• mamarazzi

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Bling: Åh vad skönt med beskedet. Nu har ni kommit över en "farthinder" i livet.

Cia: Lycka till idag med vändningen!

HK: Ha så underbart på semestern! (Jag e avis och surar! Det är så underbart med bilsemester tillsammans med den man älskar. Vi, bilen och världen liksom!

Magis2: Oj gick slemmisen?! Spännande! Men som sagt det kan ta eeeevigheter tills förlossningen sätter igång och gör den det så får du ju ett snitt då. Du kan ju vara lite uppmärksam på ev. värkar och ringa in til förlossningen direkt ifall de börjar. Om de på BB frågar "Har slemproppen gått?" Så kan du vara lite rolig och svara "Ja, han gick och la på pengar på bilen." Ha ha ha! Såååå kul!!! hi hi hi!

Franka skrev 2008-07-14 21:58:30 följande:
    Ha ha ha, ja men ni får väl göra det nån annanstans, så gjorde alla förr i tiden; i ladugården, på höskullen, i en glänta i skogen. Kan ju bli romaniskt värre!
    Ha ha ha! Höskullen?! Var fasen hittar jag en sån?? Men du har rätt! Så får det bli. Vi får smyga iväg och leta upp en lite tom plats. Mannen min skulle bli överlycklig. Jag är inte precis bra på spännande sex i vanliga fall.

Poppy Lee: Såg att ni hade haft samma sommarstuge problem och att ni var tysta. Men vi kommer att sova i SAMMA RUM som mina föräldrar så det känns inte precis aktuellt. Nä fy! Jag får göra som Franka skriver. Höskullen here we come!!!

LillaD: hur känns det nu då? Bättre? Här kommer annars en stor mjuk goseelefant (den är orange) som du kan krama!! SWISSSSCH ? BOINK (det var när det kom flygandes genom luften och sen träffade dig på sidan av huvudet)

Ang. mens så skrev jag ju att jag hade störtfloder men nu är den redan helt slut! Jag brukar blöda i 5-7 dagar men nu var det typ 2!!! Känns inte helt bra men jag antar att allt kom på samma gång. Helst vill jag ju att det ska vara precis som vanligt så jag vet att allt funkar. Ja ja, inte ska jag klaga egentligen men jag blir så nojig?
  • mamarazzi

mizzvictory: Jag har varit precis som du hittills. Blir gravid efter 1-2 månader men får missfall i vecka 5-12 någon gång. Jag har dock en dotter som föddes i vecka 42 (för att kompensera ).

Ang. utredning så har jag fått reda på att kan få tid tidigast i oktober. Remissen sendes i juni. Men jag har sökt genom landstinget. Kanske går det snabbare privat.

• mamarazzi

Lilleskuttan: Åh nej! Åh nu gråter jag. Fan vad vi ska behöva gå igenom... Har du ringt in så du får komma in nu så att du vet? Det är ju så att allt inte behöver vara kört.
    Åh jag tänker på dig!!

• mamarazzi

Lilleskuttan: Åh vad skönt att höra! Nu håller jag alla tummar jag har att det ska sluta blöda. det är verkligen för jävligt att du inte kan få lite lugn.

Odd: Åh vad skönt att hjärtat slog! Ha nu så bra på semestern!!

Idun: Det där låter ju inte alls bra ju. Kan du inte testa ändå fast du inte är hemma? visst blir folk gravida där med? Även en läkare borde ju finnas ifall det behövs. Inte får du gå runt och ha så där ont inte *Jag höjer varnande fingret och ser lite orolig ut*

• mamarazzi

Lilleskuttan: Ligger du med laptop i knät eller? För du sitter väl inte framför datorn?? *höjer det där fingret igen*

lillaD: Förstår att du är deppig. Allt kan ju kännas så jäkla hopplöst!! Var har du gått på utredning förresten? Såg att du bor i Malmö - jag bor i Hjärup. Jag har ju fått remiss till KK i Lund men funderar på att ta tag i det privat. Har varit hos Citykliniken i samband med mitt förra MA så kanske jag borde ringa dit.
    Jo vi har tänkt att börja försöka igen nu. Känns inte som om det finns någon anledning till att vänta. Vet inte om jag kan bli mer deppad över ytterligare ett missfall så det är väl bara att köra på. Dock HATAR jag att jag hela tiden tänker på det. "om jag blir gravid då och då så mår jag kanske illa den helgen då vi ska hälsa på de och dem... bla bla bla..." Trött blir jag över att jag försöker planera något som inte alls går att planera.

Franka och lillaD: Varför spolar man?

Idun: Nej då förstår jag att du inte testar. Jag håller tummarna för ikväll då.

• mamarazzi

Ha ha ha! Fick upp "Royal Military College" när jag googlade!! Hoppas det är något annat.

• mamarazzi

Nu hittade jag "Reproduktionsmedicinskt Centrum". Så det är inte privat?

• mamarazzi

Åh hå! Tack för länken! Kanske är det typ dit jag kommer hamna med tiden då... Ja ja, vi får se.

• mamarazzi

Knäpp kan du vara själv!! Knäppis! (ha där fick du!!)

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7