bebbe made in italy skrev 2008-05-23 18:42:35 följande:
Ibland finns det inga andra alternativ, dagens ungar e så jävla bortskämda och det här har gått för långt, lärarna får inte ens ta en unge i armen och leda den till sin bänk fören det tolkas som barnaga, så jäkla löjligt. Inte konstigt att samhället ser ut som det gör när ungarna får uppföra sig hir som helst utan att få konsekvenser, nu är jag inte för ren stryk men jag anser inte det vara skadligt att nypa sitt barn i örat nån gång eller som jag skrev daska det i rumpan eller smätta på handen. Tror ungar mår bra av lite uppfostran och inte att det mesas med dom till dödagar.
Jag tror ocksa att barn behover uppfostran, och att de inte skall fa uppfora sig hur som helst utan konsekvenser, men jag tror i motsats till dig att man inte kommer nagon vart med fysisk bestraffning. Har i USA ar aga av det slaget du namner tillatet i vissa skolor. I undersokningar som gjorts har det visat sig att barnen i de skolorna inte har battre resultat an barnen i andra jamforbara skolor dar aga INTE tillampas, sa pa vilket satt menar du att aga ar den enda mojliga metoden?