• Stormis

Mutsy del 7

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner & rookies.

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 15:04
    Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33406854.html

• Svar på tråden Mutsy del 7
  • Skumboll

Smultronhjärta: Såg att du har beställt hem en Spider! Jag är nyfiken på att höra hur du tycker att den är sedan...
    Så svårt att hitta bra recensioner av den vagnen.

• Smultronhjärta
    Skumboll skrev 2008-06-24 18:52:12 följande:
    Smultronhjärta: Såg att du har beställt hem en Spider! Jag är nyfiken på att höra hur du tycker att den är sedan...Så svårt att hitta bra recensioner av den vagnen.
    Absolut, Jag fick leveransbesked till vecka 28 men den har kommit till Malmö idag så snart så.. *bra jobbat pingpong*

Här är en länk som jag tyckte var bra när sökte info om Spidern:
    strollersandprams.com/strollers/451/Mutsy-Spider/review-1.html
  • Skumboll
    Smultronhjärta skrev 2008-06-24 19:11:24 följande:
    Absolut, Jag fick leveransbesked till vecka 28 men den har kommit till Malmö idag så snart så.. *bra jobbat pingpong* Här är en länk som jag tyckte var bra när sökte info om Spidern:strollersandprams.com/strollers/451/Mutsy-Spi...
    Åh, då är den nära nu...
    Jag har hört så mycket negativt om ping-pong men de verkar vara en av de få som säljer vagnen i tyskland till ett bra pris.

Har läst den recensionen, och det var nog den enda som var lite vettig. Vill ju gärna ha en recension av en vanlig svensson också!
  • Smultronhjärta
    Skumboll skrev 2008-06-24 19:19:52 följande:
    Åh, då är den nära nu... Jag har hört så mycket negativt om ping-pong men de verkar vara en av de få som säljer vagnen i tyskland till ett bra pris. Har läst den recensionen, och det var nog den enda som var lite vettig. Vill ju gärna ha en recension av en vanlig svensson också!
    När jag köpte 3-ridern från pingpong höll sonen på att komma före vagnen så försenad var den och det var många tyska samtal innan allt ordnade sig..

Spidersugen som jag är och insikten om prisskillnaden på 2548kr mellan Mammarazzi och Pingpong gjorde valet lätt (Detta inklusive resebagen till Spidern)

Denna gången har allt (hittills) gått superbra, pingpong är bättre på att ge mig info via mail, paypal ringde(!) och kontrollerade köpet och vagnen skickades tre veckor tidigare än vad jag räknat med
    Nu när allt gått så smidigt hoppas jag verkligen att det är rätt vagn som ligger i paketet oxå
  • Skumboll
    Smultronhjärta skrev 2008-06-24 19:29:00 följande:
    När jag köpte 3-ridern från pingpong höll sonen på att komma före vagnen så försenad var den och det var många tyska samtal innan allt ordnade sig..Spidersugen som jag är och insikten om prisskillnaden på 2548kr mellan Mammarazzi och Pingpong gjorde valet lätt (Detta inklusive resebagen till Spidern)Denna gången har allt (hittills) gått superbra, pingpong är bättre på att ge mig info via mail, paypal ringde(!) och kontrollerade köpet och vagnen skickades tre veckor tidigare än vad jag räknat med Nu när allt gått så smidigt hoppas jag verkligen att det är rätt vagn som ligger i paketet oxå
    Sanslöst vad de kan ta för vagnen i sverige! Nog för att den är fin men inte faen skulle jag pröjsa 4000 för den (säger jag som har en bugaboo, haha).
    Vad förvånad du kommer bli när det ligger en gammal rutten teutonia i (sorry, inget ont om dem men..). Närå, skämt å sido...himla skönt att det gått enligt planerna denna gång.
  • Smultronhjärta
    Skumboll skrev 2008-06-24 19:34:47 följande:
    Sanslöst vad de kan ta för vagnen i sverige! Nog för att den är fin men inte faen skulle jag pröjsa 4000 för den (säger jag som har en bugaboo, haha). Vad förvånad du kommer bli när det ligger en gammal rutten teutonia i (sorry, inget ont om dem men..). Närå, skämt å sido...himla skönt att det gått enligt planerna denna gång.
    Håller med -helt galet pris ju!
    Jag återkommer med info och bild så snart jag testat och testat och testat och..
  • Meme06

Hej!
    Är det någon som vet vilken sittdyna som passar en Urban Rider och var jag kan köpa en???
    OTH:s passar ganska bra men är för kort i ryggen.

Mvh

• Skumboll
    Smultronhjärta skrev 2008-06-24 19:37:17 följande:
    Håller med -helt galet pris ju!Jag återkommer med info och bild så snart jag testat och testat och testat och..
    Bra!
  • Stormis

Jösses vad ni skrivit på!
    Ja, ja, jag vill bara meddela att jag numera är Mutsy-lös och säkert inte kommer att hänga här så mycket (fast jag kommer liksom Forsea säkert inte att klara av att lämna er helt...). Är supernöjd med vagnen, så riktigt varför jag sålde vet jag inte . Kompletterade vagnparken med en Bugaboo Bee inför en charter och helt plötsligt insåg jag att det bara var den jag använde och det är ju dumt att värma upp källaren med två fina Mutsys. Så kan det gå...

Angående åkpåsar hade jag Mutsys egna vanliga och den är kanon.

Lycka till!

Svar på tråden Mutsy del 7