GRATTIS SANDRA! Trist att det blev operation men tur att du redan verkar må så bra.
Finessan: Fy vad jobbigt med Vidas mage. Antar att du inte vill ha fler tips för man får ju tips från alla håll men (jag kan inte låta bli ? fniss) damsugaren kan funka. Japp! E hon helt galen tänker du nu? men nej du ska inte suga upp barnet utan sätt på damsugaren så kan det ljudet lugna ledsna lilla Vida. Damsugarens ljud liknar visst suset i magen lite och kan funka. Testa skadar ju inte. Lycka till med kiropraktorn. Spännande. Säg till hur det går.
Krusbär, MW, Finessan, lillaD, Poppy Lee, Cia och Grynet: Tack för era svar ang. sjukskrivning. Ibland känner jag att jag bara gnäller. Många av er har kämpat såååå mycket längre än jag och jag har ju faktiskt redan en liten dotter så jag kan känna att jag inte har rätt att må dåligt. Dock har jag precis som Finessan hade nu haft 3 mf på 8 månader och det TAR på kropp och själ. Att kroppens alla hormoner kör på max när man sedan också mår dåligt själsligt är bara kollision?
Ang. jobbet så jobbar jag på ett så litet ställe att det går ut över de andra att jag inte gör något vilket ger mig ännu mer ångest. Till råga på allt diskuteras det att min tjänst ska dras in (pga pengabrist) vilket ju ger mig ännu mer ångest och panik över att jag MÅSTE bli gravid och helts NU?
Just nu kan jag inte låta bli att hålla på och planera att jag nu i höst ska bli gravid och då kan ta lite ledigt och sen så löser sig allt? Fan! Sluta planera. (Tar Krusbär i handen och slutar planera ? genast!! ?eller tills imorgon i alla fall?)
DND: Läste tidigare att din man inte alls reagerar så stark på vissa situationer som du. Jag tycker det är så jobbigt att jag och mannen ligger på olika våglängd. Det känns som om jag ältar det här hela tiden och han liksom rycker på axlarna och tycker att ?det löser sig?. Det har slutat med att jag liksom inte låtsat som någonting vilket ju heller inte är bra för då känns det som om han tror att allt e toppen. Idag på morgonen kände jag mig helt kass då jag skrek på honom för att ?jag får göra allt? här hemma. Det handlar ju inte bara om det? allt blir bara för tungt. Fy nu gråter jag lite igen. Varför ska allt bli så känslomässigt?!?!
Kram? nu måste jag ju jobba för tusan? skit.