka bara.

• LuMa
    LuMa skrev 2008-07-09 16:02:08 följande:
    Jag födde i v.34+5Dom gav mej bricanyl men det hjälpte inte så han fick komma.Var inte speciellt nervös eftersom han inte hade några fel, kunde äta och allt från början. Enda var att han fick sola några dagar för gulsoten.Låg på bb en vecka bara.
    Han vägde 2650 och var 47 lång när han föddes.
  • Proletariatet
    LadyB skrev 2008-07-09 15:02:30 följande:
    jag menade inte att det har o göra med att man e ung,det kan ju hända alla :D hoppas att du inte tog illa upp
    Nej jag tog inte alls illa upp, så det är ingen fara. Undrade mest vad det där med åldern hade för betydelse.
  • LadyB
    morotsstavar skrev 2008-07-09 16:07:22 följande:
    Nej jag tog inte alls illa upp, så det är ingen fara. Undrade mest vad det där med åldern hade för betydelse.
    det hade ingen betydelse alls...bara att jag e ung mamma :D
  • MsBeauty

Jag tyckte det var ganska jobbigt att 'alla' på NEO skulle kommentera att jag är ung. Personalen frågade mig (några timmar efter sonen föddes) om han var planerad, som om det hade nåt med saken att göra. Sen hade den stenkoll på oss, vi fick inte ens röra honom (under alla 3 månaderna) utan att fråga om lov. Gjorde vi det kom de o frågade vad vi höll på med.
    Sen några skulle hela tiden visa upp mig för andra föräldrar o "titta så duktig hon är med sin lilla prematur, hon som är så ung".

Jag är 20 och det är inte såå lite tycker jag, men är man, som många i personalen, 30-40 vid första barnet, så tycker de väl att jag är ung.

• Pallas

Blev stoppad många gånger. Det var extremt påfrestande, både fysiskt och psykiskt, speciellt med sista barnet. Då hade jag ju redan erfarenhet av ett två månader för tidigt fött barn och visste vad det innebar. Dessutom var vi i USA, på ett sjukhus med tvivelaktig neonatalvård. Det var nog de hemskaste månader jag varit med om i itt liv.

• LadyB
    MsBeauty skrev 2008-07-09 17:27:50 följande:
    Jag tyckte det var ganska jobbigt att 'alla' på NEO skulle kommentera att jag är ung. Personalen frågade mig (några timmar efter sonen föddes) om han var planerad, som om det hade nåt med saken att göra. Sen hade den stenkoll på oss, vi fick inte ens röra honom (under alla 3 månaderna) utan att fråga om lov. Gjorde vi det kom de o frågade vad vi höll på med.Sen några skulle hela tiden visa upp mig för andra föräldrar o "titta så duktig hon är med sin lilla prematur, hon som är så ung".Jag är 20 och det är inte såå lite tycker jag, men är man, som många i personalen, 30-40 vid första barnet, så tycker de väl att jag är ung.
    taskig stil tycker jag...jag menar ska man behövea be om lov för att röra sitt egna barn??
  • Proletariatet
    MsBeauty skrev 2008-07-09 17:27:50 följande:
    Jag tyckte det var ganska jobbigt att 'alla' på NEO skulle kommentera att jag är ung. Personalen frågade mig (några timmar efter sonen föddes) om han var planerad, som om det hade nåt med saken att göra. Sen hade den stenkoll på oss, vi fick inte ens röra honom (under alla 3 månaderna) utan att fråga om lov. Gjorde vi det kom de o frågade vad vi höll på med.Sen några skulle hela tiden visa upp mig för andra föräldrar o "titta så duktig hon är med sin lilla prematur, hon som är så ung".Jag är 20 och det är inte såå lite tycker jag, men är man, som många i personalen, 30-40 vid första barnet, så tycker de väl att jag är ung.
    Oj, så olika det kan vara. Så var ingen gentemot mig, var 17 när jag fick Tyra. Däremot när vi blev inlagda i v.22 nu med lillebror då var det en uska som sa "ja, jag förstår inte vad man ska skaffa barn tätt för när man är så ung, om du vore 40 vore det en annan sak". Som att det vore lika bra att han dog så jag slapp ha barn tätt bara för att jag är ung, kan inte vara så att man VILL ha barn tätt heller.
    Henne gillade jag INTE.
  • LadyB
    morotsstavar skrev 2008-07-09 18:29:25 följande:
    Oj, så olika det kan vara. Så var ingen gentemot mig, var 17 när jag fick Tyra. Däremot när vi blev inlagda i v.22 nu med lillebror då var det en uska som sa "ja, jag förstår inte vad man ska skaffa barn tätt för när man är så ung, om du vore 40 vore det en annan sak". Som att det vore lika bra att han dog så jag slapp ha barn tätt bara för att jag är ung, kan inte vara så att man VILL ha barn tätt heller. Henne gillade jag INTE.
    det va ju en onödig komentar.....
    så va inga på sjukan mot mig....dom tyckte att jag va himla mogen o så...dom trodde först inte på att jag va 16 :D
  • knäppisen
    morotsstavar skrev 2008-07-09 18:29:25 följande:
    Oj, så olika det kan vara. Så var ingen gentemot mig, var 17 när jag fick Tyra. Däremot när vi blev inlagda i v.22 nu med lillebror då var det en uska som sa "ja, jag förstår inte vad man ska skaffa barn tätt för när man är så ung, om du vore 40 vore det en annan sak". Som att det vore lika bra att han dog så jag slapp ha barn tätt bara för att jag är ung, kan inte vara så att man VILL ha barn tätt heller. Henne gillade jag INTE.
    Det måste ju vara lättare att få barn tätt som ung, kroppen återhämtar sig ju betydligt snabbare som 20 åring än som 40 åring, eller hur
    Det finns så många människor som har fel jobb.
Svar på tråden blev du stoppad?