• mamarazzi

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Snozie: Såg att du har BF på min födelsedag 13/3!! Det blir bra människor som föds den dagen!!

Vem var det som läst en artikel om sambandet mellan mf och passivrökning förresten?! Tänkte bara meddela att det gäller inte mig. Ingen av mina föäldrar eller jag har rökt.

• mamarazzi

Åh lillaD vad skoj att se att du lever! Roligt med långa inlägg ju.

Ang. min svamp så hänger den i men den börjar äntligen bli bättre. Jag kämpar ju på med Pevaryl. Dock har jag idag fått ett piller av min mamma som man sväljer och VIPS ska svampen vara borta. Nu kan jag inte bestämma mig om jag ska ta det eller vänta till nästa gång (vi ska till thailand i höst och då kan det ju vara bra att ha med sig) eftersom jag n u börjar bli bättre. uff! I-land problem.

Tänkte höra med er alla hur många som är/varit sjukskrivna? Jag känner mig oftast rätt bra i humöret men som ni alla vet så går det ju upp och ner. Största problemet jag har är att jag gör ett så jäkla dåligt jobb på arbetet. Kan ju inte fokusera för fem öre, stressar upp mig jättelätt och tycker allt är piss tråkigt. Är oxå orolig över att jobbet ska stressa upp mig ännu mer om man blir gravid igen och att kanske den stressen kan framkalla mf och funderar på om jag ska sjukskriva mig en liten tid för att komma ur det där... Men kanske e jag bara vek. Sedan oroar jag ju mig över hur det ska se ut på mitt framtida CV... fis med.
    Förstår ni vad jag försöker säga? Hur har ni det?

• mamarazzi

GRATTIS SANDRA! Trist att det blev operation men tur att du redan verkar må så bra.

Finessan: Fy vad jobbigt med Vidas mage. Antar att du inte vill ha fler tips för man får ju tips från alla håll men (jag kan inte låta bli ? fniss) damsugaren kan funka. Japp! E hon helt galen tänker du nu? men nej du ska inte suga upp barnet utan sätt på damsugaren så kan det ljudet lugna ledsna lilla Vida. Damsugarens ljud liknar visst suset i magen lite och kan funka. Testa skadar ju inte.  Lycka till med kiropraktorn. Spännande. Säg till hur det går.

Krusbär, MW, Finessan, lillaD, Poppy Lee, Cia och Grynet: Tack för era svar ang. sjukskrivning. Ibland känner jag att jag bara gnäller. Många av er har kämpat såååå mycket längre än jag och jag har ju faktiskt redan en liten dotter så jag kan känna att jag inte har rätt att må dåligt. Dock har jag precis som Finessan hade nu haft 3 mf på 8 månader och det TAR på kropp och själ. Att kroppens alla hormoner kör på max när man sedan också mår dåligt själsligt är bara kollision?
    Ang. jobbet så jobbar jag på ett så litet ställe att det går ut över de andra att jag inte gör något vilket ger mig ännu mer ångest. Till råga på allt diskuteras det att min tjänst ska dras in (pga pengabrist) vilket ju ger mig ännu mer ångest och panik över att jag MÅSTE bli gravid och helts NU?

Just nu kan jag inte låta bli att hålla på och planera att jag nu i höst ska bli gravid och då kan ta lite ledigt och sen så löser sig allt? Fan! Sluta planera. (Tar Krusbär i handen och slutar planera ? genast!! ?eller tills imorgon i alla fall?)

DND: Läste tidigare att din man inte alls reagerar så stark på vissa situationer som du. Jag tycker det är så jobbigt att jag och mannen ligger på olika våglängd. Det känns som om jag ältar det här hela tiden och han liksom rycker på axlarna och tycker att ?det löser sig?. Det har slutat med att jag liksom inte låtsat som någonting vilket ju heller inte är bra för då känns det som om han tror att allt e toppen. Idag på morgonen kände jag mig helt kass då jag skrek på honom för att ?jag får göra allt? här hemma. Det handlar ju inte bara om det? allt blir bara för tungt. Fy nu gråter jag lite igen. Varför ska allt bli så känslomässigt?!?!

Kram? nu måste jag ju jobba för tusan? skit.

• mamarazzi

DND: Du har så rätt i det du skriver. Kanske är det minst lika jobbigt att vara man? Kanske känner de att de som män måste vara starka, pigga och glada för att vi deras kvinnor ska orka? Men jag önskar också att han kunde ta över det kroppsliga. Jag vill inte mer. Men tur att han finns! Utan honom hade jag varit en ännu större våtfläck.

lillaD och krusbär: Tack för orden! Idag känns det värre än vanligt. Jag är som en berg och dalbana jämt. Ena dagen e okej andra kass. Just idag känns det som om jag har mens för jag gråter för minsta lilla. Tom. min man sa det "kanske du ska ha mens?" Men det är ju över en vecka dit...

Dricker ni inte kaffe? Har ni fått rekommendation om det? Tur jag inte dricker kaffe alls. Skulle jag tänka på det med hade jag väl blivit helt knäpp.

• mamarazzi

lucki: Åh det där är ju sååå olika. Finns nog inget bra svar på det. Men visst kan det vara över 3 veckor efter. Men vem vet det kanske visar pga något annat. Men du får väl fortsätta och testa vidare. Lycka till!

• mamarazzi

Poppy Lee: Visst har tanken ang. graviditet slagit mig men jag vågar inte hoppas. + att det isåfall skulle typ vara supertidigt. Jag hade ju äl för en vecka sedan. Inte kan man bli labil redan efter en vecka?

LillaD. Oki - tur jag inte dricker kaffe. Fast jag dricker coca-cola med sötningsmedel... det är säkert inte bra det heller. Ja ja, nått kul måste man ju ha.

Idun: Jo ibland tänker jag att jag borde prata med någon... men sen tänker jag att jag blir ju snart gravid och får inga fler mf och då fixar sig allt. Ja ja hur gör man ifall man vill hitta någon? Går man privat? vad kostar det?

• mamarazzi

Poppy: Köp test på apoteket. Jag är expert på uvi och det kan kännas hur som helst det.  Marianne hjälper säkert tillfälligt men jag tror nog att lite antibiotika e det bästa.

DND: Låter som en bauta ÄL. Jag hade nu när jag senast hade äl. Har aldrig haft det förr men nu hade jag både jättont samt det där kletet du beskriver. Tror det är bra ägg då!

MW: OJ! Vilken tur att det upptäcktes. Nu fixas det!!  och tack för kramen! Behövdes.  Här får du en tillbaka!! kraaaaaammm

Idun: oj 800:-!! känns inte aktuellt just idag. vi får se?

Finessan: Tack för svar ang. kurator på KK/bvc. Jag kan ju kolla med dem först om det känns som om jag vill?

lillaD: Läste artikeln om kaffe. Herre min gös man blir så trött av allt man måste tänka på? Hoppas du känner dig pigg idag trots avsaknad av kaffe! 

EGO: Mår lite bättre nu. Har dock fortfarande kli och har försökt få någon gyn ta emot mig så jag kan få en tablett men ingen vill? fan! Sur blir jag. Dock badade jag i havet i solnedgången igår och det kändes härligt. Man känner liksom att man lever när man hackar tänder och det är alldeles fruktansvärt men ändå helt underbart.

• mamarazzi

Hå?! Mina blev  Ja ja ni får tänka in massa gula lite här och där.

• mamarazzi

Så många av oss som är deppiga.. Men inte är det konstigt att vi är det inte. Konstigt vore annars om man alltid orkar vara på topp. Kram till oss alla!!

Snozie: Åh vad jobbigt! Jag fasar verkligen för att bli gravid igen. De första månaderna kommer ju bara kännas hemskt jobbiga! Hoppas du snart kan känna dig lugnare igen. Kramis

Bling: Skönt att ni har massa inplanerat nu. Måste kännas bättre med en plan. Ha så skoj på grillfest!

Krusbär och lillaD: oj vad ni är duktiga! Jag har fullt upp med att vara laktosintolerant!

Poppy Lee: Oj oj oj! Du kommer verkligen bli av med uvi men OJ så ont i magen du kommer få. Härlig balans gång.

EGO: Själv fick jag en konstigt blodblandad flytning idag. Suck! Ja ha, plötsligt går min hjärna på högvarv oc funderar på vad det betyder. Suck! Varför måste jag analysera varenda minsta grej som händer med min kropp?

Ikväll sitter jag framför datorn och försöker jobba lite eftersom jag har varit så dåligt på det på senaste tiden. Har så dåligt samvete. Så ikväll är mannen på bio och jag tänkte att då kan jag ju jobba lite. Så vad gör jag då? Jo hälsar på er! Ha ha ha och Suck!

• mamarazzi

Nidis? Shit! Det var ju faktiskt 8-9 dagar sen jag hade äl. Åh fis också nu hoppas jag igen. ARGH! (hur gör man arga gubben nu igen?)

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7