• mamarazzi

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej tjejer! Länge sen jag var här. Jag har hållit mitt ord och tagit ett FL brake.

Idun: Åh nej... Hoppas att det är en ofarlig blödning. Ligg ner som Lillaskuttan säger.

a80: Fy vilken pärs! Grattis till 19 mm. Värsta stora räkan ju.

Bling: Att dyka är underbart! Jag har gjort ca 150 dyk och har varit på några av de bästa platserna i världen. Åhhh! jag längtar igen.

lillaD. Hur går det vännen med avhandlingen? Börjar det närma sig mot sitt slut? Hittar du några interssanta jobb på arbetsförmedlingen?

Poppy: Vad söt du är som tänker på mig. För lite över en vecka sedan (inlägg 2090) bestämde jag mig för att ta tag i mitt liv och ta ett litet FL brake samt börja söka jobb. Så jag håller mitt ord!

Vill ni veta status:
    Jobb: Har sökt 3 jobb varit på 2 intervjuer och har ytterligare en på onsdag. Oj oj oj! Här går det undan. Hi hi hi! Idag fick jag också reda på att jag får behålla mitt gamla jobb tom juni nästa år iallafall (ev. skulle tjänsten dras in vid nyår) så det känns jättebra.

Graviditet status: Nope! Fick mens igår fast jag inte hade BIM förren på torsdag. Min attans cykel blir bara kortare och kortare. Någon mer som har varit med om det? De senaste 2 månaderna har jag haft luteal-fas som bara är 10 dagar.

Men det känns skönt att jag tagit tag i jobbsökandet för då känns det inte som lika stor panik över att jag ska bli gravid NU. Men nu är det också dax att ställa sig i kö på AC. Japp. Ska ta tag i det.

KRAM TILL ER ALLA!

• mamarazzi

Nu har du minst 1000 tummar som hålls för dig Idun. Det måste väl kännas bra iallafall? Tänker på dig.

• mamarazzi

Hej tjejer,
    Åh så många som blöder i tråden.

Idun: Håller alla tummar jag har att det går vägen nu!

Kajo.: Välkommen tjejen och beklagar ditt mf.

DND: Fy vilken kass dag! Men nu kan det ju bara gå uppåt från den dan!

a80: Min mamma vill också dela med sig med allt och alla (så känns det iallafall) om våra problem med att få syskon. Känns jobbigt! Suck! Men som mamma till någon som mår dåligt och har det tufft har man väl behov av att prata med ngn antar jag... men precis som du skriver borde de då berätta att de berättat iallafall!

lillaD: oj vad du jobbar tjejen. Hur mycker har du kvar att skriva? Hur mår du nu? Jag fattar inte hur du orkar. Jag har haft några jobbiga långa dagar nu på jobbet och nu gråter jag för minsta lilla för jag är så trött. Du verkar ju vara gjord av STÅL.

Ang. flygning så har jag inte haft några funderingar på det. Vi har 6 veckors resa till Thailand i bokad i höst men vi har just bestämt att vi gör ett uppehåll i ?verkstan? så vi slipper oroa oss när vi är där. Alltså jag hade inte oroat mig för flygningen men för att något skulle hända då jag var borta.

Själv känner jag mig lite låg just ikväll. Har varit i kontakt med privatklinik idag ang. utredning. De var positiva och skulle återkomma. Kändes bra men ändå dåligt. Jag har tidigare sagt till mig själv att jag inte vill hålla på och ?greja? med min kropp om det inte funkar. Jag vill inte! Jag orkar inte! Jag vill adoptera! Men min man är inte redo att lägga ner biologiska verkstan ännu?så jag gör det för honom. Ett tag till? Men samtidigt som jag ger honom det så har han gett mig (oss) att vi idag har betalat in till adoptionscentrum. Känns bra!

KRAMAR TILL ER ALLA

P.S. Var och såg Sex in the City idag. Började gråta och kunde inte sluta?

• mamarazzi

DND: Åh jag lipade som en öppen kran på Mama Mia. När hon sjöng "slipping through my fingers" till sin dotter så sprutade tårarna som ett vattenfall...

• mamarazzi

Åh Poppy GRATTIS! Förstår precis alla de där känslorna med rädsla och glädje i ett enda virrvarr.

Idun GRATTIS till dig meeee!!!

MW: Även jag hade BIM samtidigt som de där *viskar så de inte hör* jäklans brudarna som jag skrev till här ovan *slut viskat * men min tant kom en vecka för tidigt och någon graviditet är minsann inte i sikte här inte. Så sörj inte över att du inte var med på den BIMlistan.

a80: lite blod förstör ingen graviditet! Men skönt att det avtagit.

LillaD: Åh så sorgligt med din bror. Min lillebror är 1,5 år yngre än mig så jag började gråta när jag läser om din bror... Beklagar verkligen.

Hej hej till alla er andra!! Hoppas ni mår bra! Hoppas ni har trevligt i våran tråd i dag! (är det bara jag som kan den där ramsan eller vad det nu är?)

• mamarazzi

MW: Såg att du frågade om våra 6 veckor i Thailand. Vi ska vara på samma ställe för vi har nämligen gått och blivit husägare där nere. Ja jag vet - knas galna! Precis som ni planerade vi dock och hade tänkt att vi skulle spendera 10 månader av föräldraledigheten där nere då min man jobbar med eget så han kunde jobba nere i Thailand. Bra planerat va?! Nu har vi ju ännu ingen föräldraledighet i sikte och mannen ska byta jobb i november och kan inte jobba från Thailand efter det. Suck! Sånt är egentligen rätt åt oss som försöker planera - eller hur?!

Så nu blir det 6 veckor i höst för att se till att renoveringen av huset är klar + att vi ska köpa lite möbler och sånt och sen blir det till att hyra ut huset istället för att bo där i 10 månader som planerat... Smäll på fingrarna borde jag haft som trodde det skulle bli så enkelt. Men 6 veckor är verkligen inte att klaga på heller. Jag vet! Jag känner mig lyckligt lottad och försöker numera leva i nuet. (svårt jag vet!!)

• mamarazzi

HEJ IDUN! Tackar som frågar. Jag hade en andra intervju i onsdags på ett jobb som vi nu bara är 3 kvar på så där börjar det ju dra ihop sig. Hoppas jag hör något i början av veckan.

Har även varit på intervju på ytterligare ett annat jobb men där hade de ännu inte bestämt sig om det blev en andra intervju.

Sedan har jag sökt ytterigare 2 jobb + att jag ska söka 2 till denna veckan. Jobbigt är det men bra att få tankarna på något annat.

Nu ska vi ju göra uppe håll i 2 månader oxå så det hade ju varit toppen faktiskt att kunna tacka ja till ett jobb utan att vara gravid. Känns ju inte så kul att behöva säga "Ja tack" och i nästa andetag "men.."

• mamarazzi

MW: Hade inte skrivit upp mig på BIM-listan för jag var för vidskeplig och trodde det skulle ge otur. Där "sket jag mig i näven" som min storebror skulle sagt (jag vet, han är vulgär ) Borde nog skrivit upp mig för att få tur istället!

1 oktober bär det av. Känns som 1000 år dit.

• mamarazzi

Idun: tack för att du tycker jag är duktig. Det känns bra.
    Ja det hade ju varit underbart om jag hade ett nytt jobb att komma hem till efter Thailand men som sagt inte ens det bestämmer ju jag... Vi får se när det blir. Japp, det är visst mitt nya motto här i livet "ta livet som det kommer" (men planera som fasen i smyg...)

Alla här i tråden kan hyra vårt hus i Thailand för att vara föräldraledig i!! Ska vi säga så?!

• mamarazzi

Idun, Lycka och MW: vad söta ni är som peppar mig i mitt jobbsökande. Känner mig helt slut ibland - det tar sååå mycket energi att skriva en ynga ansökan. Man vänder liksom ut och in på sig själv för att tänka efter varför man är så bra för jobbet och varför man vill ha det och plötsligt vill man inget heldre än att ha just det jobbet.

Huset ligger på Koh Lanta. Svenskarnas paradis... eller nått. Både negativt och positivt det där. Men svensk skola och svenskt dagis finns där + svenskt smågodis...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7