• mamarazzi

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Babblar på: Vi är ju gänget med grädfilsgraviditeter här så jag vet faktiskt inte varför vi diskuterar det över huvudtaget.

Poppy Lee: Kanske att jag ska köpa mig lite Albyl Minor då... 1/4? Eller vågar man äta 1/2?

Lilleskuttan: Åh det låter bra att du slutat blöda. Jag håller tummarna för att det ser bra ut på måndag. Snart där! Ta det lugnt i helgen bara.

• mamarazzi

Tack Poppy. Ja jag tar nog 1/3 (om de går att dela så...).

• mamarazzi

Ha ha ha! Våra stackars men skulle höra oss - eller inte. Min man vill helst att allt ska vara så naturligt och fint och att lusten ska falla på. HA! Vad fan snackar han om. Jag vill ha barn!

• mamarazzi

Själv tänkte jag kicka igång (det naturliga och fina) sexandet snart. Vet inte när jag har ÄL riktigt. Har stickor hemma men vet inte om jag orkar meka med dem.

• mamarazzi

Ja nte ska jag SJÄLV sexa utan mannen får nog vara med. Annars är det inte konstigt om det inte blir +.

• mamarazzi

Snozie: att spy är bra! Jag har bara spytt under min graviditet med dotter - alla mf graviditeter har jag "klarat mig" från det så att spy är bra!!

lillaD: Jäkla katt! Jag förstår precis. Hon kan väl hjälpa till lite och liva upp stämningen men nääää... jag vill bara sitta här och ta det lugnt och skönt. TRAMS! Hoppas att du känner dig lite piggare.

Idun: Bra besked. Nu håller jag tummarna för att du är gravid.

Lilleskuttan: Håller tummarna till måndag. Bra att du håller dig så lugnt. Jag har under mina tidare mf hela tiden känt att något är fel men under graviditeten som ledde tll dottern kände jag mig hela tiden så lugn. Vet inte varför men jag kände på mig att det skulle gå vägen!

BP: uff vad trist. Jag tog min första 1/3 albyl minor idag. Hoppas inte det leder till massa problem.

Strumpan73: Bra att du inte fått några problem med astman. Jag började som sagt äta idag så jag hoppas att inte jag heller får några problem.

Idag har jag börjat testa efter äl. Hoppas att den visar sig snart. På onsdag kommer föräldrarna så det hade ju varit toppen om den ville dyka upp innan. Annars blir det höskullen.

• mamarazzi

Cia: Åh nej jäklans plånbok... "KOM TILLBAKA PLÅNBOKSpiiiip!" Nu har jag gjort vad jag kan. Hoppas den kommer tillbaka.

BP: tack tack tack för önskan om lycka till!

Nu sitter jag här med ett mjukisdjur instoppad innanför tröjan. Det är min 2åriga dotter som just nu är besatt av att ha bebisar i magen. Nu skulle även jag ha en bebis i magen tyckte hon. Det är en katt...svansen och benen sticker ut så det känns inte riktigt bra. Jag hoppas nog att det blir mf iallafall...

Nu ska vi grilla entrecout och dricka rödvin!! MYS! Något positivt med att inte vara gravid (man famlar ju efter halmstrån (heter det så?) jag vet...)

Ha en bra lördagskväll!! KRAMIS TILL ER ALLA

• mamarazzi

Oj jag glömde sätta in potatisen (om jag ansvarade för) i ugnen.. så nu tar det ett tag till innan maten e klar. Oooups!

Nu har jag blivit tipsad om ett bra jobb som jag vill söka. Argh! Låter jätteinterssant och jag tror nog att jag har stor chans att få det också... om man bara tittade till meriter och kunskap vill säga. Nu är man ju precis där i livet då alla antar att man ska skaffa ett andra barn då min dotter är 2,5 år. Och JA jag vill ju det men... Det känns ju heller inte helt kul att söka ett jobb när jag ju vill ha barn men samtidigt så kan det ju bli så att det inte blir något mer barn förren om 6 år. Man vet ju inte... Jobbigt när man inte kan planera!! ARGH!! Samtidigt trivs jag inte alls på mitt nuvarande jobb och planen var att jag bara skulle vara där tills andra barnet var fött och den planen har ju spruckit för tanken var ju att det barnet skulle vara fött nu...
    Så vad vill jag ha sagt med allt detta svammel?! Vet inte. Antar att jag bara behöver lite stöd som typ "klart du ska söka!" eller nått sånt typ. Men fy vad jobbigt om jag får det och sen blir gravid! Men va fan det är ju det jag helst av allt vill... Bli gravid...

• mamarazzi

Cia: HÄR E JAG!!! VINK VINK VINK!!

Lilleskuttan: Hur har det gått idag??

lillaD: Ha ha ha! Jag behöve piggas upp jag. He he he he! Hon verkade verkligen ha en dålig dag hon och sämre blev den efter dig. Ha ha ha!

Ego: Tack till alla som uppmuntrat mig att söka jobbet. Gjorde ett halvdant försök igår kväll men gav upp. Fan! Jag vill ju inte söka något jobb. Jag ville inte behöva satsa massa energi på att börja ett nytt jobb. Jag vill ha barn!! Kan ni fatta det!? Jag vill vara mammaledig!! Snyft! Jag är lite labil igen.

Sedan har jag fått kli nere i härligheten och massa konstiga hugg + ont i magen. Ja ha vad e det nu då? Suck! Befinner mig inte heller hemma utan vid sommarstugan (där vi ska vara i 6 veckor till) och när jag ringde närmaste KK så ville de inte hjälpa mig för de hade inga tider utan jag får ringa Lund. Suck! Vet inte vad jag har om det är bakteriell vagnios igen eller svamp. Idag fick jag värsta äckligaste slem klumpen när jag var på toa. Typ som en stor klump sperma. Isch! Varför får man en sån flytning? Någon som vet?

Ännu inget utslag på ÄL stickan... Kanske imorgon...

• mamarazzi

Hej hej alla ni som är vakna!!! *vinkar glatt*

Kom just hem från bio - Hancock. Kul faktiskt! vi hade barnvakt till 2 åringen som kom när hon somnat. Jag min dumma nöt säger "hon vaknar aldrig det är lugnt. vaknar hon så ge bara nappen" He he he! Dottern hade kissat på toa (hon har blöja så det gör hon aldrig annars), hoppat i sängen, tagit bort mattor i vardagsrummet... Helt galet! Men hon sov när vi kom hem och barnvakten sov bredvid henne. He he he! Blir nog inge mer bio tillsammans för oss på en stund.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7