• Lilleskuttan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

babblar på: men då kanske det inte är nån fara då. Fast jag skulle inte chansa,,så svårt när man inte vet vad man ska tro...

• Lilleskuttan

Poppy Lee skrev 2008-07-17 10:51:41 följande:

Lilleskuttan: jag har tänkt på dig, hur känns det med humöret? Kan du slappna av eller är du jätteorolig? Skönt att du har vul-tid på måndag igen. Får du samma läkare, eller är det en annan? På KK i U-a finns det ju både snälla och mindre snälla, jag vet en som är kanon, en isländsk tjej som är väldigt empatisk och snäll. Hoppas att du får henne! (Sedan vet jag en massa andra som är onda också , men jag ska inte outa dem här )
    Å va gullig du är som tänker på mig..
    Jag känner mig inte orolig ,konstigt nog..men det kan vara för att jag inte blöder så mycket och inte har ont,och sen såg jag ju bebisen.men på måndag kommer jag säkert att va jätteorolig för det är jag alltid innan vul. men jag kanske borde va orolig för det är ju inte bra att blöda, men just nu känner jag mig bara utråkad ,,ligger ju bara i soffan.. Jag går ju i Enköping så jag slipper dom på kk.Men när jag var där i tisdags så var dom hur trevliga som helst..
    jag hade en isländsk tjej vid mitt första mf och skrapning
    och hon var jätte bra..bara lite svårt att förstå vad hon sa.Ja dom flesta jag träffat där har ju varit hemska,, ville ju helst inte åka till kk i tisdags men jag blev ju tvungen och det var ju bra..
    Nu är det bara att vänta tills måndag och hoppas att jag inte börjar blöda mer eller får ont, för då kan det vara kört.
  • Lilleskuttan

förresten är det nån som hört hur länge drB rekomenderat att man ska va liggande när man blöder? tills det minskat eller slutat helt??

• Lilleskuttan

blödningen avtog och jag knatade upp en stund, en halvtimme kanske..och då kom den tillbaka så nu ligger jag igen..
    om jag ligger i flera dagar och sen när jag går upp så lär jag ju blöda igen om det är så att blodet ändå ska ut...så ska jag ligga hela tiden eller gå upp lite då och då så blodet kan komma lite sakta??ÅÅå om ändå drB inte hade semester...

• Lilleskuttan

poppy lee: jag äter fortfarande T för om jag slutar kanske bebisen dör och läkaren på kk tyckte att jag skulle fortsätta.

Ska ta det lungt ända tills på måndag, men jag vet inte om jag ligger i soffan tills dess.men det känns bäst iaf.vill ju inte att det ska börja forsa blod.Men som sagt det måste väl ändå ut..Läkaren mätte blodet,8.7 mm brett och sen var det långsmalt.. .men det är ju svårt att veta hur mycket det är när det kommer ut...
    Typiskt att man inte kan nå drB när man behöver.......

• Lilleskuttan

Snozie: hoppas du får en trevlig helg i gtb. Skönt att spy, för då kännde jag iaf att det skulle gå bra.Har aldrig spytt i de andra 4 graviditeterna som blev mf..Jag har bara spytt en gång och sen började jag äta postafen men dom hjälpte inte så jag fick lergigan. Har slutat med dom nu så får se hur det går.

mw: Jag har slutat blöda nu så jag är inte så nervös för måndagen,men det hinner jag nog bli..

Babblar på: Va jobbigt med mellanblödning.Svår sits det där mad trombylen.man vill ju bli gravid men man vill ju absolut inte ha ett mf till. I vilken v har du fått mf?

• Lilleskuttan

.Lilleskuttan: Håller tummarna till måndag. Bra att du håller dig så lugnt. Jag har under mina tidare mf hela tiden känt att något är fel men under graviditeten som ledde tll dottern kände jag mig hela tiden så lugn. Vet inte varför men jag kände på mig att det skulle gå vägen.
    Ja jag känner mig väldigt lugn,,hoppas att det är som för dig att det går bra.

• Lilleskuttan

Ha ha ha LillaD att du fann dig att säga så Skulle vilja sett minen på henne

Det gick bra idag oxå,bebisen lever och mår braMen jag har fortfarande blödning i livmodern.. Nu får jag inte göra nånting alls,, Bara vila och ta det lugnt. Hon sa att allt såg jättebra ut förutom blödningen då men den ligger närmast "utgången" och bebisen ligger högre upp så det var positivt.Ska dit om 10 dagar igen så då får vi se..

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7