• Snurre Sprätt

Förbjuden kärlek

Såg på dokumentären "Förbjuden syskonkärlek"

Syskon som träffas i vuxen ålder som börjar känna mer än vanlig syskonkärlek till varandra...eller mor o son som lever tillsammans som fru o man.

Vissa av dessa i dokumentären hade även fått barn tillsammans.

De som lever i de förhållandena tyckte inte att det var något onormalt o de tyckte inte det skulle förbjudas i lagen.

Det var inte incest utan en vanlig kärlek!

Hur ser du på saken?

• Svar på tråden Förbjuden kärlek
  • Triskele
    Svar på #80
    Det är självklart att man ska förbjuda övergrepp.
    Men ett förhållande mellan två samtyckande vuxna människor som råkar vara nära släkt är inte övergrepp.

Barn bör inte avlas i en sån relation, men det är orimligt att förbjuda relationen.

Vi kan inte lagstifta om vem en människa älskar och vill dela sitt liv med. Det är orätt om något.
  • Free Spirit
    Triskele skrev 2008-06-08 13:33:29 följande:
    Svar på #80Det är självklart att man ska förbjuda övergrepp.Men ett förhållande mellan två samtyckande vuxna människor som råkar vara nära släkt är inte övergrepp.Barn bör inte avlas i en sån relation, men det är orimligt att förbjuda relationen.Vi kan inte lagstifta om vem en människa älskar och vill dela sitt liv med. Det är orätt om något.
    Det skader barna som blir født..hallo??!!!DET ER OG BLIR GALT!!!!!!!  Glad
  • Free Spirit
    Vinbärssaft skrev 2008-06-08 13:29:17 följande:
    åller med dig. Jag blir faktiskt RÄDD när jag läser att det finns människor i Sverige idag som liksom har tappat alla normala gränser. Det är samma mekanism som gör att ungdomsgäng kan slå på dem som redan ligger, att unga kan råna gamla, att män kan misshandla kvinnor, att det inte ens finns någon heder mellan "tjuvar" längre och så vidare. En underlig normlöshet som har brett ut sig...
    Så blir det når moralen blir byttet ut med Kardemome mentaliteten som sier gjør som du vil...

Vi må få moralen og etikken tilbake i sammfunnet!! Ellers går samfunnet til grunne i sin perversitet.
  • Triskele
    Svar på #82
    Ja, men om det inte blir barn så skadas ingen.

Alltså borde det vara skaffandet av barn som vore olagligt, inte kärleksrelationen.
  • Triskele
    Svar på #83
    Jag klarar mig utan er moral.

Kristendom är inte den enda tron eller den enda moraliska hållningen.
  • Free Spirit
    Triskele skrev 2008-06-08 13:39:42 följande:
    Svar på #83Jag klarar mig utan er moral.Kristendom är inte den enda tron eller den enda moraliska hållningen.
    Samfunnet klarer seg inte uten moral sa jeg..og nevnte inte alls kristendomen Flört
  • Triskele
    Svar på #86
    En persons moral kan lika gärna vara tvärtemot det du ser som moraliskt.

Det är nämligen inte ett absolut system.

Moral är subjektivt.
  • vampyria2

Jag tycker att de borde få leva tillsammans om det är det de vill. Men det skulle vara straffbart att skaffa barn tillsammasn efte som deras gener är för lika.

• Free Spirit
    Triskele skrev 2008-06-08 14:06:21 följande:
    Svar på #86En persons moral kan lika gärna vara tvärtemot det du ser som moraliskt.Det är nämligen inte ett absolut system.Moral är subjektivt.
    Tingen er jo at moral er noe samfunnet absolutt trenger..selv om det finst dem som ikke vil ha det, fordi dei vil gjøre som dei selv føler for.
  • Triskele
    Svar på #89
    Du förstod inte vad jag skrev.

Moral är inte något allmängiltigt.

Moral är högst subjektivt.

Min moral överensstämmer inte med din moral.

Men vi är båda två moraliska.

Precis som ett syskonpar kan vara högst moraliska i en kärleksrelation.
Svar på tråden Förbjuden kärlek