blev du stoppad?
hej jag är en ung mamma som blev stoppad....
blev du också det??
hur länge och i vilken vecka??
hur mycket vägde bebisen och hur länge blev du kvar på sjukhuset??
tyckte du att det var jobbit psykiskt eller fysiskt??
hej jag är en ung mamma som blev stoppad....
blev du också det??
hur länge och i vilken vecka??
hur mycket vägde bebisen och hur länge blev du kvar på sjukhuset??
tyckte du att det var jobbit psykiskt eller fysiskt??
Jag födde i v.34+5
Dom gav mej bricanyl men det hjälpte inte så han fick komma.
Var inte speciellt nervös eftersom han inte hade några fel, kunde äta och allt från början. Enda var att han fick sola några dagar för gulsoten.
Låg på bb en vecka bara.
Jag tyckte det var ganska jobbigt att 'alla' på NEO skulle kommentera att jag är ung. Personalen frågade mig (några timmar efter sonen föddes) om han var planerad, som om det hade nåt med saken att göra. Sen hade den stenkoll på oss, vi fick inte ens röra honom (under alla 3 månaderna) utan att fråga om lov. Gjorde vi det kom de o frågade vad vi höll på med.
Sen några skulle hela tiden visa upp mig för andra föräldrar o "titta så duktig hon är med sin lilla prematur, hon som är så ung".
Jag är 20 och det är inte såå lite tycker jag, men är man, som många i personalen, 30-40 vid första barnet, så tycker de väl att jag är ung.
Blev stoppad många gånger. Det var extremt påfrestande, både fysiskt och psykiskt, speciellt med sista barnet. Då hade jag ju redan erfarenhet av ett två månader för tidigt fött barn och visste vad det innebar. Dessutom var vi i USA, på ett sjukhus med tvivelaktig neonatalvård. Det var nog de hemskaste månader jag varit med om i itt liv.