• Snurre Sprätt

Förbjuden kärlek

Såg på dokumentären "Förbjuden syskonkärlek"

Syskon som träffas i vuxen ålder som börjar känna mer än vanlig syskonkärlek till varandra...eller mor o son som lever tillsammans som fru o man.

Vissa av dessa i dokumentären hade även fått barn tillsammans.

De som lever i de förhållandena tyckte inte att det var något onormalt o de tyckte inte det skulle förbjudas i lagen.

Det var inte incest utan en vanlig kärlek!

Hur ser du på saken?

• Svar på tråden Förbjuden kärlek
  • Behemot

Egentligen tycker jag att det är fel att förbjuda. Att utnyttja minderåriga är ju iallafall olagligt. Vuxna människor borde få göra som de vill!

För er som ser barnen som det främsta argumentet vill jag veta hur ni ställer er till homosexuella syskon som blir kära.

• Lurvenpajsaren

Vad spelar det för roll om syskon är homosexuella eller ej?

margaritha skrev 2008-06-06 11:02:34 följande:
    Egentligen tycker jag att det är fel att förbjuda. Att utnyttja minderåriga är ju iallafall olagligt. Vuxna människor borde få göra som de vill! För er som ser barnen som det främsta argumentet vill jag veta hur ni ställer er till homosexuella syskon som blir kära.
  • Triskele

Lurvenpajsaren skrev 2008-06-06 12:01:02 följande:

Vad spelar det för roll om syskon är homosexuella eller ej?
    Du oroade dig för eventuella barn.
    Ett homosexuellt syskonpar riskerar knappast att göra barn, ändå är det olagligt för dessa att vara sexuella med varandra.
  • Trileia

Det går väl att kolla upp om man har taskiga gener som inte bör blandas med ytterligare taskiga gener.
    Så om det är okej att blanda sina gener med sin brorsa då exempelvis, så är det okej att knulla sitt syskon då? Då är det inte äckligt eller?

• Butterscotch

santos deluxe skrev 2008-06-06 10:40:31 följande:

Ta bort lagen som gör att t.ex syskon inte får ha ett kärleksförhållande. Sätt istället en lag som säger att det är sraffbart för incest förhållanden att skaffa barn.
    Tvångssterilisering då, eller tvångsabort? Hur ska det kontrolleras?

Jag kan inte för mitt liv förstå att man vill ha ett förhållande med sitt syskon, när man vet att man har samma förälder/föräldrar, det är ju sjukt. Jag baserar den åsikten enbart på känslor, vilket säkert kan ifrågasättas av många. Men så känns det.
  • Lurvenpajsaren

Och för mig är det fortfarande incest.

Triskele skrev 2008-06-06 12:05:34 följande:
    Lurvenpajsaren skrev 2008-06-06 12:01:02 följande:
    Du oroade dig för eventuella barn.Ett homosexuellt syskonpar riskerar knappast att göra barn, ändå är det olagligt för dessa att vara sexuella med varandra.
  • Lurvenpajsaren

Du skriver själv om att utnyttjas, det är det jag besvarar.
    santos deluxe skrev 2008-06-06 10:40:31 följande:

Lurven: Du misstolkar mig gång på gång. så jag tänker i framtiden addresera andra så kan du läsa vad jag skriver. Men snälla, försök läsa noga och förstå.Snurre: Jag kan med gott samvete jämnställa homo/hetrosexualitet och incest förhållanden. Det handlar om två vuxna människor som älskar varandra mer än bara vänner. Och jag trir en homosexuell kan förstå motgångarna och det förbjudna i kärleken, att man måste hålla det hemligt osv.Jag har skrivit det innan och skriver det igen.Ta bort lagen som gör att t.ex syskon inte får ha ett kärleksförhållande. Sätt istället en lag som säger att det är sraffbart för incest förhållanden att skaffa barn. Jag menar incest förhållanden är väldigt ovanligt, och att dom skaffar barn är också ovanligt.Att utnytja någon är aldrig okej, vare sig det är ett barn, syskon eller djur. Men när två vuxna personer har känslor för varandra borde inte en lag gå emot dom. Det är fel.
  • Behemot
    Lurvenpajsaren skrev 2008-06-06 12:13:32 följande:
    Och för mig är det fortfarande incest.
    Eftersom det är vad ordet incest betyder är det klart att det är incest. DEt är inte det som är frågan. Frågan är om det ska vara förbjudet.

Det finns en hel del sexuella handlingar som jag anser vara svinäckliga. men ska man förbjuda något bara för att det är äckligt?
  • Triskele

margaritha skrev 2008-06-06 12:19:03 följande:

Eftersom det är vad ordet incest betyder är det klart att det är incest. DEt är inte det som är frågan. Frågan är om det ska vara förbjudet. Det finns en hel del sexuella handlingar som jag anser vara svinäckliga. men ska man förbjuda något bara för att det är äckligt?
    Exakt.
    Jag tycker personligen att exkrementsex är bland det vidrigaste jag kan tänka mig, inte fasiken försöker jag förbjuda andra att ha det.
    Sålänge ingen blir skadad och alla inblandade är vuxna så ska det inte vara olagligt.
Svar på tråden Förbjuden kärlek