• Snurre Sprätt

Förbjuden kärlek

Såg på dokumentären "Förbjuden syskonkärlek"

Syskon som träffas i vuxen ålder som börjar känna mer än vanlig syskonkärlek till varandra...eller mor o son som lever tillsammans som fru o man.

Vissa av dessa i dokumentären hade även fått barn tillsammans.

De som lever i de förhållandena tyckte inte att det var något onormalt o de tyckte inte det skulle förbjudas i lagen.

Det var inte incest utan en vanlig kärlek!

Hur ser du på saken?

• Svar på tråden Förbjuden kärlek
  • Pansarhamster

Har inte sett dokumentären, men tror det handlar om någon typ av störning hos individerna.

Kanske dålig kontakt med föräldrar osv i barndomen som leder till "besatthet" av syskon man inte kände under barndomen. Att man känner en överdriven tygghet i dem och klamrar sig fast i vuxen ålder, vilket då leder till sexuella känslor.

Fast det är ju bara min teori.

Vad tror du själv, TS?

• Marleen

kalla mig gärna gammelmodig men för fan...uch säger jag bara....

kraftiga störningar i huvet, enligt min mening...

• Snorkis

Helt klart incest när de har fått vetskapen om att de är syskon...!

• Snurre Sprätt

Jag tror att syskon som träffas i vuxen ålder kan känna igen sig själv på ett helt annat sätt än som barn.

De ser likheter med sig själv så att säga. De har inte vuxit upp tillsammans o de likheter de då ser är så starka att de inte "ser" de genetiska banden.

• Snurre Sprätt

Jag kan förstå dom på ett sätt.
    De möts som främlingar men de vet att de är syskon. Man kan inte råda över sina känslor men däremot över sina handlingar.

Jag tycker de gör fel o de som skaffar barn tycker jag är väldigt egoistiska. Ett av syskonparen kom från tyskland o hade fått 4 barn tillsammans. 2 av dessa barn hade olika handikapp. Stackars barn!

• krypet fem

Det är ju en sak om syskon som inte vuxit upp träffas i vuxen ålder och blir kär, det är ju ingen fara. Men att skaffa barn tillsammans är en helt annan sak, det är ju inte bra för barnen med "oblandade" gener.

Har man vuxit upp som förälder-barn eller som syskon och då inleder ett sexuellt förhållande så säger jag bara: bläää.

• krypet fem
    krypet fem skrev 2008-06-04 11:04:38 följande:
    Det är ju en sak om syskon som inte vuxit upp träffas i vuxen ålder och blir kär, det är ju ingen fara. 
    "som inte vuxit upp ihop" ska det ju stå.
  • Snurre Sprätt

Dom är ju syskon oavsett om de vuxit upp tillsammans eller ej!

krypet fem skrev 2008-06-04 11:04:38 följande:
    Det är ju en sak om syskon som inte vuxit upp träffas i vuxen ålder och blir kär, det är ju ingen fara. Men att skaffa barn tillsammans är en helt annan sak, det är ju inte bra för barnen med "oblandade" gener. Har man vuxit upp som förälder-barn eller som syskon och då inleder ett sexuellt förhållande så säger jag bara: bläää.
  • Tokitoj

Det kanske inte nödvändigtvis behöver vara incest, men inavel är det ju rakt av om man får barn tillsammans.
    Det är inget annat än usch och pyton. Barnen får ju med sig helt knepiga gener i sin tur...

• Marleen
    Tokitoj skrev 2008-06-04 11:13:22 följande:
    Det kanske inte nödvändigtvis behöver vara incest, men inavel är det ju rakt av om man får barn tillsammans.Det är inget annat än usch och pyton. Barnen får ju med sig helt knepiga gener i sin tur...
    vet inte om jag inte fattade dej nu men vadå behöver inte vara incest... har två syskon sex så är det ju incest...punkt
Svar på tråden Förbjuden kärlek