Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Krusbär: Jag är i v 12 nu så snart har den största risken för mf minskat..Skönt.. Hur går det för dig då?
Krusbär: Jag är i v 12 nu så snart har den största risken för mf minskat..Skönt.. Hur går det för dig då?
bp: Känner igen det där när man ser gravid och tänker :det ska ju vara jag,, och sen kommer man på att jo men jag Är ju faktiskt GRAVID..
Jag känner så fortfarande fast jag är i v 12.
Tror att vi är så vana att känna så att det blir svårt att tänka att det faktiskt är vi som är "en av dom där gravida"
När var det du skulle tillbaka och kolla på vul?
Idun: jo det är bra med mig, inga blödningar på 1½ v.Läkaren trodde inte att jag skulle blöda mer, ev. nån brun flytning så det är ju skönt. Rör mig mer nu men jag tar det väldigt lugnt och gör inget som är tungt eller ansträngande.
BP:Ja man vill absolut inte komma för tidigt, för den väntan efter ett för tidigt vul är HEMSK..Har varit med om det allt för många gånger.Hellre väntar jag en eller 2 v till innan ett vul för den väntan är lite lättare.
Till mig sa läkaren att jag skulle vila, behövde inte ligga hela tiden,fick röra mig men inte mer än nödvändigt.
Men nån här skrev(kommer inte ihåg vem) att enligt DrB så skulle man ligga tills blödningen slutar. Så jag låg mestadels.
Blöder du rött blod eller hur är det?
bp: Vila och gör inget som är för ansträngande. Bättre att at det säkra före det osäkra. Skönt att du inte blödit mer.
Hade du fått nån tid för att kolla igen?
grattis cia!!
bp: Är leden för din skull.."kramar"
LillaD: Håller tummarna nu att det blir ett stort +
Själv ska jag sluta med progesteronet och prednisolonet nu,Började trappa ner idag.Lite läskigt..
bp:Ja det ska bli skönt att slippa de flresta medicinerna, men trombylen ska jag fortsätta ta. Prednisolon är kortison.
lillaD: hur många omgångar pergo har du tagit?